Pedepse cu închisoarea, în primă instanță, pentru frauda de la Evaluarea Națională 2016 din Suceava

4.190 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Condamnări cu executare, în prima instantă, pentru înlocuirea lucrărilor la Limba română și Matematică la Evaluarea Națională din 2016, în beneficiul fiului unui fost primar din județul Suceava, scrie Monitorul de Suceava, potrivit Educație Privată. Fosta directoare a Școlii Gimnaziale „Cristofor Simionescu” Plopeni și profesorul de matematică au înlocuit tezele reale la limba și literatura română și matematică scrise de către fiul primarului, cu alte teze întocmite de cei doi, potrivit raportului Direcției Naționale Anticorupție (DNA).
  • Fiul primarului a obținut nota finală 9,12 la examenul de Evaluare Națională: nota 10 la limba și literatura română și nota 8,25 la matematică. 

Ilie Lungu, fost primar al orașului Salcea din județul Suceava, Nicoleta Zettel, fost director al Școlii Gimnaziale „Cristofor Simionescu” Plopeni și Mihai Gîză, profesor de matematică la Școala Gimnazială „Cristofor Simionescu” Plopeni și consilier local al orașului Salcea au fost trimiși în judecată în de către procurorii DNA Suceava.

Tribunalul Suceava a stabilit ieri ca persoanele implicate să primească pedepse cu executare. Precizăm că decizia nu este definitivă, ea putând fi atacată de inculpați. Primarul Ilie Lungu a primit pedeapsa de 3 ani și 8 luni de închisoare. Pentru fosta directoare Nicoleta Zettel s-a stabilit o pedeapsă de 6 ani de închisoare și suma de 4.800 de lei. Profesorul de matematică a primit 3 ani și 7 luni de închisoarea și o amendă de 3.200 de lei. 

Fosta directoare Nicoleta Zettel a primit cea mai mare pedeapsă pentru cele 22 de infracțiuni, precum luare de mită și constituirea unui grup infracţional organizat, permiterea accesului unor persoane neautorizate la informaţii nedestinate publicităţii, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite.

Conform comunicatului DNA din 2017, aceștia au fost acuzați că au fraudat examenul de Evaluarea Națională susținut la datele de 27 și 29 iunie 2016. A fost implicată și Mariana Rață, îngrijitoare de la școala menționată anterior. La această fraudă a participat și Cătălin Huțu, fost director al Școlii Gimnaziale „Aurelian Stanciu” Salcea și președinte al Comisiei de organizare a Evaluării Naționale la nivelul aceleiași unități școlare.

  • Menționăm că Zettel Nicoleta a fost director și președinte al Comisiei de organizare a Evaluării Naționale de la nivelul aceleiași unități școlare.

DNA precizează că la începutul lunii iunie 2016, primarul Ilie Lungu i-a promis profesorului de matematică Mihai Gîză că îi va da 200 de lei (parte din suma totală de 1000 de lei) și sprijin politic pentru ca soția lui Huțu Cătălin să fie director adjunct la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava. Pentru toate acestea, Gîză Mihai avea sarcina să îi convingă pe Cătălin Huțu și pe Nicoleta Zettel pentru a frauda Evaluarea Națională la școlile menționate anterior, în beneficul fiul primarului.

Fostul primar și profesorul de matematică au stabilit „ca suma de 1.000 de lei promisă să fie împărțită în trei, respectiv: câte 400 de lei să le revină celor doi directori, iar suma de 200 de lei să fie păstrată de inculpatul Gîză Mihai pentru sprijinul acordat”, se arată în comunicatul DNA.

„În perioada 2013 – 2015, inculpata Zettel Nicoleta a înlocuit și falsificat și alte teze de examen ale altor cinci elevi care au susținut examenul de Evaluare Națională”, potrivit aceluiași comunicat amintit anterior.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Aproape 5.000 de elevi sunt în autoizolare în Republica Moldova, 187 diagnosticați cu COVID-19 la două săptămâni de la începerea școlii. Șarov: Începerea școlii nu a dus la majorarea numărului de infectări

Elevii din 10 școli și 171 de clase din Republica Moldova învață la distanță din cauza carantinei, adică 4.958 de elevi și 288 de profesori sunt în autoizolare scrie anticoruptie.md. De…
Vezi articolul

Viitorul digital al învățământului superior: universitățile au acționat bine în pandemie, dar pentru programe online sustenabile au nevoie de mult mai multe resurse tehnice, educaționale și financiare – raport al Comisiei Europene

Instituțiile de învățământ superior au dovedit, pe parcursul pandemiei Covid-19, o capacitate foarte mare de adaptare la modelele digitale de predare, însă au nevoie de foarte multe resurse suplimentare și…
Vezi articolul