Ministerul Educației anunță că înființează cinci noi clase de fotbal pentru fete în Liceele cu Program Sportiv din mai multe orașe

600 de vizualizări
Foto: © Matimix | Dreamstime.com
Ministerul Educației anunță că înființează cinci noi clase de fotbal în Liceele cu Program Sportiv în Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara. Anunțul vine în contextul în care recent, Edupedu.ro a scris că Inspectoratul școlar din Tulcea nu voia să înființeze singura clasă de a IX-a de instructori sportivi, de la Liceul Tehnologic Topolog, unde fotbalul era specializarea, dar ulterior s-a răzgândit, „în unanimitate”. Printre motivele enunțate inițial de șefa inspectoratului școlar Tulcea era faptul că la Topolog erau instruiți doar elevi în domeniul fotbalului.

Ministerul Educației anunță că începând cu anul școlar 2024-2025 înființează cinci noi clase de fotbal la Licee cu program sportiv din Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara, subliniind că este „un pas important spre dezvoltarea noii generații de sportive care optează pentru fotbal ca sport principal”.

De precizat că recent, Edupedu.ro a scris despre cazul Liceului Tehnologic din Topolog, unde deși există specializarea instructor sportiv, Inspectoratul școlar județean Tulcea nu voia să înființeze o clasă de a IX-a, pentru anul școlar 2024-2025. Ar fi fost pentru al doilea an consecutiv când refuza cererea conducerii liceului.

În timp ce Ministerul Educației spune că pune accent pe „transformarea liceelor cu program sportiv din aceste orașe în adevărate centre de pregătire și performanță ale fotbalului feminin românesc”, Inspectoratul Școlar Tulcea, reprezentantul Ministerului în teritoriu, enumera inițial printre motivele pentru care nu voia înființarea clasei la Topolog tocmai faptul că „clasa oferă specializare doar pe disciplina sportivă fotbal” și că „se face performanță, dar aceasta se bazează și pe jucătoare transferate, gata formate, de la alte cluburi consacrate din țară”, se arată în documentul ISJ. Ulterior, Inspectoratul s-a răzgândit în unanimitate și a decis înființarea unei clase de a IX-a la Liceul Tehnologic Topolog.  

Ministerul Educației remarcă însă că: „istoricul colaborării dintre Ministerul Educației și Federația Română de Fotbal cuprinde competiții de fotbal școlare la nivel național precum Olimpiadele Naționale ale Sportului Școlar Cupa Tymbark și Cupa ISF, care aduc în teren în fiecare an aproximativ 220.000 de copii și tineri. Prin înființarea celor 5 clase, care vor deveni centre de excelență, angajamentul comun capătă o nouă dimensiune, aceea a carierei duale, elevele înscrise având posibilitatea să-și dezvolte competențele tehnice în fotbal, în paralel cu parcursul educațional”.

Combaterea abandonului școlar este un alt motiv pentru înființarea acestor clase sportive, mai spune Ministerul Educației, confirmând ceea ce și primarul orașului Topolog remarca pentru Edupedu.ro: “În lipsa acestei oportunități (n. red de înființare a clasei sportive) va crește abandonul școlar”, spunea Laurențiu Ciobanu.

Federația Română de Fotbal contribuie în acest proiect prin implicarea unor specialiști cu expertiză, inclusiv de nivel internațional, precum și cu mijloace materiale.

Amintim, primarul subliniază importanța unei specializări sportive pentru comunitatea: în ultimii 5 ani “elevii au avut rezultate foarte bune la Olimpiada națională și mulți elevi vin și din alte orașe județe ca să se înscrie la această clasă”, a spus edilul.

Informații de context

Amintim, anul trecut Guvernul a aprobat Strategia Națională pentru Sport unde a identificat mai multe probleme, principala fiind lipsa profesorilor specializați de educație fizică și sport în școli. În prezent, sunt insuficienți profesorii de educație fizică și sunt slab pregătiți, lipsesc antrenorii, ceea ce are un efect negativ asupra calității orelor de sport, iar elevii nu sunt atrași de orele de educație fizică. Școlile din mediul rural suferă în mod deosebit: din cauza lipsei de personal, profesorii generaliști sunt nevoiți să țină orele de sport, limitând astfel accesul elevilor la o dezvoltare fizică armonioasă și la un stil de viață sănătos.

Cât privește problema legată de lipsa antrenorilor și profesorilor de sport din școli, în special în mediul rural, se propune redefinirea listei de ocupații profesionale în domeniul sportului până în 2025, adoptarea unei politici de resurse umane la nivel național care să reglementeze și salarizarea, evoluția profesională, pregătirea și perfecționarea tuturor categoriilor relevante: antrenori, echipe tehnice, profesori de educație fizică și sport, manageri, sportivi de performanță.

Citește aici ce conține Strategia națională de sport

Foto: © Matimix | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Continuarea funcționării unei clase a IX-a cu specializarea instructor sportiv, refuzată 2 ani la rând de inspectoratul școlar pentru liceul din Topolog / Primarul și comunitatea rurală susțin că au performanță și insistă să primească cifră de școlarizare, în timp ce ISJ Tulcea îi ignoră și face o clasă sportivă la oraș  
Inspectoratul școlar din Tulcea s-a răzgândit “în unanimitate”: A decis înființarea unei clase de a IX-a cu specializarea Instructor sportiv la liceul din Topolog, deși inițial a respins cererea liceului

UPDATE Sportul trebuie să fie tratat cu seriozitate și prioritizat la nivelul curriculei, potrivit Strategiei Naționale pentru Sport, adoptată de Guvern / Burse școlare sportive din 2024 și un sistem de finanțare al sportului în școli, printre măsurile propuse


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Valeriu Gheorghiță, despre vaccinarea tuturor profesorilor: Un astfel de termen nu poate fi stabilit / Nu putem avea rată de acoperire vaccinală de 100% în orice segment populațional. Cîțu: Putem discuta despre revenirea tuturor elevilor la școală după vaccinarea integrală a personalului din învățământ

Un termen pentru vaccinarea tuturor profesorilor „nu poate fi stabilit” fiindcă „depinde foarte mult de dorința de vaccinare”, astfel că „nu putem avea rată de acoperire vaccinală de 100% în…
Vezi articolul

Ore remediale 2025-2026. Directoare de colegiu: Cred că suntem puțin într-o neconcordanță cu planurile-cadru care, totuși, ne spun că avem un maxim de 21 de ore pe săptămână, pentru copiii din învățământul primar

Carmen Tică, directoarea Colegiului Național Pedagogic „Elena Cuza” din București, a vorbit despre cele două ore obligatorii de activitate remedială pentru învățători și despre prevederile planurilor-cadru pentru învățământul primar. „Cred că…
Vezi articolul

Pragul de 40 de absențe nemotivate pentru ca nota la purtare să scadă cu un punct, propus în proiectul de Statut al Elevului, „va fi probabil revizuit”, spune secretarul de stat Florian Lixandru / Câte burse de merit, de reziliență și de performanță vor lua elevii din septembrie? Estimare „după 12 iulie”

Propunerea ca nota la purtare să scadă cu un punct pentru 40 de absențe nemotivate, în loc de 20 ca în prezent, va fi „cu siguranță” luată în considerare pentru…
Vezi articolul

Mathias Corvinus Collegium, organizație educațională asociată guvernului Orban, cu activități și în România, nu operează ca parte a sistemului național de învățământ sau ca furnizoare de educație după sisteme străine, precizează Ministerul Educației / Concursurile sale, inclusiv unul istoric în curs de desfășurare, nu sunt recunoscute sau susținute de minister

Mathias Corvinus Collegium (MCC), organizație educațională din Ungaria apropiată guvernului Viktor Orban și care desfășoară și în România o serie de activități care îi vizează pe elevi și studenți, nu…
Vezi articolul

Profesorii, îndemnați de sindicatele FSLI să boicoteze acțiunile Ministerului Educației și ale inspectoratelor legate de implementarea legii Bolojan: să nu vină la școală dacă sunt chemați din concediul de odihnă, să nu participe la consilii profesorale și comisii de mobilitate

Toate cadrele didactice sunt îndemnate de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ să nu revină la școală dacă sunt chemate din concediu de odihnă și să nu participe la nicio acțiune…
Vezi articolul
Daniel David / Foto: UBB

Daniel David: Grevele se fac să genereze probleme, altfel nu poți mobiliza autoritățile să te asculte, iar greva din învățământ este făcută în acest scop, depinde de înțelepciunea autorităților cum detensionează situația. Acum e o chestiune care ține de psihologie

Daniel David, profesor de psihologie clinică și rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a spus referindu-se la greva generală din învățământ: „Grevele se fac să genereze probleme, dacă greva nu…
Vezi articolul