OFICIAL Lista profesorilor din comisiile de specialitate ale CNATDCU pentru mandatul 2024-2028, care vor propune Ghidul național privind redactarea tezelor de doctorat / Atribuțiile și competențele comisiilor de specialitate

9.860 de vizualizări
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com
Ordinul privind componența nominală a comisiilor de specialitate ale Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) pentru mandatul 2024-2028, care vor propune Ghidul național privind redactarea tezelor de doctorat, aprobat ulterior de Consiliul general CNATDCU, a fost publicat în Monitorul Oficial. Comisiile de specialitate trebuie să fie constituite din experți în domeniul/domeniile științifice arondate și au un președinte și un vicepreședinte, conform regulamentului CNATDCU.

Pentru comisiile de specialitate ale CNATDCU, candidații au fost selectați de către comitete de selecție anunțate pe 5 iunie. Pentru fiecare comisie a fost, astfel, format un comitet format din 3-5 personalități, conform anunțului de atunci al Ministerului Educației – vezi Lista completă a celor care au ales membrii propuși pentru aceste comisii.

Apelul de candidaturi pentru pozițiile de membru CNATDCU a fost lansat în luna aprilie, criteriile declarate pentru această selecție fiind „transparența, evitarea incompatibilităților și a conflictelor de interese, inclusiv a imixtiunii factorului politic, asigurarea reprezentativității profesionale și instituționale”. Potrivit aceluiași apel, profilul membrilor CNATDCU trebuie să răspundă următoarelor cerințe:

  • „experiență proprie de cercetare științifică, recunoscută la nivel național/internațional, dovedită și validată prin realizări specifice și prin îndeplinirea standardelor minimale naționale pentru abilitarea în domeniu;
  • capacitate de analiză obiectivă;
  • integritate profesională;
  • să nu fie demnitari sau membri ai structurilor de conducere ale partidelor politice (pentru mandatul 2024-2028, acest aspect este luat în calcul la toate nivelurile structurilor anterior menționate).”

DOCUMENT Componența nominală a comisiilor de specialitate ale Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) pentru mandatul 2024-2028:

Atribuțiile și competențele Comisiilor de specialitate ale CNATDCU

Comisiile de specialitate ale CNATDCU sunt constituite din experți în domeniul/domeniile științifice arondate, conform regulamentului de funcționare a CNATDCU.

„Activitatea fiecărei comisii de specialitate este coordonată de un președinte și un vicepreședinte, numiți prin ordin al ministrului educației.

Numărul membrilor unei comisii de specialitate, număr impar, este stabilit astfel încât să asigure calitatea evaluării printr-o încărcare uniformă și rezonabilă a acestora și principiul reprezentativității profesionale. 

Ministrul educației poate dispune completarea comisiilor de specialitate cu noi experți și în timpul derulării unui mandat al CNATDCU, după aceeași procedură și aceleași principii de selecție aplicabile la începutul mandatului. 

Comisia de specialitate are, în principal, următoarele atribuții și competențe: 

a) analizează, conform metodologiei de lucru aplicabile, procedura administrativă desfășurată la nivelul instituției de învățământ superior privind acordarea atestatului de abilitare și verifică respectarea standardelor minimale aplicabile; formulează către Consiliul general propunerea de acordare/neacordare a atestatului de abilitare; 

b) analizează procedura administrativă desfășurată la nivelul instituției de învățământ superior privind acordarea diplomei de doctor, precum și respectarea criteriilor minimale, conform metodologiei specifice aprobate prin ordin al ministrului educației; formulează către Consiliul general propunerea de acordare/neacordare a titlului de doctor; 

c) evaluează solicitările adresate Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor CNRED privind recunoașterea diplomelor de doctor obținute în străinătate

d) elaborează propunerile standardelor minimale naționale necesare și obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice de conferențiar și profesor din învățământul superior, a atestatului de abilitare, precum și a diplomei de doctor

e) evaluează și formulează propuneri în legătură cu acordarea indemnizației de merit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizației de merit, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 859/2003 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizației de merit și a Regulamentului de funcționare a Comisiei naționale pentru acordarea indemnizației de merit, cu modificările și completările ulterioare; 

f) propune Ghidul național privind redactarea tezelor de doctorat

g) alte atribuții stabilite conform legii. 

Președintele comisiei de specialitate are următoarele atribuții: 

a) coordonează, inclusiv prin mijloace electronice, activitatea comisiei de specialitate; 

b) reprezintă comisia în cadrul Consiliului general; 

c) participă la adoptarea deciziilor Consiliului general, prin exprimarea votului atât în cadrul ședințelor, cât și de la distanță, prin mijloace electronice; 

d) realizează evidența participării membrilor la activitățile comisiei; 

e) alte atribuții stabilite conform legii. 

În cazul imposibilității exercitării atribuțiilor de către președintele comisiei de specialitate, atribuțiile se preiau de către vicepreședinte.

Președintele comisiei de specialitate poate delega vicepreședintelui comisiei unele dintre atribuțiile sale, pe perioadă determinată sau nedeterminată.”

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și
OFICIAL Lista celor 43 de membri din consiliul general al CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, pentru mandatul 2024-2028 / Apar trei membri noi de la universități din străinătate – Oxford, Boston și Münster / Marius Andruh, propus inițial vicepreședinte, nu mai e membru
OFICIAL Lista finală a persoanelor care vor alege membrii din comisiile de specialitate CNATDCU, mandatul 2024 – 2028 / Marian Preda, Nicolae Istudor, Adrian Papahagi, Ciprian Mihali, printre profesorii din comitetele de selecție


2 comments
  1. Oare ce rost a avut consultarea publică? Praf în ochi!
    Unii oameni din lista sunt o rușine pentru comunitatea universitara. Oare chiar nu au avut de unde alege?
    Ar fi bine de știut și cine s-a înscris și dacă au fost respectate criteriile de selectie.
    Dar, pentru asta ar trebui să existe și interes pentru performanta și promovarea oamenilor de valoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Carol Davila” Bucureşti susţine transformarea unor spitale CFR în unităţi sanitare universitare / ”Aceste spitale vor putea oferi oportunităţi de învăţare pentru studenţi, formare pentru medicii rezidenţi”

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” Bucureşti (UMFCD) a transmis, duminică, faptul că susţine transferarea unora din spitalele aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în administrarea Universităţilor de…
Vezi articolul

Universitatea Politehnica București cumpără, de aproape 800.000 de euro, publicitate la metrou, pe mașinile STB, panouri stradale și prin SMS pentru postul de știri Euronews România, o direcție dintr-un departament al instituției de învățământ

Universitatea Politehnica București, condusă de rectorul Mihnea Costoiu, vrea să promoveze postul TV de știri Euronews România, pe care îl deține, printr-o campanie estimată la peste 3,8 milioane de lei.…
Vezi articolul

Resetarea mandatelor de rector la viitoarele alegeri universitare / Rectorii primesc posibilitatea a încă două mandate de câte 5 ani, indiferent de numărul de ani de când conduc deja universitățile. Ligia Deca: Juriștii mi-au spus că legea nu retroactivează

Proiectul legii învățământului superior, asumat de ministra Educației, Ligia Deca, prevede câte două mandate pentru rectorii universităților. Durata acestora este de 5 ani fiecare, iar cei care au avut deja…
Vezi articolul

Reacție fără precedent a studenților și profesorilor de la facultățile de Drept, care cer abrogarea OUG 7. Studenții la Drept de la Universitatea din București: Devine posibilă intimidarea magistraților

Ordonanța care modifică legile justiției generează o reacție fără precedent din partea studenților și a profesorilor de la facultățile de Drept. Studenții de la Facultatea de Drept a Universității din București…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca lansează o platformă de job-uri pentru studenţi – Student Job Market, care folosește un algoritm de inteligență artificială pentru a potrivi ofertele angajatorilor cu profilurile studenților

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) lansează o platformă de joburi pentru studenți – UBB FSEGA Student Job Market, prin intermediul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, care folosește un…
Vezi articolul