LISTA Inspectorii școlari generali și generali adjuncți din fiecare județ, detașați politic în funcție de la 1 septembrie 2025

21.812 vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Lista de inspectori școlari generali și inspectori școlari generali adjuncți pe județe pentru anul școlar 2025-2026 a fost solicitată și obținută de Edupedu.ro de la Ministerul Educației și Cercetării. Toți profesorii din listele de mai jos sunt „detașați în interesul învățământului” pentru anul școlar în curs, adică numiți din pix de ministrul Educației și Cercetării Daniel David.

Numirile sunt făcute în fiecare an netrasparent de ministru, indiferent cine este acesta. Criteriile de numire nu există, nu sunt publicate nicăieri. Asta deși ministrul David a anunțat în mai 2025 că ar fi introdus „pentru prima dată” în alegerea inspectorilor generali și adjuncți „o analiză a competenței și un program de management care să fie congruent cu programul de guvernare”. Majoritatea celor numiți sunt oameni politici, membri de partid cu funcții de conducere în filialele locale, chiar consilieri locali sau județeni. Niciunul nu a susținut concurs în ultimii 5 ani, cel puțin, de când Ministerul Educației refuză să îl organizeze.

În Raportul privind starea învățământului 2023-2024 al Ministerului Educației și Cercetării apare clar scris: „Sub aspectul modalității de ocupare a funcțiilor de conducere, îndrumare și control din inspectoratele școlare, în anul școlar 2023-2024, toate funcțiile de inspector școlar general, inspector școlar general adjunct și inspector școlar din inspectoratele școlare au fost ocupate prin detașare în interesul învățământului, în condițiile legii, având în vedere faptul că începând cu 2025 acestea urmează să fie reorganizate conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare”.

Între timp, desființarea inspectoratelor școlare și reorganizarea lor în direcții județene de învățământ a fost întârziată până la începutul anului școlar 2026-2027 prin OUG „trenuleț” 156/2024, a Guvernului Ciolacu.

Dar în Raportul QX al ministrului Daniel David, transformarea inspectoratelor în direcții este clar respinsă de acesta: „Cred că atât modelul actual, cât și modelul de organizare a inspectoratelor școlare propus în legea 198/2023 sunt ineficiente” și „trebuie asumate numirile politice ale inspectorilor/directorilor generali (1) și adjuncți (cu număr redus la 1-2), pentru a fi actorii locali/regionali de implementare a programului de guvernare”.

Inspectori școlari generali pe județe la 1 septembrie 2025
JudețNume și Prenume
AlbaSandu Cornel-Stelian
AradGőndőr Marius Sorin
ArgeșTudosoiu Dumitru
BacăuEgarmin Ana-Maria
BihorȘtefănuț Alin-Serafim
Bistrița-NăsăudȘteopoaie Vasile
BotoșaniSuruciuc Bogdan Gheorghe
BrașovTripşa Ovidiu-Florin
BrăilaBolovan Cici-Mihaela
BucureștiLixandru Ionel-Florian
BuzăuPalcău Daniela
Caraș-SeverinMiclău Ion-Lucian
CălărașiTănase Alina Laura
ClujMarc Marinela
ConstanțaMihai Sorin
CovasnaKiss Imre
DâmbovițaStancu Valentin-Irinel
DoljIon Daniel-Alexandru
GalațiBrînzan Gina
GiurgiuMeclea Alina
GorjStaicu Marian
HarghitaDemeter Levente
HunedoaraŞtefănie Maria
Ialomița(încă nu a fost numit sau nu a fost precizat)
IașiLeontieș Rodica
IlfovStoica Adriana
MaramureșPop Mihai Cosmin
MehedințiHarcău Cristian Florin
MureșDărăban Paula Maria
NeamțCiocoiu Ionuț-Liviu
OltBărbulete Ion Adrian
PrahovaRizea Ilona Cornelia
Satu MareChivulescu Ruxandra Monica
SălajBancea Gheorghe
SibiuNovac Emilian-Marius
SuceavaAnton Nicolae Ciprian
TeleormanIlie Sorin Gabriel
TimișDanielescu Aura Codruţa
TulceaPavel Viorica
VasluiBotan Ana-Cristiana
VâlceaAndreianu Mihaela
VranceaMarcu Livia Silvia

Inspectorii școlari generali adjuncți la 1 septembrie 2025
JudețNume și Prenume
AlbaGheorghiţă Delia Angela, Cherecheș Ioan Dan
AradCoraş Janina, Tocoian Daniel Vasile, Barbocz Isabella
ArgeșDumitrașcu Maria Cătălina, Crețu Constantin Cristinel
BacăuVlad Ida, Misăilă Lavinia
BihorAvram Nicolae-Ioan, Kéry Hajnal
Bistrița- NăsăudDeák Zoltán
BotoșaniManolache Ciprian, Bălăucă Maria-Cristina
BrașovSavin Neculai, Molnar Stefánia Mária
BrăilaGagu Violeta, Gheorghiță Dan-Mihai
BucureștiStoenescu Amalia, Postescu Gabriela, Mălăelea Daniel, Regalia Ruxandra Eugenia
BuzăuManea Gina, Popescu Vasile Dan, Lăptoiu Daniela Nicoleta
Caraș-SeverinBelciu Petru, Pristavu Lavinia Carina
CălărașiNicuşor Călin
ClujHodorogea Anca Cristina, Kerekes Adelhaida, Potoră Cristian Simion
ConstanțaStan Daniela, Manolache Loredana
CovasnaBobeş Elena Luminiţa
DâmbovițaTică Dan Alexandru, Mitru Alexandru
DoljBroscaru Irina-Ştefana, Ionescu Virginia Aida
GalațiAndronic Florin Petrişor, Bulgaru Iolanda-Narcisa
GiurgiuGăină Florentina, Neagu Ionel
GorjAlexandrescu Grigore
HarghitaGlodeanu Cristinel-Fănel, Hîrlav Costin
HunedoaraAlmășan Adriana, Szász Barra Zsófia
IalomițaCoteş Manuela Nicoleta, Baboi Marian Iulian (cu atribuții de inspector școlar general)
IașiCiobotaru Florentin Traian, Nedelcu Gabriela, Enea Sergiu Constantin
IlfovPetre-Ghiță Cristina, Dogaru Ion
MaramureșMuntean Ioan, Filip Dan Andrei, Hitter Annamaria
MehedințiIvănel Danuț Constantin, Danciu Dorina
MureșNiţă Fănică, Antal Levente-Mihály
NeamțPăiuş Dana Lăcrămioara, Socea Ana
OltGheorghe Mariana, Pirnă Mihaela-Mioara
PrahovaUrleţeanu Lorelli-Elena, Georgescu Magdalena-Maria
Satu MareLucaci Denes, Sălăgean Mariana Geta
SălajKovács Irina-Elisabeta, Forţ Corina-Emilia
SibiuMunteanu Monica-Adriana, Țălnariu Rodica
SuceavaCrăciun Petru, Matei Gabriel
TeleormanMăgureanu Marian Tony, Vasile Răzvan-Delcea
TimișHalasz Francisc, Hogea Nicolae Cosmin, Bejan Simona-Ecaterina
TulceaRanciu Mioara, Coca Constantin
VasluiIlie Radu, Huiban Andrei Teodor
VâlceaCiocan Vetuţa, Miu Teodor Lucian
VranceaAilincuţei Lauriana
Regulile pentru concursul de inspectori ar fi trebuit să apară până pe 30 iunie 2025

Regulile pentru concursul pentru viitorii inspectori școlari din direcțiile de învățământ preuniversitar (DJIP/ DMBIP), adică actualele inspectorate școlare, au fost amânate până cel târziu 30 iunie 2025, prin ordinul OME 3.069 din 2024 cu noile termene pentru aprobarea legislației subsecvente a legilor educației Deca-Iohannis. Iar de la acel moment nu se mai știe nimic despre aceste reguli.

Inițial, toate posturile din actualele inspectorate școlare urmau să fie scoase la concurs în anul 2024, unul electoral cu 4 rânduri de alegeri politice, prevedea proiectul de calendar pentru legislația subsecventă din august 2023. Regulile pentru recrutarea șefilor de direcții județene și a inspectorilor trebuiau stabilite până în februarie 2024.

  • Un raport Code for Romania publicat în septembrie 2023 arăta că “managementul educațional al școlilor din România este puternic afectat de politizarea funcțiilor de conducere de la nivelul sistemului de învățământ, cât și de cadrul legal inconsistent în ceea ce privește descentralizarea, relațiile și atribuțiile dintre multitudinea de actori implicați în proces”.
Noile inspectorate școlare – ce prevede legea 198/2023 despre ele

Articolul 116 – (1) Se înființează direcțiile județene de învățământ preuniversitar/Direcția Municipiului București de Învățământ Preuniversitar, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educației, cu personalitate juridică, prin reorganizarea inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, finanțate din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației.

(2) Structura organizatorică a DJIP/DMBIP este aprobată prin ordin al ministrului educației. Posturile sunt prevăzute, în condițiile legii, pentru personal de conducere, îndrumare și control, personal didactic auxiliar și personal administrativ.

(3) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se face încadrarea întregului personal în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică, cu respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare pentru fiecare categorie de personal.

(4) Personalul de conducere, personalul de îndrumare și control, personalul didactic, didactic auxiliar și administrativ al inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București este preluat la DJIP/DMBIP, în conformitate cu dispozițiile regulamentelor de organizare și funcționare a acestora, aprobate prin ordin al ministrului educației.

(5) DJIP/DMBIP exercită următoarele atribuții:

a) aplică politicile și strategiile Ministerului Educației, precum și politicile naționale la nivel județean și la nivelul municipiului București;

b) monitorizează aplicarea legislației la nivelul unităților de învățământ;

c) controlează, monitorizează și evaluează calitatea managementului unităților de învățământ;

d) sprijină Ministerul Educației în activitatea de coordonare a CJRAE/CMBRAE;

e) coordonează și controlează activitățile unităților de educație extrașcolară ale Ministerului Educației din aria județului/municipiului București;

f) monitorizează modul în care autoritățile administrației publice locale își îndeplinesc atribuțiile privind asigurarea finanțării unităților de învățământ preuniversitar;

g) colaborează cu instituția prefectului în vederea asigurării implementării la nivel local a politicilor guvernamentale din domeniu;

h) coordonează admiterea în licee, evaluările naționale, examenele de certificare a calificărilor profesionale și concursurile școlare la nivelul unităților de învățământ din județ și din municipiul București;

i) înaintează Ministerului Educației rețeaua școlară a unităților de învățământ preuniversitar organizată de către autoritățile administrației publice locale din raza lor teritorială, în vederea avizării și publicării;

j) asigură, împreună cu autoritățile administrației publice locale, școlarizarea preșcolarilor și elevilor și monitorizează participarea la actul educațional a acestora pe durata învățământului obligatoriu;

k) monitorizează situația abandonului școlar și a părăsirii timpurii a sistemului de învățământ la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar din raza sa teritorială;

l) colaborează cu centrele școlare pentru educație incluzivă, în vederea asigurării serviciilor educaționale specializate, coordonează, monitorizează și evaluează servicii specializate de mediere școlară;

m) monitorizează respectarea prevederilor legale privind prevenirea segregării școlare, în toate unitățile de învățământ din raza teritorială, în vederea identificării și combaterii fenomenelor de segregare școlară, și susține participarea personalului didactic la cursuri de formare profesională pentru dobândirea de competențe în educație incluzivă;

n) comunică Ministerului Educației, până în prima zi lucrătoare a lunii aprilie a fiecărui an, un raport privind măsurile de combatere a segregării, la nivel județean/al municipiului București;

o) monitorizează implementarea programelor naționale inițiate de Ministerul Educației, precum și a proiectelor derulate de unitățile de învățământ în cadrul programelor UE în domeniul educației;

p) sprijină unitățile de învățământ în accesarea și implementarea de proiecte din fonduri naționale și europene;

q) mediază conflictele și litigiile survenite între autoritățile administrației publice locale și unitățile de învățământ, la solicitarea motivată a oricăreia dintre părți;

r) menține, în baza principiului subsidiarității, legătura cu organizațiile reprezentative ale elevilor, profesorilor și părinților și asigură participarea acestora în procesul de elaborare și implementare a unor politici educaționale la nivel județean și la procesul de luare a deciziilor care vizează comunitatea școlară;

s) sprijină unitățile de învățământ și verifică acuratețea datelor raportate de către acestea în vederea sprijinirii elaborării de politici publice bazate pe date;

ș) prezintă public un raport anual privind starea învățământului la nivelul județului sau al municipiului București;

t) acordă consiliere și asistență unităților de învățământ în gestionarea resurselor umane;

ț) monitorizează activitățile de constituire și de vacantare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particular, organizează concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar de stat, monitorizează concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate organizate de unitățile de învățământ preuniversitar particular și examenul național de licențiere în cariera didactică;

u) elaborează și gestionează baza de date privind personalul angajat în unitățile de învățământ, în limitele competențelor ce îi revin;

v) realizează auditul periodic al resursei umane din învățământul preuniversitar;

w) colaborează cu CCD pentru asigurarea cursurilor specifice de formare, pe baza recomandărilor de formare continuă, asociate fiecărei inspecții de specialitate;x) asigură recunoașterea și echivalarea studiilor efectuate în străinătate de către elevii români;

y) susține dezvoltarea și administrarea resurselor educaționale deschise și a platformelor strategice din educație.

(6) DJIP/DMBIP are un consiliu de administrație și un consiliu consultativ. Funcționarea acestora se realizează în baza unui regulament propriu, elaborat și aprobat de consiliul de administrație, conform regulamentului-cadru aprobat prin ordin al ministrului educației. Reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învățământ preuniversitar și un reprezentant al elevilor care face parte din consiliul județean al elevilor/Consiliul Municipal al Elevilor București, un reprezentant județean al structurilor asociative reprezentative ale părinților cu activitate relevantă la nivel național participă, cu statut de observatori, la lucrările consiliului de administrație al DJIP/DMBIP.

(7) În structura DJIP/DMBIP din județele cu învățământ și în limbile minorităților naționale sunt cuprinși și inspectori pentru acest tip de învățământ, conform art. 60 alin. (8). În județele/municipiul București unde se organizează formațiuni de studiu sau grupe pentru studiul limbii minorității naționale se normează, suplimentar, un post de inspector. Inspectorii pentru aceste tipuri de învățământ sunt numiți respectând prevederile prezentei legi, cu consultarea grupului parlamentar al minorităților naționale.

(8) În structura DJIP/DMBIP sunt cuprinși și inspectori pentru problemele antepreșcolarilor/preșcolarilor și elevilor proveniți din medii socioeconomice dezavantajate și/sau din grupuri marginalizate din punct de vedere social – romi. Inspectorii școlari pentru copiii și tinerii proveniți din grupuri marginalizate din punct de vedere social – romi sunt numiți respectând procedurile legale în vigoare, cu consultarea grupului parlamentar al minorităților naționale.

(9) DJIP/DMBIP este condusă de un director general și directori generali adjuncți numiți prin ordin al ministrului educației, în urma susținerii unui concurs organizat de Ministerul Educației, pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației

(10) Reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative la nivel de negociere colectivă învățământ preuniversitar, ai Consiliului Național al Elevilor și ai structurilor asociative reprezentative ale părinților cu activitate relevantă la nivel național participă, cu statut de observatori, la concursul de ocupare a funcțiilor de conducere, îndrumare și control din cadrul DJIP/DMBIP.

Notă
Conform literei b) a alineatului (1), Articolul XXVI, Capitolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 115 din 14 decembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 15 decembrie 2023 începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, aplicabilitatea articolului 116 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613 din 5 iulie 2023, cu modificările ulterioare, se prorogă până la începutul anului școlar 2025-2026.

Notă
Conform lit. c) a alin. (1) al art. LI din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 156 din 30 decembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1334 din 31 decembrie 2024, prevederile art. 116-119 se prorogă până la începutul anului școlar 2026-2027
”.

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. Parcă spuneau că vor transforma inspectoratele, CCD și CJRAE în Direcții școlare. Ce economie la buget ar fi făcut dacă s- ar fi comasat aceste instituții, care să cuprindă doar câțiva angajați, să fi digitalizat deja baza de date cu oamenii din teritoriu! Nu mai măreau normele, nu mai comasau atâtea școli și nu mai dispăreau normele suplinitorilor.

  2. Să ne amintim că Marc de la Cluj este obscurantista cu mașinăria de citit în palmă orientarea în carieră a elevilor. Pe care David a scăldat-o ca la plagiatul lui Bode.

  3. Sunt persoane care sunt în Inspectoratele școlare de ani de zile, mutate de la un compartiment la altul, chiar dacă eficienta muncii lor nu se vede. Schimbarea inspectorilor generali pe criterii politice s-a petrecut și pana acum și, mare mirare dacă se va schimba ceva!

  4. Se poate face o statistică de culoare politică și verificat în comparație cu prefectura / majoritatea politică din județ?

    Că nu cred c-ar fi vreo surpriză.

  5. De aici începe corupția in invatamant, din ISJ-uri cu conducători numiți politic, care mai mult incurca dacă ajuta școlile.

    Daca se doreste cu adevarat reforma in educatie, reorganizarea ISJ-urilor (adică desființarea lor,) ar trebui sa fie prioritatea zero. Cu aste trebuia sa se înceapă, nu cu pensii, TVA, burse, comasări, marit nr elevi in clasa.

    Dar ce sa vezi, pentru ISJ-uri nu avem „consens politic”, iar marele pshiholog dr si mare ministru la educatie nu vrea sa isi riște scaunul si sa se pună rău cu actuala clasa politică – prefera sa amane cu încă un an reorganizarea ISJ-urilor.

    Doar oamenii LAȘI acționează astfel! Lovim in cei fata aparare si nu luam masuri care sa deranjeze șleahta politică si toti acoliții care secatuiesc bugetul țării de ani de zile. Și asta ca sa nu ne putem in pericol scaunul de ministru.

    DEMISIA !!!

  6. Se dovedește încă o dată că, pentru domnul Daniel David și ceilalți aflați la putere, respectarea legii este opțională. Atunci când o lege nu le convine, imediat adoptă o ordonanță de urgență și o modifică sau o amână după bunul plac. Dar când nu vor să facă ceva, invocă scuza că „nu se poate, pentru că e lege și nu poate fi schimbată”.

    De exemplu, în primăvară, când se discutau proiectele pentru planurile-cadru la liceu, ministrul repeta mereu că nu poate elimina religia sau cele două discipline impuse prin lege – Istoria Holocaustului și Istoria Comunismului – deoarece sunt obligatorii. În alte cazuri, însă, totul devine posibil peste noapte: o ordonanță de urgență și legea e amânată, blocată sau modificată fără probleme.

    Să nu uităm nici de legea care, timp de 15 ani, a prevăzut alocarea a 6% din PIB pentru educație. Nu a fost aplicată niciodată. Acum avem o altă lege care prevede alocarea a 15% din buget pentru educație. La fel, nu se aplică. Legea educației a fost practic ciopârțită: multe articole au fost schimbate, golite de conținut, amânate sau blocate pe termen nedefinit.

    Asta nu mai este guvernare, nu mai este democrație. Este bătaie de joc, abuz și, în fond, o formă de tiranie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe asociaţii ale elevilor spun că nu au fost chemate la discuţii: Ministerul îşi dorește să se folosească de copii, sub pretextul examenelor naţionale, pentru a antagoniza greviştii şi a opri greva

„Ministerul Educaţiei a anunţat organizarea unor consultări cu reprezentanţii elevilor şi părinţilor referitoare la greva profesorilor. Asociaţiile de elevi nu au fost invitate. Astfel, se încearcă din nou manipularea opiniei…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Bursele elevilor să fie plătite și pentru zilele de vacanță dintre modulele școlare – proiect de lege USR, adoptat de Senat / În anul școlar 2024-2025, elevii primesc cuantumul minim prevăzut de legea educației doar în două luni

Bursele elevilor să fie plătite și pentru zilele de vacanță dintre modulele școlare, care în prezent potrivit regulilor de calcul se scad lunar din numărul de zile lucrătoare, prevede un…
Vezi articolul

Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării și ambasadorul Turciei la București. Sprijinirea învățământului în limba minorității turce, „inclusiv studiul limbii turce ca limba modernă” în școlile din România – pe agenda discuțiilor

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, l-a primit pe 10 martie 2025 pe ambasadorul Republicii Turcia la București, Özgür Kıvanç Altan, anunță Ministerul. Pe agenda discuțiilor s-au aflat teme precum…
Vezi articolul