China și SUA domină Olimpiada Internațională de Matematică 2019, unde România a obținut o medalie de aur, 2 de argint și 3 de bronz, cu care ne plasăm pe locul 17

8.979 de vizualizări
Foto: OIM 2019
Olimpiada Internațională de Matematică 2019 a adus României o medalie de aur, 2 de argint și 3 de bronz, cu una dintre cele mai “tinere” echipe de elevi olimpici din istorie, anunță Societatea de Științe Matematice din România. China și SUA ocupă la egalitate primul loc la Olimpiadă, în timp ce România este pe poziția 17 din 112 țări. Amintim că în urmă cu un an România înregistra cel mai slab rezultat din istoria participării la olimpiadă – locul 33 din 107.
  • România a inițiat și a organizat prima Olimpiadă Internațională de Matematică din istorie, în 1959. Țara noastră a fost gazda competiției și anul trecut

621 de elevi de liceu din 112 țări au concurat în Olimpiada Internațională de Matematică 2019. Anul acesta, olimpiada a împlinit 60 de ani și s-a desfășurat la Bath, în Marea Britanie. În clasamentul pe țări, înaintea României sunt următoarele țări: China, SUA, Coreea de Sud, Coreea de Nord, Thailanda, Rusia, Vietnam, Singapore, Serbia, Polonia, Ungaria, Ucraina, Japonia, Indonezia, India, Israel.

Elevul cu Medalie de aur la Olimpiada Internațională de Matematică 2019:
  • Edis MemișLiceul Internațional de Informatică Constanța. “Un rezultat excelent cu care se clasează în primii 15 copii ai lumii”, precizează Societatea de Științe Matematice din România
Elevii cu Medalii de argint la Olimpiada Internațională de Matematică 2019:
  • Sergiu-Ionuț Novac – elev la Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu” Lugoj, județul Timiș
  • Sebastian-Mihai Șimon – elev la Liceul Internațional de Informatică București
Elevii cu Medalii de bronz la Olimpiada Internațională de Matematică 2019:
  • Tudor-Darius Cardaș – elev la Colegiul Național ”A.T. Laurian” Botoșani
  • Andrei-Theodore Mărginean – elev la Liceul Internațional de Informatică București
  • Nguyen Tran-Bach – elev la Liceul Internațional de Informatică București

Rezultate Olimpiada Internațională de Matematică 2019 – Topul pe țări:

Rezultate Olimpiada Internationala de Matematica 2019 / Foto: www.imo-official.org

 

Subiectele de la Olimpiada Internațională de Matematică 2019:

 

 

 

Delegația României a fost condusă de profesorul Cătălin-Liviu Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București (Leader) și a fost însoțită profesorii Mihai Chiș de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universitații de Vest din Timișoara (Deputy Leader), Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România (Observator și membru al Consiliului de Conducere al Olimpiadei Internaționale de Matematică), Lucian Țurea, Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București, (Observator).

Țările care au participat la Olimpiada Internațională de Matematică 2019 (în ordinea clasamentului):

China, SUA, Coreea de Sud, Coreea de Nord, Thailanda, Rusia, Vietnam, Singapore, Serbia, Polonia, Ungaria, Ucraina, Japonia, Indonezia, India, Israel, România, Australia, Bulgaria, Marea Britanie, Taiwan, Kzahstan, Iran, Canada, Franța, Mongolia, Italia, Peru, Brazilia, Turcia, Filipine, Germania, Arabia Saudită, Norvegia, Belarus, Estonia, Hong Kong, Olanda, Slovacia, Grecia, Mexic, Croația, Spania, Slovenia, Georgia, Cehia, Africa de Sud, Danemarca, Armenia, Moldova, Azerbaidjan, Lituania, Argentina, Portugalia, Macao, Suedia, Siria, Noua Zeelandă, Elveția, Uzbekistan, Austria, Bosnia și Hertegovina, Tadjikistan, Maroc, Finlanda, Columbia, Banglades, Belgia, Sri Lanka, Malaezia, Irlanda, Letonia, Turkmenistan, Tunisia, Cipru, Macedonia de Nord, Algeria, El Salvador, Kosovo, Albania, Islanda, Panama, Costa Rica, Pakistan, Trinidad Tobago, Muntenegru, Ecuador, Uruguay, Cuba, Chile, Kirgizstan, Paraguay, Irak, Nepal, Nicaragua, Egipt, Ghana, Myanmar, Cambodgia, Bolivia, Luxemburg, Republica Dominicană, Uganda, Guatemala, Honduras, Puerto Rico, Tanzania, Venezuela, Botswana, Angola, Kenya și Emiratele Arabe Unite.

Despre Societatea de Științe Matematice

România a fost gazda Olimpiadei Internaţionale de Matematică din 2018. Prima Olimpiadă Internațională de Matematică a avut loc în România, în anul 1959, fiind inițiată de Societatea de Științe Matematice din România. De asemenea, România a mai fost gazda OIM în 1960, 1969, 1978, 1999.

Societatea de Ştiinţe Matematice din România este una dintre cele mai vechi organizaţii profesionale din România şi una din cele mai vechi societăţi de matematică din Europa. Scopurile Societăţii sunt promovarea şi răspândirea cunoştinţelor matematice, îndrumarea şi sprijinirea cercetărilor originale din această ramură de ştiinţă, cultivarea în rândurile tinerilor a interesului pentru matematică. Societatea de Ştiinţe Matematice din România a fost iniţiatoarea primei Olimpiade Naţionale de Matematică în anul 1950 şi a primei Olimpiade Internaționale de Matematică în anul 1959.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

EXCLUSIV 450 de milioane de lei a cheltuit statul român pentru cele 52 de milioane de teste salivă distribuite în școli, echivalentul a 36 de creșe construite de la zero / Cel mai mare preț per bucată a fost plătit pentru testele vrac, cele ambalate individual au fost mai ieftine

Elevii au primit, teoretic, 52 de milioane de teste salivă pentru depistarea virusului Sars-CoV-2. Cel puțin acesta este numărul de teste cumpărate și livrate în școli de Inspectoratul General pentru…
Vezi articolul
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Putin a ales războiul. Condamnarea acțiunilor iresponsabile ale lui Putin trebuie să vină nu numai din partea politicienilor și a diplomaților, dar și din partea societății civile, a mediului academic

„Condamnarea acțiunilor iresponsabile ale lui Putin trebuie să vină nu numai din partea politicienilor și a diplomaților, dar și din partea societății civile, a mediului academic, a oamenilor de cultură,…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Banii pentru Educație, în „România Educată”: Creșterea finanțării școlilor care au elevi din medii defavorizate / Facilități pentru ca firmele să-și dezvolte creșe pentru angajați / Burse mai mari pentru elevii din rural

Raportul România Educată propune adăugarea unui coeficient la costul standard per elev pentru finanțarea școlilor defavorizate și posibilitatea actualizării pe parcursul anului, în situațiile în care apar creșteri salariale. Coeficientul…
Vezi articolul