Olimpiada Lectura ca abilitate de viață 2025. Subiectele – moțiuni primite de elevii de liceu la proba orală, etapa națională de la Piatra Neamț

1.812 vizualizări
Sursa: Captură Facebook Olav
Subiectele de la proba B, la Olimpiada Lectură ca abilitate de viață 2025 de la etapa națională de la Piatra Neamț, pentru elevii de liceu care au trecut de proba scrisă au fost publicate de organizatori pe pagina de Facebook a competiției. Edupedu.ro prezintă mai jos în articol documentele.

Proba B de la Olimpiada Lectură ca abilitate de viață 2025 este o probă orală.

Potrivit regulamentului OLAV 2025, „proba orală constă în dezbateri organizate pe structura afirmator – negator, pe baza unor moțiuni, elaborate de comisia centrală, prin grupul de lucru de elaborare a subiectelor”.

Iată subiectele postate de organizatori:

Nivelul 1 – Clasele a IX-a și a X-a:

  • Curajul individual este mai eficient decât solidaritatea.
  • În război, supraviețuirea este mai importantă decât moralitatea.
  • Sentimentele sunt slăbiciunea ființei umane.

Nivelul 2 – Clasele a XI-a și a XII-a:

  • Creatorul pierde controlul asupra creației sale de îndată ce o oferă lumii.
  • Progresul științific implică renunțare la constrângeri morale.
  • Suferința anulează capacitatea unei ființe de a alege binele.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Sorin Cîmpeanu: Și eu cred că materia este prea stufoasă / Programa școlară va fi mai aerisită, materia pentru trunchiul comun va fi simplificată, iar curriculumul la decizia școlii va crește până spre 30%

Pe baza rezultatelor testării standardizate pilot vor fi modificate planurile cadru pentru liceu din septembrie 2023, a spus ministrul Educației, la TVR. „E nevoie să generalizăm acest sistem, se lucrează…
Vezi articolul

Știam că o să mă descurc, spune Patric, unul dintre elevii care au făcut ZidArt, probabil cel mai mare graffiti din curtea unui liceu din România. Mesajul directorului pentru colegii din alte școli: Încercați, prin orice mijloace, să descoperiți ce comori aveți în școală. Totul e să-i faceți să gândească liber

Zidurile din curtea Colegiului Național „Neagoe Basarab” Oltenița spun în sfârșit povestea tinerilor care învață acolo, nu a fisurilor sculptate de timp. Timp de 3 săptămâni, 21 de elevi au…
Vezi articolul

Profesorii vor fi motivați să creeze discipline pe care să le aleagă elevii din oferta școlii, în noile planuri-cadru de liceu, spune directoarea Alina Bărăian: Vom avea nevoie să ridicăm costul standard per elev, altfel riscăm să eșuăm reforma

Alina Bărăian, directorul Colegiului Național „George Barițiu” din Cluj-Napoca, a analizat noile propuneri de planuri-cadru, subliniind importanța feedbackului descriptiv pentru echipa care a lucrat la acestea. „Mă bucur că suntem…
Vezi articolul

Răspunsul ministrului Educației la întrebarea „Ce ne dorim să producă liceul?”: Absolventul trebuie să aibă calificări care să îi permită să intre pe piața muncii, dacă își dorește

Întrebat care este rolul educației preuniversitare, ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că școala românească trebuie să formeze atât specialiști pregătiți pentru piața muncii sau pentru continuarea studiilor, cât și…
Vezi articolul