Simona Ghenea, profesor pentru învățământul primar la Colegiul Național „Elena Cuza” din Craiova, a declarat pentru TVR Craiova că „profesorii au o misiune specială: să transforme fiecare oră – și cu ajutorul tehnologiei – în scântei de viitor”. „Mă folosesc de tehnologie, în mod eficient, la clasă, să predau un concept care poate fi înțeles mai greu în alt mod”, a precizat aceasta.
„Vorbim de o eră în continuă schimbare, iar educația trebuie să creeze viitor, nu trebuie să aștepte viitorul, așa că profesorii au o misiune specială: să transforme fiecare oră – și cu ajutorul tehnologiei – în scântei de viitor. Mie așa îmi place să cred că fiecare profesor nu uită ce spunea și Plutarh, anume că mintea elevului nu e un vas care trebuie umplut, ci un foc care trebuie aprins”, a spus cadrul didactic.
Simona Ghenea a explicat cum poate tehnologia să fie folosită la clasă:
„Și atunci tehnologia face tocmai acest lucru: potențează, creează contexte de învățare. Mă folosesc de tehnologie, în mod eficient, la clasă, să predau un concept care poate fi înțeles mai greu în alt mod. Și aici mă refer la sistemul solar, de exemplu, sau mișcarea de rotație și mișcarea de revoluție. Sau mă gândesc la posibilitatea elevului de a înțelege, la biologie, ciclul de viață la plante sau la animale.”
„Profesorul viitorului nu va fi înlocuit de tehnologie, ci susținut de ea. Cu ajutorul inteligenței artificiale va putea personaliza procesul de învățare, va putea ajunge mai ușor la fiecare copil, indiferent de ritmul sau stilul acestuia”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar în Ministerul Educației și Cercetării (MEC), sâmbătă, 24 mai, la conferința EduFest. El a subliniat că inteligența artificială trebuie privită ca un „aliat, nu ca pe un inamic”, în condițiile în care meseria de profesor se schimbă, dar nu dispare.
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii care nu o să utilizeze metode care să se bazeze pe tehnologie vor deveni „un muzeu, ca să nu spun o rezervație”. „Copiii o să-și facă educația altundeva și, după aceea, noi o să ne speriem că cine sunt copiii, unde s-au format și de ce cred aceste lucruri”, a afirmat acesta.
Recent, profesorul Flavian Georgescu a spus că profesorii trebuie să ajungă la elevi prin metode moderne, aplicate și eficiente. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.
„Dascălii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații. Nu mai putem avea aceleași așteptări de la copiii din ziua de azi. E nevoie ca și noi să ne adaptăm la materialul pe care îl avem la dispoziție și să îl modelăm, astfel încât, la final, rezultatul să fie cel dorit de noi, dar la care poate trebuie să ajungem prin alte metode mai moderne, mai aplicate, mai eficiente.”
Într-o altă ediție a emisiunii, cadrul didactic a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.
4 comments
“Experții” în tehnologie digitala, sinecurile, nu de la început, doar de 25 ani, buni, de 65+++, cu salarii maxime și gradații de merit pe bla-bla-uri și hârtii, cu vreo 10000 net, evident, titulari veșnici, vor crea lecții digitale, pentru un “viitor luminos”
Blablauri, vorbe în vânt…
Papagali… ori limba de lemn în comunism, ori snobii ăștia cu tehnologia și viitorul . Noi nu rezolvăm problemele actuale care sînt grămadă, dar ei ca un pick-up stricat, au treabă cu viitorul… Fix ca în comunism, fix – ” pentru un viitor luminos” auzeam tot timpul… Cel puțin atunci erai obligat, acum ??…
lumea înconjurătoare cu toate experientele ei este cel mai bun și mai autentic context de învățare