Ministrul Digitalizării: în educația digitală “nu cred că soluțiile cele mai bune trebuie să vină de la atotștiutorul stat”, ci din privat și societatea civilă / “Vrem să urmăm modelul estonian”, cu o alianță națională pentru competențe digitale

269 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
“Știu că Estonia are (…) un fel de alianță națională pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Și vreau să fac un lucru similar”,  cu firme IT naționale și internaționale, a spus, duminică, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, Întrebat fiind, într-o conferință, în legătură cu educația digitală, el a afirmat că în acest domeniu soluțiile ar trebui să vină mai degrabă din mediul privat și societatea civilă.

“Vrem să urmăm modelul estonian, să avem o alianță națională pentru promovarea competențelor digitale și să punem la masă toți acești actori” din domeniu, a spus același ministru în declarații pe marginea conferinței.

Răspunzând la o întrebarea primită în cadrul evenimentului, referitoare la educația digitală, el a spus:

  • În acest domeniu “nu cred că soluțiile cele mai bune trebuie să vină de la atotștiutorul stat, cu ghilimelele de rigoare, ci, într-adevăr, din mediul privat și societatea civilă. Pe partea de competențe digitale, știu că Estonia e dată drept exemplu – are un program, un fel de alianță națională pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Și vreau să fac un lucru similar. Pentru că, vorbind cu marile firme de IT din țară, naționale sau internaționale, asta ne-au spus: noi suntem dispuși să facem programe de competență digitală, multe dintre ele chiar fac deja lucrul acesta, dar nu există o abordare integrată: să știm exact ce cetățeni să fie formați, cu ce competențe, cum li se îmbunătățește viața. Și aici e rostul ministerului să pună toți acești actori la masă și, practic, să urmărească acest traseu.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Basme…
    sa nu întrebăm habanistii de la stat, să-i întrebăm pe aia de la privat, cu un plus pentru cei care știu unde-i Estonia.
    Estonia este lider în domeniu, dar este acolo unde este pentru ca statul a venit cu inițiativa, a oferit suportul, a coordonat, etc. problema nu-i legată de stat vs privat, cât de comisioanele sau interesele servite în numele unei dezvoltări dorite/normale.
    Avem așa ceva în România: https://www.tehnopol.ee/en/ ???
    Ei, estonienii, au. Noi avem intenția, finanțată din bani europeni. După ce se termina banii, dispare și intenția. Și orice urma de interes. Cam asta-i marea diferența. Sau marea indiferenta 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Politizarea supremă a noilor inspectorate, prevăzută în proiectul legii educației: directorul general și directorul adjunct ai Direcției Județene de Învățământ încheie, imediat după ce au luat concursul, contract de management cu ministrul educației pe perioada mandatului ministrului

În proiectul legii învățământului preuniversitar România educată, la articolul 165, alineatul 4 prevede că după ce are loc concursul pentru funcțiile de directori generali și directori generali adjuncți ai noilor…
Vezi articolul

Ana Bulai, sociologul care a realizat studiul World Vision despre calitatea “mesei sănătoase” din școli: Sunt comunități unde parizerul reprezintă apogeul gătitului și cartoful prăjit – maximul de gust. Dacă România nu investește în acești copii, nu are de ce să-și mai facă planuri de viitor

Ana Bulai, sociologul care a coordonat studiul „Sunt hrăniți #destul copiii României? Masa la școală și masa acasă” a spus că „sunt o mulțime de comunități în care distanța socială…
Vezi articolul