Luni, Sorin Cîmpeanu va preda ministerul Educației lui Sebastian Burduja, care va asigura interimatul până când președintele Iohannis va accepta o numire din partea coaliției

847 de vizualizări
Foto: colaj EduPedu.ro
Protocolul de predare-primire între ministrul actual al Inovării și Cercetării, Sebastian Burduja, și ministrul demisionar al Educației, Sorin Cîmpeanu, va avea loc în prima parte a zilei de luni, se transmite într-o notă a ministerului Cercetării.

Tot luni, 3 octombrie, începe și anul universitar, iar pentru a 4-a oară în ultimii 13 ani, un ministru interimar deschide anul universitar, după Emil Boc în perioada octombrie – decembrie 2009, Rovana Plumb în perioada septembrie – noiembrie 2018 și Daniel Breaz în perioada august – noiembrie 2019. Președintele Klaus Iohannis va deschide anul universitar luni la ora 11, la Universitatea Ion Mincu din București.

Amintim, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu și-a prezentat demisia ieri, iar premierul i-a acceptat-o, numindu-l interimar pe ministrul Cercetării, Inovației și Dezvoltării, Sebastian Burduja, până când președintele va accepta o numire nouă din partea coaliției.

Propunerea ar putea fi din partea PNL sau PSD. Conform surselor Edupedu.ro, președintele o susține în acest moment pe funcție pe consiliera sa Ligia Deca. Pe de altă parte, Gigel Paraschiv, protejatul lui Sorin Cîmpeanu la Ministerul Educației, a fost propus de liderul PSD Marcel Ciolacu să preia funcția de ministru al Educației. Sursele noastre mai spun că Gigel Paraschiv, secretar de stat responsabil cu învățământul universitar de mai bine de 10 ani, și Ioana Lazăr, secretarul general al Ministerului Educației, au fost chemați la discuții la Guvern în această dimineață de premierul Nicolae Ciucă.


1 comment
  1. Am mai avut unul interimar tot de la inovare și cercetare (Daniel Breaz), care a avut idea absolut inovatoare de a lua clasele liceale de la liceele tehnologice cu rezultate slabe la bacalaureat, lovind încă o dată în aceste școli și așa oropsiți de soartă după revoluție (subfinanțate, ateliere distruse, neapreciate, umplute cu elevi cu pregătire slabă și foarte slabă, etc), de parcă numai examenul de bacalaureat ar mai avea vreo importanță, iar restul-calificarea, specializarea în meserie la un nivel mai superior- nu ar fi la fel de importante, sau chiar mai importante decât o diplomă de bac.
    Cam așa stau lucrurile în învățământul românesc. Iau decizii importante, taie și spânzură, sancționează cei care habar nu au care sunt problemele reale pe teren (nici nu le intreresează), nu au lucrat o oră cu elevii la catedră. Dar ei știu mai bine, ce trebuie făcut, că doar sunt apreciați de colegi (tot politicieni la fel de incompetenți în domeniu).
    Din păcate am o părere la fel de proastă și despre sfătuitorii acestor miniștri: secretarii de stat, directorași, birocrații de la ministerul educației, unii legați de birou, stând de mulți, foarte mulți ani acolo și astfel rupți de realitatea din școli.
    Domnule Burduja dovediți-ne că sunteți mai priceput ca predecesorii dumneavoastră și eliminați din ordinul privind planul de școlarizare acel articol, care restricționează aprobarea claselor liceale acelor licee care au rezultate slabe la bacalaureat. Sau cel puțin acest criteriu să nu fie aplicabil pentru licee tehnologice, pentru că aceste licee nu au menirea să pregătească absolvenți pentru a umple locurile la universități, ci pentru a umple locurile de muncă care necesită o calificare într-un domeniu de activitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like