Mihnea Costoiu: Avem un sistem educațional bun, pe care trebuie să îl protejăm și să îl promovăm

503 vizualizări
Foto: Facebook.com – Mihnea Costoiu
“Avem un sistem bun educaţional, pe care trebuie să îl protejăm şi să îl promovăm”, a declarat rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti, Mihnea Costoiu, la lansarea de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a Raportului privind starea învăţământului bucureştean pentru anul şcolar 2018 – 2019. “Eu sunt din categoria celor care nu blamează acest sistem, nu pentru că face parte din acest sistem”, a precizat Costoiu, citat de Agerpres.

Fost ministru al Cercetării și Învățământului Superior în Guvernul Ponta (2012-2014), Costoiu a precizat, totuși, că “cea mai mare problemă a noastră, în şcoală şi în România, este resursa umană. (…) Această criză pleacă în Europa şi în România de la un sistem social care a dus la o criză majoră demografică“.

Acest sistem nu este perfect, fără doar şi poate, dar nu este nici de blamat, nici pe departe a fi blamat aşa cum se întâmplă din ce în ce mai des. (…) Spaţiul public este ocupat de cu totul şi cu totul alte informaţii despre şcoală şi mai puţin despre lucrurile bune care se întâmplă în şcoală şi care sunt covârşitoare. (…) Avem un sistem bun educaţional, pe care trebuie să îl protejăm şi să îl promovăm“, a declarat Costoiu, după cum relatează agenția de presă citată.

Rectorul UPB a susținut că “a face o comparaţie între ceea ce se întâmplă în Bucureşti şi ce se întâmplă în ţară este profund greşit. Managementul Inspectoratului Şcolar Bucureşti este cu totul altul decât managementul inspectoratului oricărui judeţ al ţării, dimensiunile sunt altele, problemele sunt altele. Acoperirea, normele, oamenii, resursa umană, investiţiile nu se compară. Chiar în centrele mari – vorbesc de Cluj, Iaşi, Timişoara – lucrurile stau cu totul diferit. Din acest motiv, cred sincer că discuţia despre Bucureşti trebuie purtată separat. (…) Orice fel de statistică am consulta, Bucureştiul şi din punct de vedere al învăţământului preuniversitar reprezintă elita ţării“, transmite Agerpres.

 

 


1 comentariu
  1. Costoiule, sistemul este bun pt voi, cei lipsiti de inteligență, viclenie si puternici. Pentru elevi și studenți este praf. Dar cine ar mai fi atat de încuiat să stea să îți argumenteze o realitate pe care si orbii o percep clar?!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

BREAKING Săptămâna viitoare toate școlile din județul Cluj ar putea trece în sistem online, susține ministrul Sănătății: În anumite județe sistemul de sănătate “dă semne de blocare” / 7 județe au trecut de 50% grad de ocupare a paturilor COVID

În prezent, județul Cluj are o rată de ocupare a paturilor cu bolnavi Covid-19 este de 67,5% – județ cu cea mai mare rată, (n.red. criteriu pentru intrarea școlilor online…
Vezi articolul

Elevă de clasa a III-a de la o școală din rural, despre introducerea programului after school: Primim masă caldă și facem temele, iar după orele de școală avem lectură. Facem un cerc mare și unii colegi sau doamna citesc

Maria Trașcă este elevă în clasa a III-a la Școala Gimnazială Pesceana din județul Vâlcea și învață în sistem simultan, cu elevii de clasa a IV-a. Face parte din programul…
Vezi articolul