Mediul academic să susțină mentalitatea și inițiativa antreprenorială în rândul studenților – recomandarea unui studiu despre antreprenoriat sub impactul Covid-19, realizat de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai

141 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Beneficiile antreprenoriatului trebuie să fie transmise mai clar de către mediul academic, mediu care să se concentreze pe construirea mentalității antreprenoriale în rândul studenților – aceasta este una dintre recomandările formulate într-un studiu realizat de un grup de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai și publicat în revista științifică Eastern European Economics a editurii Taylor&Francis, studiu ce vizează impactul pandemiei Covid-19 asupra inițiativei antreprenoriale în România.

Studiul cercetătorilor de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB transmite o serie de recomandări pentru mediul academic, dar și guvernamental pentru susținerea antreprenoriatului în perioada post-Covid. Obiectivul cercetării este, potrivit unei prezentări transmise miercuri de UBB, acela de „a oferi o analiză detaliată și multi-dimensională a principalilor factori determinanți ai intenției antreprenoriale într-un context global perturbat de pandemia de Covid-19, pornind de la faptul că nu există modele standardizate de identificare a factorilor care influențează decizia indivizilor în direcția alegerii unei cariere antreprenoriale”.

  • Potrivit studiului, mediul academic ar trebui să facă eforturi pentru a-i identifica pe indivizii cu abilități antreprenoriale și de a-i sprijini în dezvoltarea de noi afaceri. Iar „din perspectivă managerială, acest aspect se traduce prin proiectarea și implementarea unor programe de formare a personalului, menite să pregătească profesorii și să le semnaleze importanța încorporării acestor aspecte în discursurile și practicile educaționale”. 

În ceea ce privește guvernele, analiza citată spune că e nevoie ca acestea să formuleze măsuri solide și eficiente în două sensuri – acela de susținere a afacerilor existente, mai ales a celor mici și mijlocii, respectiv să asigure supraviețuirea lor în momente critice, asemenea recentei crize Covid-19, prin sprijin legislativ și fiscal.

UBB despre studiul prezentat (care poate fi consultat aici):
  • „Originalitatea acestei lucrări științifice constă pe de o parte în fuziunea unor modele teoretice și empirice care să permită o mai bună înțelegere a principalilor factori determinanți ai intenției antreprenoriale, fiind introduse canale inovative de interacțiune între variabilele testate, iar pe de altă parte, în evaluarea impactului pe care o criză majoră, precum recenta criză sanitară, l-ar putea avea asupra intenției antreprenoriale în România.” 
  • „Rezultatele obținute în urma acestui studiu consolidează rolul fundamental pe care factori precum atitudinea, dezirabilitatea, fezabilitatea, auto-eficacitatea percepută și eficacitatea colectivă îl au asupra intenției antreprenoriale, susținând rezultatele cercetărilor anterioare și evidențiind totodată și numeroase implicații majore în plan instituțional.”


3 comments
  1. Cine să îi învețe să devină antreprenori?!? Niște bugetari (cei mai mulți jalnici) care HABAR nu au despre antreprenoriat??? (BTW – să aduni șpagă de la studenți nu e biznis, e altceva)
    Dar e bine că faceți studii și spuneți cum se face. Fără ele moare antreprenorul român, își bagă degetele-n ochi! No, Babeș – Bolyai, etalonul :)))

    1. Pot să îi învețe cei mai buni de pe bursă, BANI pentru început de unde iar, din pomul cu bani?

      Hai să fim serioși, niciun antreprenor nu are succes fără BANI, indiferent care-s ideile grozave pe care le are. Unul care vine dintr-o familie săracă, n-are sistem de PCR în spate și nimic de amanetat ca să obțină un împrumut la bancă are ZERO șanse de reușită. Restul sunt povești de adormit copiii.

      1. La ce răspuns ai dat nu am nicio îndoială că ești un antreprenor de mare succes, și nu un bugetar care nu poate înțelege cum e aia cu afacerile… Stai jos, ai 4!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Universității Aurel Vlaicu din Arad, Ramona Lile, e „vinovată de săvârșirea plagiatului”, în calitate de coautor a 6 articole cu „plagiat masiv de blocuri de texte” – Consiliul Național de Etică a Cercetării / Forul cere retrogradarea, dar nu și demiterea

Rectorul Universității “Aurel Vlaicu” din Arad, prof. Univ. dr. Ramona Lile, este “vinovată de săvârșirea plagiatului”, mai precis “plagiat masiv de blocuri de texte” în mai multe articole științifice pe…
Vezi articolul

Op Ed / Profesoara Oana Serban, lector la Facultatea de Filosofie a Universității din București, despre cazul Hasdeu: Nu e doar o problemă a sistemului faptul că ajunge într-o poziție privilegiată, ca profesor, un individ care nu leagă două fraze coerent. E și o problemă a inspectoratelor care funcționează ca un fel de poliție a școlii – inspectează ore, oameni, avantaje – dar nu evaluează mai nimic / Ministerul trebuie să facă ceva

Faptul că la Colegiul B.P. Hasdeu o profesoară de limba română, complet agramată, rămâne la catedră prin pasivitatea inspectoratului, în ciuda scrisorilor deschise ale elevilor, părinților și profesorilor, nu e…
Vezi articolul

Fizicianul Cristian Presură: Primul manual de fizică pe care l-am coordonat, cel de clasa a VI-a, va ajunge pe băncile elevilor în toamnă și este bazat pe metoda investigației / De la an la an, echipele de autori lucrează pe baza de zvonuri, pentru că nu există un calendar precis din partea ministerului

Pentru elevi va fi o întâlnire de început cu fizică predată că știință de sine stătătoare. O întâlnire emoționantă, ce poate formă destine sau poate îndepărta complet elevii de această…
Vezi articolul