Peste 120 de profesori din 5 licee tehnologice din Gorj, acuzați de inspectorul general, care vrea să comaseze școlile în 2 unități, că “stau degeaba, pe Facebook”, în cancelarii în timpul orelor și că nu le pun absențe elevilor „ca să-și primească salariile” / Directorul uneia dintre școli neagă acuzațiile

16.414 vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Cele 5 licee tehnologice intrate în vizorul inspectoarei generale școlare Elena-Dana Constantinescu sunt din Târgu Jiu. Aproape jumătate dintre cei 123 de profesori acuzați că „stau degeaba în cancelarie”, în timpul orelor de curs în care„ elevii sunt absenți” cu zecile, sunt de la Liceul Auto Traian Vuia. Elevii nu vin la ore, dar nici nu primesc absențe, mai spune reprezentanta inspectoratului, care explică și cum sun finanțate școlile care rămân fără bani la final de an. „Se acceptă” mai multe absențe, pentru cei care sunt în programul „A doua șansă” și la postliceală, spune directorul Liceului Auto, Liviu Udrescu, într-o reacție pentru Edupedu.ro. „Oamenii au și servicii și trebuie să fim înțelegători. Normal că se trec absențe, dar nu poți să le treci ca la zi… înțelegeți ce vreau să zic”, explică managerul unității. Dacă s-ar pune absențe în mod real, elevii ar trebui să fie exmatriculați, clasele să nu mai funcționeze, iar „profesorii să nu-și mai primească salariile”, spune inspectoarea școlară generală din Gorj, Elena-Dana Constantinescu. 
  • Inspectoarea vrea să comaseze cele cinci licee în două unități de învățământ, lucru pentru care susține că a făcut cerere la Ministerul Educației în noiembrie 2021. Primăria și sindicatele se opun, mai spune aceasta. Așa că o serie de controale au fost direcționate pentru a găsi nereguli la școlile în cauză.
  • Anul trecut, în baza unui ordin de ministru, cele 5 licee și-au pierdut titulatura de Colegii, după ce inspectorul general școlar Elena-Dana Constantinescu a cerut acest lucru pe baza rezultatelor elevilor din aceste unități de învățământ.
  • De menționat în context că toți cei 5 directori vizați de controalele IȘJ sunt în funcție după ce au câștigat posturile la concursul din toamna anului trecut, iar mandatele lor au început cu câteva zile înaintea controalelor. Inspectorul școlar general este consilier județean PNL, numită de către ministrul Educației, ca toți ceilalți inspectori din țară.

La începutul lunii ianuarie, imediat după ce directorii școlilor au fost numiți în funcții ca urmare a concursului desfășurat anul trecut, mai mulți inspectori școlari din Gorj au ieșit pe teren, în controale. Acestea au vizat liceele tehnologice, care au rezultate „rușinoase“, spune inspectorul general școlar Elena-Dana Constantinescu, pentru Edupedu.ro. Școlile controlate au fost următoarele:

  • Liceul Tehnic „Ion Mincu”, Târgu-Jiu (Bac 2021, sesiunea iulie: 15 candidați reușiți din 50 înscriși)
  • Liceul Tehnic „Henri Coandă”, Târgu-Jiu (Bac 2021, sesiunea iulie: 10 candidați reușiți din 65 înscriși)
  • Liceul Energetic Târgu-Jiu (Bac 2021, sesiunea iulie: 19 candidați reușiți din 85 înscriși)
  • Liceul Tehnologic Nr 2. Târgu-Jiu (Bac 2021, sesiunea iulie: 9 candidați reușiți din 75 înscriși)
  • Liceul Auto „Traian Vuia”, Târgu-Jiu (Bac 2021, sesiunea iulie: 7 candidați reușiți din 65 înscriși)

Erau 4 elevi în școală, din 25 de clase, susține inspectoarea generală după controlul făcut la aceste școli.

„Când au aflat că vin echipele de inspectori școlari în teren, la clasele de postliceală nu era niciun elev în școală. Și ce au gândit ei ca să ne păcălească: au chemat angajații școlii și elevii de la zi să pozeze în bănci ca în momentul în care intră inspectorii școlari să vadă că se fac ore. Doar că eu am aflat despre aceste fapte, așa că am decis să nu mai mergem în control în acea zi, ca să îi surprindem, iar când am mers după câteva zile, erau doar 4 elevi în toată școala, deși sunt 25 de clase”, a declarat pentru Edupedu.ro, inspectoarea generală.

Surse din liceu ne-au confirmat că într-adevăr, cineva a decis popularea clasei de la postliceală, chemând elevi de la zi, din cămin, și o angajată a liceului, pentru ca inspectorii să nu vadă clasa goală.

„Ba mai mult, însuși domnul director al liceului mi-a confirmat de față cu alți directori, în cadrul unei întâlniri la inspectorat, că a chemat elevi și angajați ca să populeze clasa în acea zi, pentru a nu fi prinși nepregătiți” – a mai declarat inspectoarea școlară generală. 

Contactat de Edupedu.ro, directorul liceului a negat acuzațiile inspectorului general școlar, conform cărora la inspecție ar fi adus elevi și angajați în clasă, pentru prezență, și că profesorii nu ar pune absențe și ar sta în cancelarie, în timpul orelor.  

„Nu am populat clasa cu angajați sau elevi. Exclus. Nu avem cum să facem așa ceva. La noi la clasele profesionale sunt elevi de 40 de ani, nu avem cum să facem așa ceva. Deci nu s-a întâmplat așa ceva la inspecție”, a declarat directorul Liceul Auto „Traian Vuia”, Liviu Udrescu. Acesta a câștigat postul de director la concursul de directori 2021 și este în funcție din data de 17 ianuarie 2022. 

„Avem un document oficial care confirmă faptul că totul e în regulă în liceul nostru. Un document emis în urma inspecției în care specifică clar că procesul educațional decurge normal”, a menționat acesta. Potrivit informațiilor Edupedu.ro, documentul ar exista, dar ar fi din 11 iunie 2021, deci anterior celor petrecute. 

A doua zi după ce Edupedu.ro a stat de vorbă cu directorul Liceul Auto „Traian Vuia” din Târgu-Jiu, acesta ar fi găsit, peste noapte, și explicația detaliată pentru absența elevilor: Pentru presa locală el a spus: „S-a înțeles greșit. Din clasele respective, 4-5 se aflau în practică comasată și elevii se aflau la agenții economici în oraș. Nu ar fi trebuit să se afle la cursuri. Lucrau la anumite service-uri din oraș. Domnii inspectori au și sunat la agenții economici și se aflau în practică”, a motivat directorul Liceul Auto „Traian Vuia”

De ce nu se pun absențe în catalog?

În urma controalelor la cele 5 licee, s-a descoperit și un alt fenomen care derivă din absenteismul de la ore. Faptul că profesorii nu pun absențe elevilor. De ce? Miza este una crucială: salariile cadrelor didactice și implicit desființarea școlii. 

„Implicațiile sunt foarte mari: banii vin în funcție de elevi, de costul standard per elev. Dacă s-ar pune absențe în mod real, copiii ar trebui să fie exmatriculați și clasele să nu mai funcționeze”, spune inspectorul Elena-Dana Constantinescu. 

„E foarte ușor și simplu să stăm în cancelarie și să discutăm decât să predăm la oră. Sau mai sunt situații când la orele de la zi, într-o școală de 25 de clase, sunt doar 30 de elevi în toată școala (n. red. cât ar trebui să fie cel mult în 2 clase) Profesorii își fac clasele cu numărul minim de elevi, de 15, nu până la 29 cât ar trebui să fie legal. Două clase cu 15 elevi înseamnă un număr dublu de ore pentru profesori. Și automat un profesor care are 4 ore pe săptămână își face catedra cu 4 clase. În total, sunt 123 de profesori care șomează, practic, care stau în cancelarie fără obiectul muncii, zilnic. Dintre aceștia, cei mai mulți, 56, doar la Liceul Auto, Traian Vuia”, spune inspectoarea școlară generală. 

„În fiecare toamnă aceste școli fac solicitare la Inspectoratul Școlar Județean să redistribuie bani de la școlile cu număr mare de elevi pentru plata salariilor, pentru că acestor licee tehnologice nu le ajung banii. Alte școli mari care își fac treaba, școli care au un număr mare de elevi, 2.000, trebuie în fiecare toamnă să suplinească banii pentru salariile unor oameni care stau acolo de ani de zile (n. red. la liceele tehnologice)”, explică mecanismul inspectoarea școlară generală din Gorj. 

De altfel, în Planul de acțiune al Liceului Tehnologic Nr 2. Târgu-Jiu, pentru anul 2021-2021 se menționează la puncte slabe: “Fondurile alocate pentru salarii (insuficiente pentru trimestrul IV); subvenţionarea slabă a elevilor cu situaţie materială precară; media pe clasă este insuficientă pentru ca finanţarea pe elev să asigure bugetul necesar tuturor cheltuielilor”.  

În raport mai scrie că legea finanţării pe elev, în contextul scăderiii populaţiei şcolare, și majorările salarile necorelate cu finanțare pe elev ar fi tot un punct slab. 

Iar în raportul Liceului Ion Mincu se precizează: „resursele financiare nu sunt suficiente pentru întreţinerea spaţiilor şcolare, pentru achiziţionarea de echipamente şi materiale didactice, pentru stimularea cadrelor didactice şi elevilor”.

Publicăm mai jos o listă cu salariile personalului didactic, nedidactic și auxiliar din cadrul Liceului Ion Mincu, datând din 2019, fiind singurele informații de acest gen pe site-ul unității de învățământ:

Inspectoarea generală pare, însă, doar revoltată de situație. Deși, în mod firesc, dacă profesorii ar fi încasat banii, fără să presteze atribuțiile din fișa postului, ar fi trebuit ca banii să fie recuperați. Răspunsul inspectoarei a fost că nu mai not fi recuperați “pentru că procedura prin care au fost plătiți profesorii este una legală”.

Se acceptă mai multe absențe pentru elevii de la programul A doua șansă și postliceală

„Profesorii nu au ce să le facă elevilor. Nu îi interesează să sesizeze, pentru că e mai ușor să stai pe Facebook și să iei un salariul identic cu al unuia din liceu național care 6 ore pe zi nu tace, predă, corectează teze, face activități cu copiii și este implicat. Normal că le e lejer”, a adăugat inspectoarea, care nu a arătat niciun interes pentru sancționarea celor despre care spune că „stau degeaba”. 

Legat de absențe, directorul Liceului „Traian Vuia” Târgu-Jiu spune: “Noi avem programul A doua șansă, unde nu se pun absențe, elevii nu încheie semestrial materiile, ci anual. Au un statut diferit, sunt minim 8 în clasă și avem 11 clase, deci în total cel puțin 88 de elevi. La seral sunt 5 clase cel mult 20 de elevi, care vin la ore, vin la ore în medie 7-8, mulți lucrează, sunt oameni peste 40 de ani”.  

Se acceptă mai multe absențe pentru elevii de la programul A doua șansă și postliceală, spune directorul Liviu Udrescu: “oamenii au și servicii și trebuie să fim înțelegători. Normal că se trec absențe, dar nu poți să le treci ca la zi… înțelegeți ce vreau să zic. Altfel ce rost are programul A doua șansă?”. 

L-am întrebat, concret, dacă a găsit măcar o singură dată profesori care stau în cancelarie degeaba pentru că nu sunt elevi la ore. 

„Nu, nu, nu se pune problema, exclus așa ceva“, a subliniat directorul Liviu Udrescu. 

O altă neregulă pe care o acuză inspectoarea generală Elena-Dana Constantinescu, este aceea că sunt prea puțini elevi chiar și pe hârtie: la Liceul Auto Traian Vuia sunt 676 elevi. La acest număr de elevi ar trebui să existe o singură secretară și un singur contabil, dar în acte sunt câte 2 secretare sau mai mulți paznici decât e necesar, potrivit normelor. 

Elevi puțini, rezultate proaste la BAC, clădiri prea mari care adăpostesc un mic de elevi care nici nu vin la școală, clădirile sunt încălzite degeaba, profesorii stau în cancelarie pentru că elevii nu vin la școală – toate acestea au îndemnat-o pe inspectoarea generală Elena-Dana Constantinescu să ceară încă din luna noiembrie 2021 ministerului Educației, comasarea celor 5 licee, astfel încât să rămână doar două licee: Liceul Auto „Traian Vuia”, „Ion Mincu” și „Henri Coandă” să devină un singur liceu, care să se denumească Liceul Tehnologic Nr. 1, iar Liceul Energetic și Liceul Tehnologic Nr. 2 să devină unul singur, cu numele Liceul Tehnologic Nr. 2.

“Dacă aceste școli ar fi unite, costul standard per elev ar fi destul de mare, personalul s-ar putea încadra, iar personalul auxiliar ar fi în plus, dar IȘJ Gorj a emis o decizie prin care toate posturile rămase vacante să fie eligibile pentru transfer pentru a nu rămâne nimeni fără loc de muncă, așa cum acuză primăria și sindicatele care se opun comasării”, spune Elena-Dana Constantinescu, șefa IȘJ Gorj.

“Problema este că își vor pierde funcțiile de directori. Toți directorii de licee au promovat concursul în iarnă. Dacă s-ar comasa liceele, aceste unități școlare își pierd personalitatea juridică și se transformă, și recapătă altă personalitate juridică“, mai spune inspectoarea generală.

Numărul de cadre didactice și elevi înscriși în cele 5 licee, așa cum apar în planurile de acțiune ale școlilor, publicate pe site-urile unităților de învățământ. Precizăm că anii de raportare diferă la fiecare unitate de învățământ, niciuna neavând datele din anul școlar 2021-2022:

  • Liceul Tehnic “Henri Coandă” din Târgu Jiu.

În anul şcolar 2015-2016 erau 917 elevi, dintre care învăţământ profesional 46, seral 255, școală postliceală 321 și şcoală de maiștri – 56. Personalul şcolii este format din 64 cadre didactice, 11 persoane în categoria didactic auxiliar. 

  • La Liceul Energetic din Târgu Jiu

Acest liceu nu are publicat pe site nici un plan de acțiune al școlii, dar este precizat faptul că sunt 364 locuri pentru elevi, dar nu se menționează câți sunt înscriși. Nici numărul cadrelor didactice nu e precizat.

  • La Liceul Auto “Traian Vuia” din Târgu Jiu

Potrivit Planului de Acțiune al școlii, erau 86 de cadre didactice care predau, dintre care 59 cu normă întreagă, în 2019-2020. Tot în aceeași perioadă erau 1.287 de elevi înscriși până la finalul anului (nu se specifică câți la postliceală și seral) dintre care au promovat 90%. 

  • Liceul “Ion Mincu” din Târgu Jiu

Potrivit Planului de acțiune al școlii, publicat pe site-ul liceului care este actualizat din 2019, erau 49 de cadre didactice. 

Erau 645 elevi înscriși la postliceală și 620 care au terminat, în 2017-2018. 

Foto: site Liceul Ion Mincu
  • Liceul Tehnologic Nr. 2 Târgu Jiu

Potrivit Planului de acțiune al școlii, publicat pe site-ul instituției, predau 51 cadre didactice. La liceu – Frecvență Redusă – erau 76 de elevi înscriși inițial, 1 transferat, 86 existenți până la finalul anului, 65 au promovat. Rata de promovare la BAC a fost de 50%.


  1. Uite ca e bine sa mai apară un articol de genul.Acum înțeleg de ce exista clase fantoma și de ce sunt aprobate.Totul trece prin mana inspectoratului și dacă nu fura împreună comentariile de sus m-au lămurit.Deci și la inspectorate se fura bani trimițând în tot felul de programe pe x nepoata sau y nepot in străinătate câte 6 luni și salariul vine,plata de sute de milioane pentru ca e în programul x vine.Deci toți fura și dacă e sa încerci sa oprești un robinet se pun pe urlat și spun tot.Halal educatori:mita ,furtul,falsul și minciuna se pare ca se învață din școală. Ca sa fie sparta gașca cel mai simplu ar trebui sa fie scoase posturile în sistem automat și ocupate tot în sistem automat.Sunt sigura ca sunt destui care nu vor sa fure cu ei și care vor sa fie doar profesori.

  2. Doamna Inspector General, în simplitatea dumneai intelectuală, face reformă lovind în munca tuturor cadrelor didactice/nedidactice, personal auxiliar, elevi. Nu există niciun efort, nicio realizare din partea nimănui. Toată lumea stă pe facebook. Toți reprezintă “un eșec” cum îl numea distina doamnă care crede că reforma în învățământ se face din gură.
    Ar trebui să vă intereseze, în primul rând, de ce intră elevii cu medii de 2,3 și 4 la matematică în liceu și apoi să vă întrebați de ce nu iau bacalaureatul. Dacă un elev de clasa a 9-a nu este capabil să facă niște operații elementare de clasa a 2-a cum va putea el să acopere în 4 ani de liceu cei 8 ani de școală generală? Nu vă duce deloc mintea? Este așa de greu?
    Dar, haideți să facem economie la bugetul de stat, prin trepăduși, lovind în învățământul tehnic care este oricum în moarte clinică. Să înghesuim pe toți acești „puturoși” în două licee și să ne aplaudăm că am rezolvat toate problemele învățământului, am făcut „reforma”. Este noaptea minții!
    Desființarea inspectoratelor școlare așa cum este în multe state din Europa ar fi unul dintre pașii spre normalitate.

  3. Dar în liceul în care preda dansa și îl tine în palma, se fac ore? Se știe clar ca sunt zile în care copiii fac 2 ore din 6, se duc la mall în loc sa facă orele, nici nu sunt anunțați, li se dau note și ei nici nu știu pe ce, se trezesc cu note puse. Stau toată ziua pe telefoane și fac tik tokuri. Dna Dana nu stie decât sa facă pe importanta oriunde se duce. Prin toate scolile a lasat un gust amar, se duce hotarata sa dea în cadrele didactice, si nu vorbesc despre aceste licee, ci despre toate scolile din județ. Ea însăși este un inspector de imagine, asa cum se poate vedea pe pagina dânsei. Merge prin scoli ca să facă pe terorista și sa si faca poze cu elevii prin clase, ca asa da bine. Suferă de îngâmfare și are un aer de superioritate, dat de ce? Dansa a dat vreun concurs pentru aceasta funcție? Faptul ca e moț în fruntea isj se datorează partidului, nu meritelor dânsei. Pana acum nu s a remarcat cu nimic în peisajul zonal. Vrea acum sa se remarce cu asta? O comasare nu se face asa, se face treptat, nu lași zeci de oameni fără ore brusc, le dai timp sa se reorganizeze, sa si reevalueze situația. Plus ca dna Dana, cât de frumoasa și prezentabila e, este o prezenta atât de dezagreabila din cauza felului de a fi. Trăim în secolul 21, nu te comporți despotic cu nimeni, nu amnenitit și semeni teroare printre colegi. Probabil dansa este mai presus de profesor. Dreptatea nu se face asa, abuziv. Probabil are sechele comuniste, o fi vreo reincarnare a cine știe cărui despot. Sa se gândească și dansa ca aceste funcții sunt vremelnice și mâine nu mai ești mare inspector, ci doar un amarat de profesor, dar sa nu uiți sa ramai om.

  4. Despre profesorii plecati ,,in Programe europene”,care lipsesc saptamani multe pe an,salariile le curg in continuare,iar la clasele lor nu tine nimeni orele,nu zice nimeni nimic?
    Mai incaseaza si gradatii de merit pentru chiulul acesta…Ce,ziceti?
    Cati directori,inspectori si alti profesori minunati sunt in aceasta situatie!!!!

    1. Ba le tinem noi, prostii. Stii cum e sa ai 9 profesori plrcati din 12 disponibili? Sa asiguri suplinirea cu 3 oameni? Unii cu plimbatul si punctele, altii cu suplinitul gratuit.

    2. Asa este! Le merge leafa.didacticul auxiliar întra la ore,dar nu se pot plăti.ei nu au drepturi.numai obligații.de ce nu permite edusal stabilitatea la contabil,secretar??? De ce? Va spun eu: softul este făcut sa se ia banii ; ptr ca nu mai rămânea de salarii ptr plimbaretii de șefi..! Pe de alta parte,vechimea la auxiliar este băgată în baza.s a ajuns ca un debutant sa ia cat un auxiliar cu 30 de ani vechime…bătaie de joc…30 de ani de serviciu ca să iei mai mult cu 200 RON decât un debutant???? Furt Legal!!

      1. Doamna inspector general e o trantora care sta ca cucoana la inspectorat fără sa facă nimic, tocmai ea care nu muncește ii merge gura sa lovească profesorii care au salariu de 3 ori mai mic decât ea și muncesc mai mult. Ar trebui desființat inspectoratul. Acolo sunt toți trântorii care nu fac nimic. Profesorii de la licee tehnologice au în general elevi nesimțiți pe care nici inspectarea nu ar fi capabila sa le predea

    3. Sa știi ca asta este peste tot, inclusiv în București unde copii sunt lăsati singuri și nu se fac ore pentru ca profesorul-pildă este în străinătate. Știm. Lucrurile astea. Toate. Ar trebui sa înceteze.

  5. Asta se intampla si prin cele mai bune licee din orasele mari. Mai degraba se fac ore si se pun absente la liceele tehnologice, mult mai slabe. Fiica-mea, eleva la Lic.Pedagogic, a facut cel mult jumatate din orele de pana acum, iar nepoata mea chiar mai putine la Lic.A.I.Cuza, ambele in acelasi oras. Elevii bat barurile in fiecare zi si sunt momiti cu concursuri in care fac filme dupa carti, dupa principiul “unul citeste cartea si altii 20 filmeaza”. Unii pofesori nu isi fac orele, dar la pregatiri in particular sunt primii. Altii nici macar pregatiri in particular nu fac.

    1. Exact! Dna insp general funcționează intr o școală în care elevii au merite pe banii părinților, se lauda ca sunt printre liceele bune, dar meditațiile nu se pun la calcul. Nu știe ce inseamna performanta la un liceu tehnologic, nu stie ca un elev întrat cu 2. 50 nu va putea sa ia bacalaureatul, indiferent cât s ar zbate profesorul. Stie doar sa arate statistici, când noi în acest sistem nu vorbim de numere, vorbim de oameni, de copii ai căror părinți nu doresc scoala profesionala, deși sunt îndrumați la gimnaziu spre asta. Dacă se întra la liceu cu 2, vreau sa între și copilul meu, nu ma interesează ca nu ia bacul, are liceul. Cat vrea dansa sa fie procentul de promovabilitate la un liceu de acest gen. Copii sunt, clase sunt, dar la posibilitățile lor de a participa la ore, dna nu se gândește, ca ei mai si muncesc cu ziua, fac naveta, poate nu vin ca nu au ce manca. Doamna stie sa se uite de sus se la nivelul la care a ajuns, si sa biciuiasca pe profesori. Știu cum sunt profesorii din rural și știu și cum sunt cei din liceele slăbuțe. Sunt trup și suflet pt elevi, uneori ii ajuta și fannciar din buzunarul propriu.. În învățământ nu sunt toate cum trebuie sa fie, știm și noi cei din sistem, nu putem schimba multe, dar măcar suntem oameni….Sa si revină dna, sa vadă în sufletul și al copiilor și al profesorilor, ca dansa și a luat numai acoliți care ii canta în struna, nu cracnesc în fata ei, și nu i spune nimeni ca a luat o pe aratura.

  6. Doar în Gorj?Sunt mulți tăietori de frunza la câini și care nu au doar salarii ,au și ore suplimentare,au și programe finanțate din bani europeni și nu fac nimic.Nimic.Unii profesori nici nu pun piciorul pe la școală. Vin la sfârșit de semestru sau vin doar sa semneze condica și apoi pleacă.Au clase cu elevi care nici nu știu ca sunt la clasele respective.Treaba este mult mai complicată. Ca sa ajungă la salarii mari fura fără rușine. Și astfel de oameni educa.
    Liceele tehnologice a devenit o mafie care înghite bani publici degeaba.Ar trebui închise/comasate.

  7. Cei 5 directori prin concurs nu sunt pe placul doamnei inspector prin neconcurs, asa-i? Se cer schimbati cu nitel personal pnl? Rusine!

    1. Problema la liceele tehnologice este faptul ca au multe clase fictive,cu dosare ale elevilor luate de pe cine știe unde,unele chiar de la orfelinate.Acum vedeți altfel perspectiva adopției și de ce e asa greu sa se dea spre adopție un copil,nu?Sunt multe lipitori.Toata treaba asta cu supraviețuirea școlilor a devenit un joc murdar.Trebuie stopat și ar trebui sa se aprobe clase asa cum este in străinătate cu 20 de elevi ca să se poată lucra asa cum trebuie.

  8. Asta e comportament de inspector? Ca stam pe Facebook?? Mai ales la tehnologic e mai greu, elevii mai slabi si mai dificili. Ma doare sufletul sa citesc asa ceva. Credeam ca doar parintii semianalfabeti sau prost informati sau dezinformati prin fake news pot gandi asa. Dar nu un coleg de-al nostru. Asta inseamna sa pastoreasca isj-urile oameni pusi politic.

    1. Daca nu-s buni de liceu, la prasit! De ce sa ii duceti cu forta, sa le dati displome pe merit?
      Va puteti si Dvs angaja la o brutarie ceva, ca doar nu v-ati nascut profesoara!

      Adaptati-va cerintelor pietei!

  9. În toată tara este la fel.De ce nu anchetați și plata cu ora??? Faptic,în clasa!7000,8000ron pe luna și nu se face nimic!

  10. Copii de la liceele tehnologice sunt tinuti cu forta in scoala ca sa nu invete nimic si sa fie impiedicati sa invete o meserie bine platita. Firmele private ar face o treaba mult mai buna cu educatia acestor copii. Daca ar fi ucenici intr-o fabrica ar invata de 10 ori mai mult. Ar invata o meserie cu cautare si bine platita. In aschimb statul a ales sa subventioneze locuri de munca pentru profesori ca sa nimic.

      1. Nu aveti nici service-uri auto in Gorj? Era vorba de Licee Tehnologice cu profil auto. Pot fi ucenici si la firme de termopane (daca aveti in Gorj), confectii metalice – au nevoie de sudori, la orice firme cu profil tehnic. Invata copii o meserie bine platita si o invata calumea nu de la poetii din liceele tehnologice. Ce vreti sa ajunga la Facultate cu nota 2? Sau mai bine la capsuni si pe centura in Italia si Spania? Tot sistemul este facut pentru bugetari, nu vedeti?

    1. Ce i-ati vrea voi ucenici în fabrici sa muncească pe nimic ca sclavii!Hai ,lasă!
      Ar trebui făcută practică asa cum trebuie.Cei care sunt plătiți pentru asta ar trebui sa își facă meseria.

      1. Ce profesori sa ii pregateasca in profesii? Profesorii sunt mai prosti ca noaptea in materie de cerinte actuale pe piata muncii. Habar nu au sa deschida o capota la o masina straina, cine sa ii invete?

        Eu am facut si munca pe degeaba numai sa invat, astia nu stiu nimic, asa ca e normal sa munceasca pe bani mai putini pana invata!

        E mai bine sa ia bani fara sa faca nimic stimabilii profesori iar elevii sa iasa mai slabi ca noaptea din scoala? Ca asa arata rezultatele…

      2. Sa iti spun ce inseamna in practica “asa cum trebuie”. Mi-a zis un mecanic ca a venit un elev in practica si i-a zis ca l-a trimis de la scoala ca e obligatoriu dar el nu vrea sa se murdareasca si sa ii dea dovada ca a fost la practica… Normal ca l-a trimis acasa. “Asa cum trebuie” banuiesc ca inseamna asa: trebuia sa se intruneasca o comisie cu participare internationala, sa se aloce niste fonduri le la UE, de la Guvern si de la Papa de la Roma, sa analizeze toate aspectele, sa traga niste concluzii, sa faca o conferinta de presa, sa comunice rezultatele la nivel national si international…
        Cred ca ar trebui “asa cum trebuie”sa le dea cateva mii de euro pe luna ca sa mearga la cursuri, fara examene, fara practica, etc. Ca sa fie asa cum trebuie. Si neaparat sa nu invete nicio meserie ca e rusine sa fii meserias bun: sudor, mecanic auto, instalator, tamplar, etc. Trebuie sa iasa toti manageri de capsuni si consilieri de vanzari.

      3. Problema principa este MOTIVATIA. Copii stiu ca merg degeaba la unele licee tehnologice ca nu invata bine meserie. Ce sa faca cu diploma, ca diploma nu repara masini, diploma nu sudeaza, etc. Profesorii nu au nici ei cum sa aiba rezultate intr-o asemenea situatie si rezultatul este dezastrul actual.
        Aceste Licee tehnologice ar trebui sa functioneze cel putin in parteneriat cu firme private. Firmele au interes sa aiba angajati bine pregatiti de aici vine si MOTIVATIA.

    2. Țin să vă contrazic. Copii nu sunt trimiși nici măcar la școlile profesionale ,de către părinți. Cum să facă o școală profesională, când intră la liceu cu nota 2. Dacă le propui la părinți să trimită copilul la Sc. Profesionala, că nu fac fata la liceu, riști să primești o reclamație la ISJ. Așa că să încercăm să nu mai comentam ce nu stim

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ministrul Educației anunță că 60% dintre elevii din România au obținut medii peste 8,50 în semestrul I al acestui an școlar, desfășurat cu prezență fizică, în creștere față de anul anterior, desfășurat mai ales online

În primul semestru al anului școlar 2021-2022, 60% dintre elevii de gimnaziu și liceu, din România, au obținut medii peste 8.50, potrivit declarației făcute la gandul.ro de ministrul Educației, Sorin…
Vezi articolul

SURSE: Tezele obligatorii vor fi eliminate de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an. Numărul de note nu va mai fi normat în regulamente, ci fiecare profesor va decide câte note acordă

Obligativitatea tezelor va fi eliminată de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia s-ar fi luat în urma consultării…
Vezi articolul