Ministrul Digitalizării: în educația digitală “nu cred că soluțiile cele mai bune trebuie să vină de la atotștiutorul stat”, ci din privat și societatea civilă / “Vrem să urmăm modelul estonian”, cu o alianță națională pentru competențe digitale

266 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
“Știu că Estonia are (…) un fel de alianță națională pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Și vreau să fac un lucru similar”,  cu firme IT naționale și internaționale, a spus, duminică, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, Întrebat fiind, într-o conferință, în legătură cu educația digitală, el a afirmat că în acest domeniu soluțiile ar trebui să vină mai degrabă din mediul privat și societatea civilă.

“Vrem să urmăm modelul estonian, să avem o alianță națională pentru promovarea competențelor digitale și să punem la masă toți acești actori” din domeniu, a spus același ministru în declarații pe marginea conferinței.

Răspunzând la o întrebarea primită în cadrul evenimentului, referitoare la educația digitală, el a spus:

  • În acest domeniu “nu cred că soluțiile cele mai bune trebuie să vină de la atotștiutorul stat, cu ghilimelele de rigoare, ci, într-adevăr, din mediul privat și societatea civilă. Pe partea de competențe digitale, știu că Estonia e dată drept exemplu – are un program, un fel de alianță națională pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Și vreau să fac un lucru similar. Pentru că, vorbind cu marile firme de IT din țară, naționale sau internaționale, asta ne-au spus: noi suntem dispuși să facem programe de competență digitală, multe dintre ele chiar fac deja lucrul acesta, dar nu există o abordare integrată: să știm exact ce cetățeni să fie formați, cu ce competențe, cum li se îmbunătățește viața. Și aici e rostul ministerului să pună toți acești actori la masă și, practic, să urmărească acest traseu.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Basme…
    sa nu întrebăm habanistii de la stat, să-i întrebăm pe aia de la privat, cu un plus pentru cei care știu unde-i Estonia.
    Estonia este lider în domeniu, dar este acolo unde este pentru ca statul a venit cu inițiativa, a oferit suportul, a coordonat, etc. problema nu-i legată de stat vs privat, cât de comisioanele sau interesele servite în numele unei dezvoltări dorite/normale.
    Avem așa ceva în România: https://www.tehnopol.ee/en/ ???
    Ei, estonienii, au. Noi avem intenția, finanțată din bani europeni. După ce se termina banii, dispare și intenția. Și orice urma de interes. Cam asta-i marea diferența. Sau marea indiferenta 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cât de importantă este supravegherea timpurie a dentiției copiilor și de ce sunt importanți „dinții de lapte”. Medicul rezident Antinia Simion: Pedodonția, ramura stomatologiei care câștigă tot mai mult teren

Problemele de dentiție ale copiilor tind să devină tot mai importante pentru părinți, indiferent că este vorba despre „dinții de lapte” sau despre dantură permanentă. În Uniunea Europeană, rata medie…
Vezi articolul

Doar jumătate din locuințele din România au internet de mare viteză, iar 20% dintre români nu au fost niciodată online, anunță Cristin Popa, director în Autoritatea pentru Comunicații: La licitația pentru licențele 5G, de anul viitor, vom avea în vedere să intrăm cât mai mult în zona rurală

„Aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul, pe de altă parte, mai puțin de o treime dintre români au cunoștințe digitale elementare”, a spus vineri Cristin Popa,…
Vezi articolul

Consilierul prezidențial Ligia Deca contestă testarea doar scrisă a copiilor, în general, și sugerează și testarea, pe viitor, a modului în care ei învață din reprezentări grafice și clipuri video: Impresia mea este că din ce în ce mai mulți copii folosesc mediile sociale pentru învățare, inclusiv YouTube sau alte platforme și că știm prea puține despre modul în care învață copiii noștri

„Impresia mea este că din ce în ce mai mulți copii folosesc mediile sociale pentru învățare, inclusiv YouTube sau alte platforme și că știm prea puțin despre modul în care…
Vezi articolul