Mediul academic să susțină mentalitatea și inițiativa antreprenorială în rândul studenților – recomandarea unui studiu despre antreprenoriat sub impactul Covid-19, realizat de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai

141 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Beneficiile antreprenoriatului trebuie să fie transmise mai clar de către mediul academic, mediu care să se concentreze pe construirea mentalității antreprenoriale în rândul studenților – aceasta este una dintre recomandările formulate într-un studiu realizat de un grup de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai și publicat în revista științifică Eastern European Economics a editurii Taylor&Francis, studiu ce vizează impactul pandemiei Covid-19 asupra inițiativei antreprenoriale în România.

Studiul cercetătorilor de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB transmite o serie de recomandări pentru mediul academic, dar și guvernamental pentru susținerea antreprenoriatului în perioada post-Covid. Obiectivul cercetării este, potrivit unei prezentări transmise miercuri de UBB, acela de „a oferi o analiză detaliată și multi-dimensională a principalilor factori determinanți ai intenției antreprenoriale într-un context global perturbat de pandemia de Covid-19, pornind de la faptul că nu există modele standardizate de identificare a factorilor care influențează decizia indivizilor în direcția alegerii unei cariere antreprenoriale”.

  • Potrivit studiului, mediul academic ar trebui să facă eforturi pentru a-i identifica pe indivizii cu abilități antreprenoriale și de a-i sprijini în dezvoltarea de noi afaceri. Iar „din perspectivă managerială, acest aspect se traduce prin proiectarea și implementarea unor programe de formare a personalului, menite să pregătească profesorii și să le semnaleze importanța încorporării acestor aspecte în discursurile și practicile educaționale”. 

În ceea ce privește guvernele, analiza citată spune că e nevoie ca acestea să formuleze măsuri solide și eficiente în două sensuri – acela de susținere a afacerilor existente, mai ales a celor mici și mijlocii, respectiv să asigure supraviețuirea lor în momente critice, asemenea recentei crize Covid-19, prin sprijin legislativ și fiscal.

UBB despre studiul prezentat (care poate fi consultat aici):
  • „Originalitatea acestei lucrări științifice constă pe de o parte în fuziunea unor modele teoretice și empirice care să permită o mai bună înțelegere a principalilor factori determinanți ai intenției antreprenoriale, fiind introduse canale inovative de interacțiune între variabilele testate, iar pe de altă parte, în evaluarea impactului pe care o criză majoră, precum recenta criză sanitară, l-ar putea avea asupra intenției antreprenoriale în România.” 
  • „Rezultatele obținute în urma acestui studiu consolidează rolul fundamental pe care factori precum atitudinea, dezirabilitatea, fezabilitatea, auto-eficacitatea percepută și eficacitatea colectivă îl au asupra intenției antreprenoriale, susținând rezultatele cercetărilor anterioare și evidențiind totodată și numeroase implicații majore în plan instituțional.”


3 comments
  1. Cine să îi învețe să devină antreprenori?!? Niște bugetari (cei mai mulți jalnici) care HABAR nu au despre antreprenoriat??? (BTW – să aduni șpagă de la studenți nu e biznis, e altceva)
    Dar e bine că faceți studii și spuneți cum se face. Fără ele moare antreprenorul român, își bagă degetele-n ochi! No, Babeș – Bolyai, etalonul :)))

    1. Pot să îi învețe cei mai buni de pe bursă, BANI pentru început de unde iar, din pomul cu bani?

      Hai să fim serioși, niciun antreprenor nu are succes fără BANI, indiferent care-s ideile grozave pe care le are. Unul care vine dintr-o familie săracă, n-are sistem de PCR în spate și nimic de amanetat ca să obțină un împrumut la bancă are ZERO șanse de reușită. Restul sunt povești de adormit copiii.

      1. La ce răspuns ai dat nu am nicio îndoială că ești un antreprenor de mare succes, și nu un bugetar care nu poate înțelege cum e aia cu afacerile… Stai jos, ai 4!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesoara Dana Lica, directoarea Centrului de Excelență din Prahova: Deciziile care se vor lua în 2026 vor impacta Educația pentru cel puțin 10 ani / Ne motivează zilnic copiii care ne așteaptă în clasă

La etajul al II-lea al Colegiului Național „Ion Luca Caragiale” din Ploiești se află laboratorul de informatică unde, de ani de zile, elevii și profesorii continuă activitățile dedicate performanței. În…
Vezi articolul
Daniel David

EXCLUSIV Noul ministru al Educației și Cercetării anunță că va propune indicatori de performanță „pentru a crește veniturile cadrelor didactice performante”. Daniel David vorbește despre „o sinergie între salarizarea din mediul educațional cu cea din sănătate”: Anul viitor se va lucra la legea salarizării unitare

Noul ministru al Educației și Cercetării anunță într-un interviu acordat Edupedu.ro că „până imediat după alegerile prezidențiale” va veni în zona preuniversitară cu „propunerea de indicatori de performanță pentru a…
Vezi articolul

Conferință internațională, în București, pe teme despre dezvoltarea culturală a creștinilor arabofoni în sec. XVI-XIX, despre tradițiile artistice și viața intelectuală în Orientul otoman. Eveniment în cadrul proiectului TYPARABIC, intrarea este liberă

În zilele de 19 și 20 martie a.c. se va desfășura la Biblioteca Sfântului Sinod (Mănăstirea Antim), Str. Mitropolit Antim Ivireanul nr. 29, Sector 4, București, a treia conferință internațională…
Vezi articolul