OFICIAL Fiecare școală decide procedura de repartizare a copiilor în grupe de creșă și grădiniță și a elevilor în clase: prin tragere la sorți sau aleatoriu, din anul școlar 2024-2025. Listele vor fi publicate cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea anului școlar

18.747 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Procedura stabilită de Ministerul Educației prin care elevii de școală și liceu dar și copii de creșă și grădiniță vor fi împărțiți în clase/ grupe de început de nivel a fost publicată în Monitorul Oficial, marți, 12 martie. Școlile au dreptul să aleagă procedura: ordine alfabetică sau tragere la sorți. Unitățile de învățământ trebuie să afișeze pe pagina de internet proprie sau la avizierul unității de învățământ procedura pentru ca părinții să poată participa ca observatori. În document sunt stabilite mai multe metode de împărțire a copiilor pe clase/grupe, astfel încât să nu existe niciun fel de segregare a acestora. Procedura se aplică începând cu anul școlar 2024-2025, potrivit documentului.

Ordinul prevede că elevii din clasele de început de ciclu școlar și copiii din grupe de început de nivel vor fi repartizați aleatoriu sau în ordine alfabetică. Decizia va fi luată la nivelul consiliului de administrație al fiecărei școli iar părinții trebuie să poată participa, în calitate de observatori, la repartizarea pe grupe/clase a acestora.

Prevederile procedurii se aplică pentru constituirea formațiunilor de studiu de început de nivel de învățământ, respectiv antepreșcolar/preșcolar, primar, gimnazial, liceal, începând cu anul școlar 2024—2025.

Documentul publicat în Monitorul Oficial pune în aplicare art. 23, alin. 10 din Legea Educației:

“(10) Pentru a asigura respectarea principiului desegregării școlare și al combaterii oricăror forme de discriminare asumat la nivelul sistemului național de învățământ, la începutul nivelului de învățământ, formațiunile de studiu se vor constitui prin distribuție aleatorie a elevilor, acolo unde există mai multe clase pe an de studiu. Procedura de distribuție aleatorie va fi stabilită prin ordin al ministrului educației”.

În cazul creșelor și grădinițelor, repartizarea se face cu aprobarea consiliul de administrație, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor noului an școlar, prevede ordinul de ministru.

În cazul gemenilor/tripleților, părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declarație la unitatea de învățământ prin care precizează dacă dorește repartizarea fraților în aceeași grupă sau în grupe diferite. În situația în care părintele sau reprezentantul legal dorește înscrierea fraților în aceeași grupă, aceștia sunt repartizați în grupa în care a fost distribuit primul dintre frați.

Preșcolarii cu cerințe educaționale speciale sunt repartizați, echitabil, la nivelul tuturor claselor, în funcție de tipul de tulburare/afecțiune/dizabilitate/dificultate de învățare.

În cazul elevilor de clasa a V-a și a IX-a, în procesul de constituire a formațiunilor de studiu se va respecta și principiul continuității studiului limbilor moderne L1 și L2.

Listele finale cu componența formațiunilor de studiu în grupele mici — educație timpurie, la clasa pregătitoare — nivel primar, la clasa a V-a — nivel gimnazial și la clasa a IX-a — nivel liceal, semnate de directorul unității de învățământ, sunt publice și se afișează la avizierul unității de învățământ și/sau se postează pe pagina de internet a unității de învățământ cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor noului an școlar.

Listele, în format letric, rămân afișate la avizierul unităților de învățământ până cel târziu la data începerii cursurilor noului an școlar pentru care se organizează procesul de înscriere.

Inspectoratele școlare trebuie să ia lua toate măsurile necesare pentru îndepărtarea acestora de pe site-ul unităților de învățământ în termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea constituirii formațiunilor de studiu.

Unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să distribuie în mod echitabil, în formațiuni de studiu, și următoarele categorii de antepreșcolari/preșcolari/elevi: copiii cu cerințe educaționale speciale, cei care repetă anul școlar, cei care nu au parcurs ciclul preșcolar sau l-au parcurs incomplet, cei a căror limbă maternă diferă de limba de predare, cei transferați dintr-o altă țară/unitate de învățământ/clasă, precum și pe cei admiși pe locurile distinct alocate candidaților cu cerințe educaționale speciale sau pe locurile speciale pentru romi“, potrivit procedurii publicate în Monitorul Oficial.

Unitatea de învățământ elaborează propria procedură privind repartizarea antepreșcolarilor/ preșcolarilor/ elevilor înscriși în grupele/clasele de început de nivel: grupa mică, clasa pregătitoare, clasa a V-a, clasa a IX-a, cu respectarea prevederilor prezentei proceduri, și o afișează pe pagina de internet proprie sau la avizierul unității de învățământ.

Consiliul de administrație al unității de învățământ aprobă o procedură internă pentru repartizarea aleatorie a cadrelor didactice care preiau antepreșcolarii din grupa mică în
educația timpurie, elevii din clasa pregătitoare în învățământul primar, elevii din clasa a V-a în învățământul gimnazial, elevii din clasa a IX-a în învățământul liceal în anul școlar respectiv, cu respectarea prevederilor legale și cu asigurarea principiilor transparenței, nondiscriminării și desegregării școlare.

Procedura la nivelul conducerii școlii – primul pas: se face o comisie

La nivelul fiecărei unități de învățământ se constituie comisia de înscriere și distribuire aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor, a cărei componență este următoarea:
a) președinte — directorul/directorul adjunct al unității de învățământ;

b) secretar — secretarul-șef/secretarul unității de învățământ sau un cadru didactic/informatician, în situația în care școala nu are un secretar;

c) membri — cadrele didactice care preiau grupele/clasele de început de ciclu de învățământ, informaticieni, secretari.

Procedura în cazul copiilor de creșă și grădiniță

Comisia de înscriere și distribuire aleatorie a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor propune componența formațiunilor de studiu până la termenul precizat în procedura prevăzută la art. 3 și consiliul de administrație aprobă formațiunile de studiu, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor noului an școlar.

Data la care are loc ședința de distribuire aleatorie a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu se afișează la avizierul/pe site-ul unității de învățământ, astfel încât părinții sau reprezentanții legali ai copiilor/elevilor să fie informați și să poată participa, în calitate de observatori, la repartizarea pe grupe/clase a acestora.


Constituirea formațiunilor de copii în educația timpurie, respectiv în grupele mici din creșe și din grădinițe se realizează după finalizarea procesului de înscriere în educația timpurie.

Consiliul de administrație al unității de învățământ optează pentru una dintre variantele de distribuire aleatorie a antepreșcolarilor/preșcolarilor în formațiunile de studiu în educația
timpurie — creșe și grădinițe, după cum urmează:
a) în ordine alfabetică;
b) prin tragere la sorți

Pentru constituirea formațiunilor de studiu în ordine alfabetică, comisia de înscriere și distribuire aleatorie a antepreșcolarilor/preșcolarilor din unitatea de învățământ
ordonează alfabetic lista finală a copiilor înscriși în creșă/grădiniță, grupați pe categorii, conform prevederilor alin. (2), și îi distribuie alternativ, astfel: primul copil din lista 1, respectiv din lista 2 la grupa mică A, al doilea copil din lista 1, respectiv din lista 2 la grupa mică B și așa mai departe, utilizându-se, pe rând, fiecare listă cu copiii dispuși alfabetic.

În situația în care constituirea formațiunilor de studiu se face în ordine alfabetică, antepreșcolarii/preșcolarii a căror limbă maternă diferă de limba de predare se distribuie alternativ conform prevederilor alin. (3).

Pentru constituirea formațiunilor de studiu prin tragere la sorți, comisia de înscriere și distribuire a antepreșcolarilor/preșcolarilor din unitatea de învățământ extrage, pe rând, copiii din lista finală a copiilor înscriși în creșă/grădiniță, grupați pe categorii, conform prevederilor alin. (2), și se distribuie alternativ, astfel: numele primului copil se
extrage din lista 1 pentru grupa mică A, numele celui de-al doilea copil din lista 1 pentru grupa mică B, până la repartizarea pe grupe a copiilor de pe lista 1. În aceeași manieră se repartizează copiii de pe lista 2. Extragerea se face alternativ, fete, băieți, și antepreșcolari/preșcolari a căror limbă maternă diferă de limba de predare până la finalizarea constituirii formațiunilor de studiu.

În cazul gemenilor/tripleților, părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declarație la unitatea de învățământ prin care precizează dacă dorește repartizarea fraților în aceeași
grupă sau în grupe diferite. În situația în care părintele sau reprezentantul legal dorește înscrierea fraților în aceeași grupă, aceștia sunt repartizați în grupa în care a fost distribuit primul dintre frați.

Preșcolarii cu cerințe educaționale speciale sunt repartizați, echitabil, la nivelul tuturor claselor, în funcție de tipul de tulburare/afecțiune/dizabilitate/dificultate de învățare, fără să
se aplice procedurile menționate la art. 9.

Procedura în cazul elevilor în cadrul unităților de învățământ preuniversitar cu nivel primar- clasa pregătitoare

Art. 12 (1) – Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare se realizează după finalizarea procesului de înscriere.

(2) – Consiliul de administrație al unității de învățământ optează pentru una dintre variantele de constituie a formațiunilor de studiu în clasa pregătitoare, după cum urmează:

  • în ordine alfabetică;
  • prin tragere la sorți.

(3) – Comisia de înscriere și distribuire a elevilor din unitatea de învățământ, pe baza listei finale a elevilor înscriși în clasa pregătitoare, generată din Sistemul Informatic Integrat al Invățământului din România (SIIIR), grupează elevii după cum urmează:

Pentru constituirea formațiunilor de studiu în ordine alfabetică se ordonează alfabetic elevii din lista finală, grupați pe categorii, conform prevederilor alin. (3), și se distribuie
alternativ, astfel: primul elev din lista 1, respectiv primul elev din lista 2, fete, respectiv băieți, la clasa pregătitoare A, al doilea elev din lista 1, respectiv din lista 2, fete, respectiv băieți, la clasa pregătitoare B, și așa mai departe, utilizându-se, pe rând, fiecare
listă cu elevii dispuși alfabetic.

În situația în care constituirea formațiunilor de studiu se face în ordine alfabetică, elevii a căror limbă maternă diferă de limba de predare și elevii care nu au parcurs ciclul preșcolar sau l-au parcurs incomplet, precum și elevii care repetă anul școlar sau cei care s-au retras din motive medicale se distribuie alternativ, conform prevederilor alin. (4).

Pentru constituirea formațiunilor de studiu prin tragere la sorți se extrag, pe rând, elevii din lista finală, grupați pe categorii, conform prevederilor alin. (3), și se distribuie alternativ, astfel: numele primului elev se extrage din lista 1 pentru clasa pregătitoare A, numele celui de-al doilea elev din lista 1 pentru clasa pregătitoare B, până la repartizarea pe clase a elevilor de pe lista 1. În aceeași manieră se repartizează elevii de pe lista 2.
Extragerea se va face alternativ, fete, băieți, elevi a căror limbă maternă diferă de limba de predare, elevi care nu au parcurs ciclul preșcolar sau l-au parcurs incomplet, elevi care repetă anul școlar sau cei care s-au retras din motive medicale până la finalizarea constituirii formațiunilor de studiu.

În cazul gemenilor/tripleților, părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declarație la unitatea de învățământ prin care precizează dacă dorește repartizarea fraților în aceeași
grupă sau în grupe diferite. În situația în care părintele sau reprezentantul legal dorește înscrierea fraților în aceeași grupă, aceștia sunt repartizați în grupa în care a fost distribuit primul dintre frați.

Elevii cu cerințe educaționale speciale sunt repartizați, echitabil, la nivelul tuturor claselor, în funcție de tipul de tulburare/afecțiune/dizabilitate/dificultate de învățare, fără să
se aplice procedurile menționate la art. 12.

Procedura de distribuție aleatorie a elevilor în formațiunile de studiu în cadrul unităților de învățământ preuniversitar cu nivel gimnazial

Art. 16. — (1) Formațiunile de elevi care trec din clasa a IV-a în clasa a V-a își păstrează, de regulă, aceeași componență pe care au avut-o la ciclul primar.

(2) În cazul unităților de învățământ cu structuri, în care se organizează clasa a V-a doar la nivelul unității cu personalitate juridică, consiliul de administrație decide dacă păstrează
componența formațiunilor din ciclul primar sau dacă se constituie alte formațiuni de studiu, caz în care se aplică prevederile prezentei proceduri, astfel încât să se prevină
segregarea de orice tip.

(3) Pentru formațiunile de elevi nou-constituite în clasa a V-a (nivel gimnazial), acolo unde sunt două sau mai multe clase a V-a, consiliul de administrație al unității de învățământ optează pentru una dintre variantele de distribuire aleatorie a elevilor în
formațiuni de studiu, după cum urmează:


a) în ordine alfabetică;
b) prin tragere la sorți.


(4) Comisia de înscriere și distribuire aleatorie a elevilor din unitatea de învățământ, pe baza listei finale a elevilor înscriși în clasa a V-a, grupează elevii după cum urmează:

(5) Pentru constituirea formațiunilor de studiu în ordine alfabetică, elevii, ordonați alfabetic pe criteriul de gen fete— băieți, sunt distribuiți alternativ, astfel: primul elev — fată, respectiv băiat, la clasa a V-a A, al doilea elev din lista 1 — fete, respectiv din lista 2 — băieți, la clasa a V-a B, și așa mai departe, utilizându-se, pe rând, fiecare listă cu elevii dispuși alfabetic.
(6) În situația în care constituirea formațiunilor de studiu se face în ordine alfabetică, elevii a căror limbă maternă diferă de limba de predare, elevii care repetă anul școlar și elevii transferați dintr-o altă țară/unitate de învățământ/clasă se distribuie alternativ conform prevederilor alin. (5).
(7) Pentru constituirea formațiunilor de studiu prin tragere la sorți se extrag, pe rând, elevii din cele două liste finale unde sunt grupați pe criteriul de gen fete—băieți și se distribuie alternativ, astfel: numele primului elev se extrage din lista 1 pentru clasa
a V-a A, numele celui de-al doilea elev din lista 1 pentru clasa a V-a B, numele celui de-al treilea elev din lista 1 pentru clasa a V-a C și tot așa, până la repartizarea pe clase a tuturor elevilor din lista 1. În aceeași manieră se repartizează elevii de pe lista 2.
Extragerea se va face alternativ: fete, băieți, elevi a căror limbă maternă diferă de limba de predare, elevi care repetă anul școlar și elevii transferați dintr-o altă țară/unitate de învățământ/clasă până la finalizarea constituirii formațiunilor de studiu. Ulterior, lista fiecărei formațiuni de studiu constituite va fi ordonată alfabetic.

(8) În procesul de constituire a formațiunilor de studiu se va respecta și principiul continuității studiului limbii moderne L1 din ciclul primar.

Art. 17. — (1) În cazul constituirii unor noi formațiuni de studiu în clasa a V-a, elevii cu cerințe educaționale speciale sunt repartizați echitabil, la nivelul tuturor claselor, în funcție de tipul de tulburare/afecțiune/dizabilitate/dificultate de învățare, fără să se aplice procedurile menționate la art. 16 alin. (5).
(2) În cazul gemenilor/tripleților, părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declarație la unitatea de învățământ prin care precizează dacă dorește repartizarea fraților în aceeași clasă sau în clase diferite. În situația în care părintele sau reprezentantul legal dorește înscrierea fraților în aceeași clasă, aceștia vor fi repartizați în clasa în care a fost distribuit primul dintre frați.
Art. 18. — Comisia de înscriere și distribuire aleatorie a elevilor din unitatea de învățământ înaintează consiliului de administrație, spre aprobare, componența fiecărei formațiuni de
studiu rezultate.

Procedura de distribuție aleatorie a elevilor în formațiunile de studiu în cadrul în cadrul unităților de învățământ preuniversitar cu nivel liceal


Constituirea formațiunilor de elevi în clasa a IX-a se realizează după finalizarea procesului de înscriere, înaintea începerii cursurilor noului an școlar.

Pe baza listelor finale ale elevilor înscriși în clasa a IX-a, comisia de înscriere și distribuire aleatorie a elevilor din unitatea de învățământ grupează elevii de la fiecare filieră, profil
și specializare/calificare profesională în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere și îi distribuie în clase astfel:

a) elevii înscriși la fiecare specializare/calificare profesională sunt ordonați în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere și se realizează câte 2 liste pe criteriul de gen fete—băieți;
b) distribuirea acestora pe clase se face în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, câte un elev la fiecare clasă: primul elev va fi distribuit în clasa a IX-a A, al doilea elev
în clasa a IX-a B, până la ultima clasă de la specializarea/calificarea profesională respectivă, după care se reia distribuția, următorul elev va fi repartizat în clasa a IX-a A și așa mai departe;
c) algoritmul de mai sus se aplică atât elevilor din listele organizate pe criteriul de gen fete—băieți, cât și elevilor care au fost admiși pe locurile distinct alocate candidaților cu cerințe
educaționale speciale, elevilor admiși pe locurile speciale pentru romi, elevilor care repetă anul școlar, precum și elevilor transferați dintr-o altă țară/unitate de învățământ/clasă;
d) elevii cu cerințe educaționale speciale sunt repartizați echitabil, la nivelul tuturor claselor, în funcție de tipul de tulburare/afecțiune/dizabilitate/dificultate de învățare;
e) în cazul gemenilor/tripleților, părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declarație la unitatea de învățământ prin care precizează dacă dorește repartizarea fraților în aceeași clasă sau în clase diferite. În situația în care părintele sau reprezentantul legal dorește înscrierea fraților în aceeași clasă, aceștia vor fi repartizați în clasa în care a fost distribuit primul dintre frați.

(2) În procesul de constituire a formațiunilor de studiu se va respecta și principiul continuității studiului limbilor moderne L1 și L2 din ciclul gimnazial.

Ordinul de ministru privind procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/ elevilor în formațiunile de studiu

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Împărțirea elevilor în clase, în mod aleatoriu, cu participarea părinților ca observatori – proceduri centralizate de Ministerul Educației într-un proiect de ordin de ministru, pe baza căruia fiecare școală își face propria procedură de distribuire

10 comments
  1. Realități:
    – Profesori care trag la sorți pe ascuns (să se știe ca s-a tras la sorți, să pară echitabil), de față cu directorul, dar fără a fi anunțați toți colegii! Tot ei apoi se simt deranjați când ceilalți cer un echilibru! Fac și scris la C.A. ptr. că prof. x (nechemat) creează in comisie momente ,,greu de suportat”!
    -Director care face cum vrea el repartizatea ptr.ore, dirigenții etc.(ani de zile), după care dă vina pe C.A. (că așa s- a votat in C.A. distribuția)! Găsește motivații fantastice, când de fapt el știe că spre anumiți profesori nu se poate duce cu …rugăminți!
    In lumea reală, e abuz de putere la vârful unor instituții greu de imaginat!
    Li se fură drepturi pe față tuturor! Și profesorilor, și elevilor!

    Caracteristica noastră instinctuală ne duce spre a acumula ptr. sine cât mai mult!

    Componenta noastră spirituală ne cheamă spre un alt fel de comportament! S-a atenuat oare, din lipsa de exercițiu zilnic, aceasta?

    Indivizii sunt diferiți, educabili etc., dar lipsa unui cadru dat de sistem creează monștri!

  2. Trebuie facuta o procedura de repartizare transparenta si a cadrelor didactice. In cazul in care se opteaza pentru tragerea la sorti, atunci trebuie afisat pe site-ul scolii cand are loc repartizarea si permis accesul parintilor. In Timisoara avem parte de distribuirea aleatorie a elevilor in clasa pregatitoare, dar cadrele didactice se distribuie dupa criterii total subiective si netransparente. La fel are loc si distribuirea cadrelor didactice la clasa a 5-a. De asemenea, procedura trebuie aplicata si mai tarziu, la distribuirea, de exemplu, in clasa a 6-a a profesorilor de fizica sau intr-a 7-a a profesorilor de chimie. Practic, orice distribuire a elevilor si a cadrelor didactice trebuie facuta printr-un proces transparent, bazat pe criterii nediscriminatorii, care sa asigure egalitate la sansa pentru toti copiii.

  3. Este un pas inainte orice regulă (aceeași) față de ce este acum!

    Ce înseamnă ,,o încadrare pe măsură”, Ioana? Și, probabil, măsura e una…fundamentală ( creată in ultimii cinsprezece-douazeci de ani!)!
    Vreți să spuneți că ați ales până acum, ca părinte, anumiți profesori /ați ales, ca director, ca diriginte, ca profesor, anumite clase de elevi? (Și de unde ați știut ca x e cel mai bun profesor? – asta e altă mareee poveste ce ar trebui dezbătută)
    Hei, ISJ!
    Hei, minister!

    In f.multe școli, profesorii primesc încadrări după criterii subiective (ca sa mă exprim elegant)! Și nimeni nu e tras la răspundere (directorul,C.A.)!

    Egalitate de șanse pentru elev, egalitate de șanse pentru angajați! Transparent! De aici pleacă totul!

  4. Foarte bine. Minunat ce pot sa spun. o porcărie de lege care da liber iar la mită. Sa fie iar bătaie pe locurile la unele cadre didactice, sa meargă părinții la director cu ploconul sa intre plodul unde vor ei.😿 Altă lege mai tâmpită nu puteați să faceți!

  5. Pe de o parte e bine pentru că astfel dispar clasele preferentiale. Pe de alta parte e rau pentru ca daca esti cu adevarat interesat, ca parinte, de situatia scolara a copilului tau, nu ii poti alege o incadrare pe masura. Sunt convinsa ca pilele grele vor invinge si aici.

    1. La ce vă referiți prin “încadrare pe măsură”? Cumva mergeți la directori și le impuneți ce profesori să pună la clase?
      Și mai vorbiți și de “pilele grele” care vor învinge și aici.
      Deci, dacă alții intervin, nu este bine, dar dacă dvs interveniți, nu este problemă!

      1. Mă refer la situațiile în care se pot nimeri cadre didactice venite in sistem prin tot felul de pile politice si care nu doar ca nu isi cunosc bine materia, dar nici macar nu-si onoreaza orele cu o prezenta constanta. Stiu din experienta ca reclamatiile in astfel de situatii sunt egale cu zero. Cadrele didactice piloase si nepricepute beneficiaza de numeroase “protectii”, ca sa nu mai spun ca majoritatea iau si gradatii de merit. Cunosc personal o astfel de doamna, laureata “MERITO”, care isi tine orele de cu frecventa redusa in sala de clasa, dar care dovedeste un zel deosebit in particular. Avem 4 licee in oras unde elevii fac cel mult 2 ore din 5 in fiecare zi. O alta astfel de doamna aproape ca nu calca tot anul in sala de clasa, dar organizeaza tot felul de activitati extrascolare, unele bazate pe excursii in strainatate. Tot timpul e plecata pe undeva. Sa nu credeti ca generalizez, dar situatia prezentata de mine chiar exista si sunt sigura ca la nivel national lucrurile nu sunt cu mult diferite.

        1. Într-adevăr, există și situațiile prezentate de dvs!
          Dacă (aproape) toată lumea știe și se pare că acestea sunt situații prezente (aproape) peste tot, de ce oare MEN (sau cum s-o mai numi) nu ia măsuri?
          Am observat că MEN pretinde că nu cunoaște anumite situații, dar dacă ele sunt aproape peste tot prezente, MEN nu mai are nicio scuză că n-a știut despre existența lor.

          1. Pentru ca MEN a generat, prin pile si interventii subtile sau prin “plăți de partid” contra unei sume de avantaje electorale pe termen scurt, toate problemele expuse de mine. Asezam aici, deopotrivă, nepotismul, implicarea frauduloasa in fenomenul electoral (adica furt la urne in rural), turnatoriile de cancelarie (se poarta mai ceva ca inainte de 1989) si modularea opiniilor electorale ale colegilor. Abia acum putem generaliza prin a spune ca toate ministerele sunt de fapt niste gasti mafiote cu sute de rubedenii rulate prin functii publice total nemeritate. Cunosc personal o profesoara de chimie numita consilier de stat intr-un minister in care chimia este exact ca o placinta în gura mortului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2022 Sfaturi pentru proba de competențe lingvistice, Limba franceză, de la profesoara Corina Popa, Colegiul “Mihail Cantacuzino” din Sinaia: Dacă v-ați rătăcit prin Paris, sunteți singuri și trebuie să ajungeți la hotel sau la gară, important este să comunicați, chiar dacă greșiți un subjonctiv sau o concordanță la indicativ

Probele de competențe digitale și lingvistice s-au reluat pentru candidații la Bacalaureat 2022, în acest an școlar, după doi ani în care nu s-au susținut și s-au echivalat după anumite…
Vezi articolul

Ministrul Deca invocă posibilitatea ca legea salarizării să nu fie gata până la 1 ianuarie: “Trebuie să găsim o soluție chiar și pe actuala legislație, pentru ca profesorii să primească ceea ce li s-a promis” / În greva generală, guvernul a insistat că nu e posibilă creșterea salariilor cadrelor didactice fără Legea salarizării

“Chiar dacă noua lege a salarizării să zicem că nu este gata până la 1 ianuarie, (…) trebuie să găsim o soluție chiar și pe actuala legislație, pentru ca profesorii…
Vezi articolul