Participarea în comisiile școlare ar trebui să fie criteriu de acordare a bonusurilor, susține profesoara Iuliana Căplescu: Tot pentru elevi suntem implicați în comisii, de dimineață până seara, în timp ce alți colegi, după ce și-au terminat orele, au plecat

7.290 de vizualizări
Foto: captură TVR Online
Participarea profesorilor în comisiile școlare, alături de progresul elevilor, ar trebui să fie criterii pentru acordarea bonusurilor la salariu, a afirmat recent profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București, la emisiunea InfoEdu de la TVR: „Suntem în comisii de dimineață până seara, nu cumva poate fi un criteriu de performanță și trecut acolo pentru un bonus?”, a declarat ea.

Implicarea suplimentară a cadrelor didactice în comisiile școlare este în directă legătură cu sprijinul acordat elevilor și performanța școlară, a afirmat profesoara: „Tot pentru elevi sunt profesori care sunt implicați în comisii, examenul de competențe, examenul de simulare, suntem în comisii de dimineață până seara, în jur de o săptămână, două săptămâni, în timp ce alți colegi de-ai noștri, după ce și-au terminat orele, au plecat. Nu pentru copiii aceia, nu pentru elevii aceia? Noi, profesorii ceilalți, pe timpul nostru. Nu cumva poate fi un criteriu de performanță și trecut acolo pentru un bonus?”, a subliniat ea.

Profesoara Iuliana Căplescu consideră că această implicare ar trebui recunoscută și inclusă printre criteriile de performanță pentru acordarea unor venituri suplimentare care urmează să fie anunțate de Ministerul Educației.

Informații de context

Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat, la sfârșitul lunii decembrie 2024, în exclusivitate pentru Edupedu.ro, că va propune indicatori de performanță „pentru a crește veniturile cadrelor didactice”. Termenul pentru publicarea acestor indicatori este până la sfârșitul lunii mai: „Eu am această abordare meritocratică de a veni cu indicator de performanță, dar în forma unor bonusuri, premii, suplimentare față de un salariu de bază. Deci, nu salariul pe baza indicatorilor de performanță, ci veniturile o să intre în această logică. Este iarăși un proiect pe care o să-l asum. Începem să lucrăm la acești indicatori de performanță, mai ales că, poate ați observat, premierul i-a cerut explicit, când a prezentat programul de guvernare în fața Parlamentului. Deci i-a cerut, o să-i dăm, dar îi dăm în formula asta de evidence based education (n. red.: educație bazată pe dovezi) și de politici bazate pe dovezi. Contează, dar contează în anumite zone, nu neapărat în salarizarea de bază”, a mai spus acesta.

Acordarea de recompense financiare și non-financiare pentru profesorii care au performanțe la nivel școlar, județean și național, prevăzută în programul de guvernare al coaliției PSD-PNL-UDMR

Amintim că, pe 1 aprilie anul trecut, Ministerul Educației anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

Premierul României, Marcel Ciolacu, după publicarea rezultatelor de la testele PISA 2022, a cerut public ministrului de atunci, Ligia Deca, să prezinte criterii de performanță pe baza cărora salariile profesorilor să poată fi crescute diferențiat. „Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește“, a declarat Ciolacu. Acesta făcuse referire la astfel de criterii încă de la preluarea mandatului de premier.


6 comments
  1. personal la gradații as pune la criteriile cu rezultate cu elevii la concursuri și olimpiade 50 puncte pt premiul 1 national,40 p,pt premiul 2 național și 30 p,pt premiul 3 național,pt că sa le vina mult mai ușor cadrelor didactice implicate să atingă 150 p,chiar numai din asta,astfel încât să nu fie un profesor cu astfel de rezultate fără gradație de merit.

  2. Serios?
    Când doamna director se implică inclusiv in propunerea liderului sindical (chiar și a viceliderului), când pune doar oamenii săi in toate comisiile de peste zece ani, când folosește argumente ca la rotația culturilor când nu-i convine cineva, când se face că e mai atentă la scârțâitul ușii decât la alte propuneri, până se prind ,,dulăii” ei cu propuneri convenabile, nu e destul? E o mascaradă cu comisiile!
    Iar când vine vremea să răspundă cineva pentru porcării, C.P. a ales!
    Vor să fie la toate butoanele!
    P.S.Au mai inventat și,, autopropunerea” – cu care tot ei jonglează!

  3. Susțin, nu știu despre alte comisii, dar cea de bursă e foarte consumatoare de timp, mai ales când nici un alt coleg nu vrea sa se implice.

  4. Tanti colega, toți suntem implicați în comisii, dar nu de dimineața până seara, nu mai abera! Iar dacă nu suntem, fii sigură că avem alte activități care ar putea fi cuantificate financiar. De ce trebuie sa introducem strămoșescacapră a vecinului? Chiar atât de meschini am devenit sau e doar o invidie feminina căreia i-ați dat glas? Rușine!

  5. Doamne ce se mai victimizeaza unii, ce vrei doamna bani in plus pentru ceva ce trebuie sa faci? ai program 8 ore stai la munca doamna ca esti platita din banii nostri nu sa faceti figuri ca vreti bani pentru orice. nu meritati niciun leu in plus as propune sa fiti monitorizati ca sunteti la munca 8 ore pe zi . iaute ce zice doamna ca vrea bani pentru munca de comisie de o face tot in acele 8 ore doamne fereste !!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din educație, despre creșterile cu aproape 300% ale salariilor profesorilor prezentate de ministrul muncii: Sunt cifre eronate. Ne simțim folosiți în campania electorală

“Ministrul Muncii prezintă în spațiul public cifre eronate privind creșterile de salarii din educație”, anunță Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Reacția FSLI, unul dintre cele două mari sindicate din învățământul…
Vezi articolul

Matematica și motivul notelor mici, la subiecte mai simple decât acum 10 ani – Oana Moraru: Ora de matematică trebuie să fie oră de formare a gândirii logice, nu de bifat file de exerciții

“Unul din motivele pentru care gândirea logico-matematică nu se mai dezvoltă suficient la copiii noștri și avem din ce în ce mai mulți elevi cu dificultăți reale la gimnaziu sau…
Vezi articolul

Formarea continuă a cadrelor didactice, prin programe acreditate pentru format față-în-față, se poate derula online pe durata suspendării cursurilor în școli

Programele de formare continuă acreditate pentru forma de organizare de tip față-în-față, aflate în desfășurare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat/particular și suspendate conform prevederilor…
Vezi articolul

VIDEO Andreea Esca, mesaj pentru profesori: Când îți iubești elevii și îți place ceea ce faci, e imposibil să nu fii iubit înapoi și nu cred că există bucurie mai mare pentru un profesor decât un elev care ajunge un om mare și care te poartă cu el în suflet toată viața lui

Învățătoarea Andreei Esca este imaginea acesteia pentru ceea ce înseamnă un profesor, a spus prezentatoarea TV într-un mesaj transmis profesorilor la Gala Merito 2023. În clipul înregistrat, Esca a mai…
Vezi articolul

Paradoxul celui mai mare angajator din România, organizat și condus haotic de miniștri și politicieni locali – La Titularizare 2024, din cele peste 75 de mii de posturi scoase la concurs, peste 65 de mii erau de fapt netitularizabile, iar peste 48 de mii incomplete

La Titularizare 2024, din cele peste 75.000 de posturi scoase la concurs de Ministerul Educației, peste 65.000 erau netitularizabile, iar peste 48.000 incomplete, arată raportul privind starea învățământului, document publicat de…
Vezi articolul