Ministerul Educației anunță că înființează cinci noi clase de fotbal pentru fete în Liceele cu Program Sportiv din mai multe orașe

458 de vizualizări
Foto: © Matimix | Dreamstime.com
Ministerul Educației anunță că înființează cinci noi clase de fotbal în Liceele cu Program Sportiv în Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara. Anunțul vine în contextul în care recent, Edupedu.ro a scris că Inspectoratul școlar din Tulcea nu voia să înființeze singura clasă de a IX-a de instructori sportivi, de la Liceul Tehnologic Topolog, unde fotbalul era specializarea, dar ulterior s-a răzgândit, “în unanimitate”. Printre motivele enunțate inițial de șefa inspectoratului școlar Tulcea era faptul că la Topolog erau instruiți doar elevi în domeniul fotbalului.

Ministerul Educației anunță că începând cu anul școlar 2024-2025 înființează cinci noi clase de fotbal la Licee cu program sportiv din Bistrița, Buzău, Pitești, Târgu Mureș și Timișoara, subliniind că este “un pas important spre dezvoltarea noii generații de sportive care optează pentru fotbal ca sport principal”.

De precizat că recent, Edupedu.ro a scris despre cazul Liceului Tehnologic din Topolog, unde deși există specializarea instructor sportiv, Inspectoratul școlar județean Tulcea nu voia să înființeze o clasă de a IX-a, pentru anul școlar 2024-2025. Ar fi fost pentru al doilea an consecutiv când refuza cererea conducerii liceului.

În timp ce Ministerul Educației spune că pune accent pe “transformarea liceelor cu program sportiv din aceste orașe în adevărate centre de pregătire și performanță ale fotbalului feminin românesc”, Inspectoratul Școlar Tulcea, reprezentantul Ministerului în teritoriu, enumera inițial printre motivele pentru care nu voia înființarea clasei la Topolog tocmai faptul că “clasa oferă specializare doar pe disciplina sportivă fotbal” și că “se face performanță, dar aceasta se bazează și pe jucătoare transferate, gata formate, de la alte cluburi consacrate din țară”, se arată în documentul ISJ. Ulterior, Inspectoratul s-a răzgândit în unanimitate și a decis înființarea unei clase de a IX-a la Liceul Tehnologic Topolog.  

Ministerul Educației remarcă însă că: “istoricul colaborării dintre Ministerul Educației și Federația Română de Fotbal cuprinde competiții de fotbal școlare la nivel național precum Olimpiadele Naționale ale Sportului Școlar Cupa Tymbark și Cupa ISF, care aduc în teren în fiecare an aproximativ 220.000 de copii și tineri. Prin înființarea celor 5 clase, care vor deveni centre de excelență, angajamentul comun capătă o nouă dimensiune, aceea a carierei duale, elevele înscrise având posibilitatea să-și dezvolte competențele tehnice în fotbal, în paralel cu parcursul educațional”.

Combaterea abandonului școlar este un alt motiv pentru înființarea acestor clase sportive, mai spune Ministerul Educației, confirmând ceea ce și primarul orașului Topolog remarca pentru Edupedu.ro: “În lipsa acestei oportunități (n. red de înființare a clasei sportive) va crește abandonul școlar”, spunea Laurențiu Ciobanu.

Federația Română de Fotbal contribuie în acest proiect prin implicarea unor specialiști cu expertiză, inclusiv de nivel internațional, precum și cu mijloace materiale.

Amintim, primarul subliniază importanța unei specializări sportive pentru comunitatea: în ultimii 5 ani “elevii au avut rezultate foarte bune la Olimpiada națională și mulți elevi vin și din alte orașe județe ca să se înscrie la această clasă”, a spus edilul.

Informații de context

Amintim, anul trecut Guvernul a aprobat Strategia Națională pentru Sport unde a identificat mai multe probleme, principala fiind lipsa profesorilor specializați de educație fizică și sport în școli. În prezent, sunt insuficienți profesorii de educație fizică și sunt slab pregătiți, lipsesc antrenorii, ceea ce are un efect negativ asupra calității orelor de sport, iar elevii nu sunt atrași de orele de educație fizică. Școlile din mediul rural suferă în mod deosebit: din cauza lipsei de personal, profesorii generaliști sunt nevoiți să țină orele de sport, limitând astfel accesul elevilor la o dezvoltare fizică armonioasă și la un stil de viață sănătos.

Cât privește problema legată de lipsa antrenorilor și profesorilor de sport din școli, în special în mediul rural, se propune redefinirea listei de ocupații profesionale în domeniul sportului până în 2025, adoptarea unei politici de resurse umane la nivel național care să reglementeze și salarizarea, evoluția profesională, pregătirea și perfecționarea tuturor categoriilor relevante: antrenori, echipe tehnice, profesori de educație fizică și sport, manageri, sportivi de performanță.

Citește aici ce conține Strategia națională de sport

Foto: © Matimix | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Continuarea funcționării unei clase a IX-a cu specializarea instructor sportiv, refuzată 2 ani la rând de inspectoratul școlar pentru liceul din Topolog / Primarul și comunitatea rurală susțin că au performanță și insistă să primească cifră de școlarizare, în timp ce ISJ Tulcea îi ignoră și face o clasă sportivă la oraș  
Inspectoratul școlar din Tulcea s-a răzgândit “în unanimitate”: A decis înființarea unei clase de a IX-a cu specializarea Instructor sportiv la liceul din Topolog, deși inițial a respins cererea liceului

UPDATE Sportul trebuie să fie tratat cu seriozitate și prioritizat la nivelul curriculei, potrivit Strategiei Naționale pentru Sport, adoptată de Guvern / Burse școlare sportive din 2024 și un sistem de finanțare al sportului în școli, printre măsurile propuse

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bursele de excelență pentru elevii de la școli private, neplătite la aproape două săptămâni de la termenul impus de Ministerul Educației. Între timp, 8.500 de elevi cu medii generale sub 5 au primit sute de lei burse de merit

La aproape două săptămâni de la termenul impus de Ministerul Educației pentru plata burselor școlare pe noua lege a educației, elevii de la școlile și liceele private nu și-au primit…
Vezi articolul

Profesorii aleg manualele pentru anul școlar 2023-2024, inclusiv dintre cele 11 ale Editurii Booklet / Profesoara Andreea Coroian Goldiș, coordonatoarea manualului de Limba și literatura română, clasa a VI-a: Pentru niciun profesor nu e ușor să aleagă un manual, este vorba de un sprijin pentru tot anul școlar (P)

Anul școlar 2023-2024 începe cu manuale noi! Editura Booklet s-a numărat printre cei 22 de participanți la licitația publică pentru manuale organizată de Ministerul Educației. Toate cele 11 manuale Booklet…
Vezi articolul

BREAKING Sorin Cîmpeanu: Odată cu încetarea stării de alertă, se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile din școli și universități. Dispare obligativitatea măștii pentru elevi, iar universitățile nu mai pot organiza cursuri online / Masca în școli se păstrează cu titlu de recomandare

Încetarea stării de alertă înseamnă, în educație, “revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și “întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”, adică “se anulează atât toate…
Vezi articolul

UPDATE Întâlnire cheie de la Guvern, cu premierul Ciolacu, sindicatele profesorilor, miniștrii Educației, Muncii și Finanțelor, pentru „stabilirea modalității de majorare a salariilor” în școli și universități din 1 ianuarie 2024

UPDATE: Guvernul a anunțat că s-au găsit soluții privind eliminarea inechităților salariale, dar rămâne deschis dialogul în privința majorărilor salariale de la 1 ianuarie, în lipsa legii salarizării. Premierul Marcel Ciolacu i-a invitat…
Vezi articolul

Cazul profesorului de la Facultatea de Jurnalism cercetat pentru abuzuri: Comisia de Etică a Universității din București constată încălcări ale Codului privind abuzul de putere și hărțuirea sexuală, dar nu decide nimic / Universitatea așteaptă să se lămurească raporturile de muncă ale cadrului didactic

Comisia de Etică a Universității din București constată, într-un punct de vedere publicat miercuri pe site-ul universității, încălcarea Codului de etică al UB în ceea ce privește faptele de abuz…
Vezi articolul