VIDEO Ludovic Orban: Aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet. În școli va fi necesar portul măștii atât pentru profesori, cât și pentru elevi și personalul auxiliar. Acolo unde e posibilă despărțirea elevilor prin plafoane de plexiglas, este important să se realizeze

10.359 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet, a anunțat premierul Ludovic Orban, care a precizat că obiectivul pe care Executivul și-l impune este să asigure “conexiunea la internet a tuturor școlilor”. Cursurile vor începe la 14 septembrie, așa cum era planificat, iar în școli “acolo unde începe activitatea normal, va fi necesar portul măștii atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi și personalul auxiliar”.

“Acolo unde este posibilă despărțirea prin plafoane de plexiglas este important ca acest lucru să se realizeze”, a declarat Orban, făcând referire la plafoanele introduse de unele școli pe băncile elevilor.

Ludovic Orban a prezentat în fața camerelor reunite ale Parlamentului raportul cu măsurile luate de Guvern pentru deschiderea şcolilor, începând de la 14 septembrie 2020.

Ludovic Orban, cele mai importante declarații în ședința comună a Parlamentului:
  • Am înaintat președinților celor 2 camere un raport care urmărește măsurile pe care le-am luat și pe care continuăm să le luăm pentru combaterea epidemiei, organizarea alegerilor și începerea anului școlar
  • Ne-am confruntat cu o situație extrem de dificilă pe care o știe toată lumea pentru că, pe o perioadă de 3 săptămâni, guvernul și autoritățile au fost lipsite de instrumentele legale pentru a lupta contra virusului
  • Nu am putut organiza concursuri nici în spitale, nici în alte structuri implicate in prima linie a bătăliei
  • Pe 14 septembrie va începe anul școlar. Sigur că trebuie să se faca in niste conditii care sa tina cont de situatia epidemiologică. Din acest motiv am luat decizia sa deschidem scoala diferențiat, pe baza deciziilor luate in prima faza ded CA, ISJ, DSP-uri si Comitetele de Situatii de Urgență.
  • Există 3 situații; verde, galbenă și roșie. Aici e vorba despre numărul de infectări, sub 1, între 1-3 și 3 în ultimele 14 zile. În funcție de situația din ficare comunitate locală, se poate deschide școala. Acolo unde situația epidemiologică indică un risc mare, școala va începe online.
  • Am constituit un comitet interministerial care coordonează activitatea de început a anului școlar, coordonat de vicepremierul Turcan
  • În școli, acolo unde începe activitatea normal, va fi necesar portul măștii atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi și personalul auxiliar
  • Acolo unde este posibila despărțirea prin plafoane de plexiglas este important ca acest lucru să se realizeze
  • Toate școlile trebuie sa fie pregătite cu substanțe de dezinfecție, cu dezinfectanti la dispozitia cadrelor didactice si elevilor
  • Am alocat resurse importante pentru creșterea capacitatii de realizare a cursurilor online
  • Aproximativ 20% din școli nu sunt contectate la internet și împreună cu ANCOM și cu operatorii de telefonie mobilă și cu autoritățile locale vom găsi soluții pentru a asigura conexiunea la internet al tuturor școlilor – acesta este obiectivul pe care îl avem
  • De asemenea, fiecare școală trebuie să aibă acces la platforme pentru lecțiile online, va exista posibilitatea de acces gratuit pentru platforme de învățare în fiecare școală. Google a pus la dispoziție gratuit o astfel de platformă, spre exemplu
  • A treia direcție de acțiune este asigurarea accesului la cursurile online pentru elevii care nu dispun de tablete sau claculatoare.
  • Pentru a le asigura accesul, am alocat din fondurile de rezervă suma necesară pentru achiziția a 250.000 tablete, săptămâna viitoare vor fi stabiliți câștigătorii licitației
  • Pe lângă asta, am disponibilizat din fondurile europene 125 de mil euro care vor fi destinați decontării cheltuielilor făcute de autoritățile locale pentru achiziționarea a 200.000 de laptopuri suplimentare pentru care asigurăm finanțare suplimentară de 50 de milioane și restul banilor vor fi pentru cheltuielile de achiziționare a mijloacelor de protecție sanitară, a dezinfectanților și de cisterne sanitare pentru asigurarea de apă curentă acolo unde este nevoie
  • Organizăm activități de creștere a competențelor cadrelor didactice de a preda online, prin casele corpului didactic, servicii de training
  • Sunt zeci de mii de cadre care participă la aceste cursuri și își îmbunătățesc capacitatea de a utiliza online-ul
  • Din fondurile de la Banca Mondială, 1164 de unități școlare vor primi laptopuri și camere web
  • Avem nevoie în mod clar de cooperarea atât au autorităților locale, a managerilor de școli, implicarea păriniților, cadrelor didactice pentru a putea asigura dreptul la educație pentru fiecare copil din România
VIDEO:

În continuare, chiar și după raportul citit de premier, marea necunoscută o reprezintă ghidul sanitar așteptat de primării și de școli pentru redeschiderea unităților de învățământ, ghid care nu a fost publicat de Ministerul Sănătății nici astăzi, la o săptămână după ce președintele Klaus Iohannis a anunțat în premieră descentralizarea deciziei privind deschiderea școlilor.

Potrivit raportului depus deja de Guvern la Parlament, document care conține măsurile avute în vedere pentru deschiderea școlilor, 72,5% dintre școlile cu laboratoare au conexiune la internet, 21% din unitățile de învățământ au autorizații ISU, 14% sunt în curs de obținere, 19% nu au, iar 46% nu necesită, iar Ministerul Sănătății nu a finalizat nici până în acest moment Ghidul cu reguli sanitare în funcție de care primarii și directorii de școli trebuie să deschidă instituțiile de învățământ.

În prezent, toate școlile derulează analize de risc și simulează cele 3 scenarii de redeschidere a cursurilor, iar Ministerul se pregătește să încheie protocol cu Google România și Microsoft România pentru softuri educaționale gratuite în școli.

 

 

 


3 comments
  1. Astia fac acum recomandari, asta e tot ce pot dupa 6 luni de analize?Ce au facut, concret, pana acum? Cum au pregatiti scolile? Au mers pe principiul “altul e de vina” si au aruncat pisica moarta in curtea scolilor si inspectoratelor, nu au dat nici un ban pentru crearea de noi spatii scolare modulare, nu au conceput planuri de invatamant adaptate noilor conditii, nu au facut NIMIC! Niste incapabili pe care ii putem acuza de raspandirea cu bunastinta a virusului!!!!!!!!

  2. Plafonul este deasupra, nenea. Or sa stea separati calare unul peste altul sa se uite in jos prin plexigla la celalalt. Un fel de Acropole modern. :)) Panouri de plexiglas se numesc, nenea. Mihaela, nu, nu s-a facut. Intre 24 aug.-14 sept.va fi la tv Telescoala Profesorilor despre suita Google si Microsoft. In rest nimic despre proiectarea materiei, predarea livestreaming, scenarii hibrid sau alte minuni. Absolut nimic.

  3. Eu nu am făcut niciun curs pentru noua situație si nici nu am auzit sa se fi făcut,pentru suplinitor.O doamnă aproape de pensionare si titulară mi-a zis ca a fost la un curs de perfecționare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Precizările Parlamentului European, după ce un eurodeputat italian a declarat că PE ar fi realizat ”ghidul limbajului sensibil” de uz intern care interzice utilizarea termenilor de ”mama” și ”tată”

Parlamentul European informează, într-un comunicat dat publicității, joi, de biroul de la București, că la nivelul instituției există un “glosar intern”, cu scopul asigurării unui limbaj nediscriminatoriu și incluziv, care…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății, criticat pentru declarația referitoare la existența unei corelații între autism și emigrație: “Nu există nici un studiu serios care să susțină afirmațiile domnului ministru”, spune președinta Asociației Autism Europa

Declarațiile ministrului Sănătății conform cărora din cauza plecării părinților în străinătate avem din ce în ce mai multe cazuri de autism la copii generează reacția organizațiilor nonguvernamentale din domeniu. “Nu…
Vezi articolul

Este puțin frustrant ca atunci când ai câteva zeci de ani la catedră să primești lecții din partea unora care nu au mers nici o oră la clasă, în fața elevilor sau a studenților – prima reacție a ministrului la criticile din moțiunea simplă, depusă de USR la Parlament

Este puțin frustrant ca atunci când ai câteva zeci de ani la catedră să primești lecții din partea unora care nu au mers nici o oră la clasă, în fața…
Vezi articolul