Modificarea circularei privind încheierea mediilor elevilor în acest an școlar, cerută de sindicatul FSE Spiru Haret, după o „eroare” făcută de Ministerul Educației: Reveniți de urgență asupra adresei

101.315 vizualizări
Foto: Cristian Nistor / Agerpres Foto
Modificarea circularei nr. 3808/DGIP/07.06.2021 privind încheierea mediilor elevilor în acest an școlar este cerută public Ministerului Educației de sindicatul FSE Spiru Haret, scrie scoalaromaneasca.ro.

Reprezentanții sindicatelor arată că adresa trimisă tuturor școlilor conține o „eroare”, invocând două articole din Regulamentul de Funcționare și Organizare a Unităților de Învățământ (ROFUIP) care nu sunt aplicabile în acest an școlar.

Profesorilor și școlilor „li se comunică imperativ că se aplică regula generală”, deși „avem dispozițiile derogatorii pentru acest an școlar instituite printr-un ordin de ministru din luna ianuarie”, remarcă sindicatele.

Edupedu.ro a semnalat încă din 10 iunie această situație.

Redăm argumentele FSE Spiru Haret transmise Ministerului Educației.

„Cităm pct. I al adresei respective: „În toate unitățile de învățământ, încheierea situațiilor școlare se va face conform Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 5447/2020, cu modificările și completările ulterioare. Titlul VII, Capitolul III, Secțiunea I, art. 101 si art. 107, alin. 2, 4 și 6” (?!).

Problemele sunt generate de menționarea alin. (4) și (6) ale art. 107. Textele respective prevăd:

(4) Numărul de calificative/note acordate semestrial fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, exclusiv nota de la lucrarea scrisă semestrială (teză), trebuie să fie cel puţin egal cu numărul săptămânal de ore de curs prevăzut în planul de învăţământ. Fac excepţie disciplinele cu o oră de curs pe săptămână, la care numărul minim de calificative/note este de două.

„(6)Elevii aflaţi în situaţie de corigenţă vor avea cu cel puţin un calificativ/o notă în plus faţă de numărul de calificative/note prevăzut la alin. (4), ultimul calificativ/ultima notă fiind acordat/ă, de regulă, în ultimele două săptămâni ale semestrului.

Or, pentru anul școlar 2020-2021, prin Ordinul ministrului educației nr. 3108/2021 pentru completarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, au fost introduse în R.O.F.U.I.P. dispoziții speciale, derogatoriipotrivit cărora:

1. La articolul 107, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:

“(41) În anul şcolar 2020-2021prin derogare de la prevederile alin. (4), numărul de calificative/note acordate semestrial fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, va fi de minimum două, indiferent de numărul de ore alocat disciplinei prin planurile-cadru.”

  1. La articolul 107, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu următorul cuprins:

“(61) În anul şcolar 2020-2021, prin derogare de la prevederile alin. (6), elevii aflaţi în situaţie de corigenţă vor avea cel puţin trei calificative/note, ultimul/a calificativ/notă fiind acordat/ă în ultimele două săptămâni ale semestrului.

Vă rugăm să observați că prin acest ordin nu se modifică alin. (4) și (6), ci se introduc două alineate noi, distincte.

În consecință, la pct. I din Adresa nr. 3808/DGIP/07.06.2021 ar fi trebuit făcută trimitere la „art. 107 alin. (2), (41) și (61)”, nu la alin. (4) și (6) – existența sintagmei „cu modificările și completările ulterioare” nu este de natură a acoperi eroarea, deoarece alin. (4) și (6) nu au suferit modificări/completări; ele pur și simplu nu sunt aplicabile în acest an școlar.

Evident, adresa în cauză a generat confuzie și discuții: pe de o parte, avem dispozițiile derogatorii pentru acest an școlar instituite printr-un ordin de ministru din luna ianuarie; pe de altă parte, avem o notă din luna iunie prin care li se comunică imperativ că se aplică regula generală.

În consecință, vă solicităm să reveniți de urgență asupra adresei nr. 3808/DGIP/07.06.2021, modificând pct. I în acord cu legislația în vigoare, cu informarea Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”.

Foto: Cristian Nistor / Agerpres Foto

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii
  1. Se pare că în sfârșit v ați dat seama că acest ministru,e depășit complet de orice atribuții și gândire logică și constructivă! Face gafe după gafe încălcând flagrant deontologia profesională a cadrelor didactice.Dupa aberația cu ordonanță 3864 / 31.05.2021, privind feedbackul acordat de elevii fata de profesorul ,care tocmai el trebuie să îl evalueze . Și care încalcă grav deontologia profesională,acum avem alte inepții,marca înregistrată!!! In stare condiții,in care se iau măsuri fara a cere și părerea sindicatelor și cadrelor didactice,cer în mod public Demisia acestui ministru incompetent!

    1. Adică profesorul e perfect, face ce vrea și elevii tac și inghit. De ce sa nu poată și elevii să evalueze profesorii?

  2. Ministerul își contrazice propriile reguli. Se întâmplă când lipsa de respect pentru proprii oameni este la rang de valoare. Cum poți să comunici tuturor profesorilor că mediile se încheie cu două note iar apoi, la încheierea anului școlar sa spui că se aplică regulile generale, din anii normali!
    Rușine!

  3. Adresa transmisă după încheierea situațiilor școlare la clasele 12-13 de liceu sau in ultima săptămână de școală la clasa 8 de gimnaziu arata,din punctul meu de vedere, desconsiderare fata de munca dascălilor din acest an. Celelalte clase mai au 2-2 săptămâni de școala. Profesorii ar trebui să producă “din pix” note, după ce din ianuarie au știut că sunt necesare numai două note pe materie.
    Nu numărul de note este important într-un an atipic, ci efectiv acumularea de către elevi a cunoștințelor necesare pentru a nu fi un an cu totul eșuat.
    Profesorii, elevii, părinții au depus eforturi sa ducă cu bine acest an scolar la capăt!
    Nu vă bateți joc de ei!

  4. Pai aceasta “scapare” este metoda Ministerului Educatiei sa poata sanctiona cat mai multi profesori.
    Parintii sunt de buna crrdinta, educandu-si copiii pentru invatatura si concentrare la orele de curs. (!!!!)
    Elevii sunt si ei de buna credinta, venind la scoala sa invete, fiind atenti si cooperanti la orele de curs, nesocializand aiurea cu colegii in timpul desfasurarii cursurilor, avand telefonul inchis in ghiozdan in timpul cursurilor. (!!!!).
    Numai nemernicii profesori sunt de vina… ei nu stiu sa puna clopotei si fundite lectiilor si temelor, ca elevii sarmanii sa se poata concentra, iar parintii sarmanii sa nu mai arunce banutii pr fereastra la meditatii, ci in calatorii in tari exotice.
    Da, profesorii merita sanctionati!
    De aceea, este binevenit orice ordin confuz, sa fie cu dus si intors.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În Anglia, profesorii nu apreciază programele remediale cerute de guvern, în pofida investițiilor mari. Prioritatea lor: sprijinul pentru bunăstarea social-emoțională și sănătatea mintală a elevilor, plus măsuri antisărăcie

Sunt profesorii de acord cu programele anunțate de autorități pentru recuperarea pierderilor de învățare în pandemie? În Anglia, sindicaliștii au încercat să afle acest lucru și au aflat că socoteala…
Vezi articolul

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Direcțiile de digitalizare a educației în Europa și România. Georgi Dimitrov, șeful departamentului pentru Educație Digitală (Comisia Europeană), și Ligia Deca, consilier prezidențial, discută online marți, 8 iunie, de la 15:00

Ce înseamnă, la nivel european, educația digitală și care este planul integrat al Comisiei Europene în privința digitalizării educației în statele membre? Care sunt liniile de finanțare, dar și de…
Vezi articolul