OFICIAL Examenele de atestat lingvistic pentru absolvenții de liceu intensiv/bilingv și de atestat pentru predare, modificate

33.753 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Înscrierea candidaților pentru obținerea atestatului se face online, prin trimiterea unui e-mail la liceu sau, în situații excepționale, prin prezență fizică, în perioada 4-5 iunie 2020, prevede noua metodologie publicată în Monitorul Oficial.

Este vorba despre metodologia de organizare și desfășurare a probelor pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, pentru anul școlar 2019-2020.

În ce constă examenul de atestat lingvistic:

Pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, proba pentru obținerea atestatului de competență lingvistică constă în elaborarea și prezentarea unui proiect de 8-10 pagini, pe o temă de cultură și civilizație (aleasă până la sfârșitul semestrului I), care să reflecte una dintre temele din programa școlară de cultură și civilizație, fixate de catedra de specialitate din unitatea de învățământ liceal și prezentarea acestuia în format PowerPoint.

Pentru absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, probele pentru obținerea atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV constau în:

  • elaborarea unui proiect didactic pentru clasele I-IV la limba modernă la care se solicită atestarea și prezentarea acestuia în format PowerPoint;
  • echivalarea probei scrise cu media aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale aferente celor patru ani de studiu (IX-XII) la limba modernă la care se solicită atestarea.

Evaluarea și echivalarea probei scrise prevăzute pentru absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, se realizează în perioada 8-12 iunie 2020.

  • Fiecare lucrare este evaluată separat de către doi evaluatori.
  • Fiecare evaluator va acorda câte o notă cuprinsă între 10 și 100 de puncte, pe baza criteriilor de evaluare
  • Diferența dintre notele celor doi profesori evaluatori nu poate depăși 10 punct

Pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv si bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, media finală pentru evaluarea proiectului este media aritmetică a notelor finale acordate de fiecare evaluator, note care se obțin prin transformarea punctelor de la 10 la 100 în note de la 1 la 10.

  • Media minimă pentru promovarea examenului și obținerea atestatului este 7 (șapte)

Pentru absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, nota finală se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a mediei notelor acordate de fiecare evaluator pentru proiectul didactic și a notei obținute în urma echivalării probei scrise cu media aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale aferente celor patru ani de studiu (IX-XII) la limba modernă la care se solicită atestarea.

  • Media minimă pentru promovarea probelor și obținerea atestatului este 8 (opt).

Candidații proveniți din învățământul de stat pot susține probele pentru obținerea atestatului de competență lingvistică, fără taxă, de două ori. Prezentările ulterioare la acest examen sunt condiționate de achitarea unor taxe de examen.

Candidații din învățământul particular susțin probele pentru obținerea atestatului de competență lingvistică într-un centru de examen organizat astfel

  • pentru unitățile de învățământ acreditate, în unitatea respectivă
  • pentru unitățile de învățământ autorizate, înființate conform legii, într-un centru de examen aparținând învățământului de stat, stabilit de inspectoratul școlar județean/al municipiului București (ISJ/ISMB); în acest caz candidații vor plăti o taxă de examen.

Criteriile de evaluare a proiectului:

Redactare: 50 de puncte

  • alegerea temei tratate – 10 puncte
  • semantică/lexic/morfosintaxă – 20 puncte
  • structurarea proiectului după un plan (introducere, cuprins, încheiere, bibliografie) – 20 puncte.

Prezentare: 40 de puncte

  • capacitatea de a sintetiza ideile principale – 5 puncte
  • capacitatea de a ilustra aceste idei cu exemple pertinente – 5 puncte
  • capacitatea de a exprima un punct de vedere personal – 5 puncte
  • capacitatea de a argumenta – 5 puncte
  • capacitatea de a nuanța – 5 puncte
  • corectitudine lingvistică (corectitudine morfosintactică, adecvarea lexicului) – 10 puncte
  • creativitate – 5 puncte.

Se acordă 10 puncte din oficiu.

Foto: bongkarn thanyakij/pexels.com


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacție dură a geografilor la “scăparea” lui Andronescu: Includerea geografiei în invenția de probă de BAC numită Creativitate ne provoacă o nemulțumire profundă

Reacție dură a Societății Române de Geografie, la ideile vehiculate de Ecaterina Andronescu privind ba eliminarea Geografiei de la BAC, ba introducerea materiei într-un examen numit “probă de creativitate”. Explicațiile…
Vezi articolul

Ping-pong cu elevii olimpici și profesorii. Secretarul de stat Lixandru anunță inspectoratele școlare cu jumătate de zi înainte că elevii înscriși la Olimpiada de Limba engleză, de sâmbătă, pot participa și la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață”, care are loc în aceeași zi / Profesorii susțin că listele cu participanții sunt finalizate de o săptămână – surse

Profesorii de limba română și engleză au fost anunțați cu jumătate de zi înainte că elevii care participă sâmbătă, 16 martie, la Olimpiada de limba engleză, pot participa și la…
Vezi articolul

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul
Reducerea birocrației din școli

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Astronomie și astrofizică, Științele Pământului, Religie și Limba rusă, au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Vor fi 26 de elevi într-o clasă de a IX-a la liceele teoretice, în anul școlar 2025-2026 / Ministerul Educației a modificat oficial cifrele de școlarizare pentru liceu la 6 zile de la precedentul ordin de ministru, fără nicio explicație sau anunț

Vor fi  26 de elevi într-o clasă de a IX-a la liceele teoretice, în anul școlar 2025-2026, nu 24 cum era specificat în ordinul publicat în Monitorul Oficial pe 16…
Vezi articolul