Profesorii au o misiune specială, spune învățătoarea Simona Ghenea: Să transforme fiecare oră, și cu ajutorul tehnologiei, în scântei de viitor. Mă gândesc la posibilitatea elevului de a înțelege, la biologie, ciclul de viață la plante sau la animale. Tehnologia creează contexte de învățare

4.204 vizualizări
Deschiderea școlilor
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Simona Ghenea, profesor pentru învățământul primar la Colegiul Național „Elena Cuza” din Craiova, a declarat pentru TVR Craiova că „profesorii au o misiune specială: să transforme fiecare oră – și cu ajutorul tehnologiei – în scântei de viitor”. „Mă folosesc de tehnologie, în mod eficient, la clasă, să predau un concept care poate fi înțeles mai greu în alt mod”, a precizat aceasta.

„Vorbim de o eră în continuă schimbare, iar educația trebuie să creeze viitor, nu trebuie să aștepte viitorul, așa că profesorii au o misiune specială: să transforme fiecare oră – și cu ajutorul tehnologiei – în scântei de viitor. Mie așa îmi place să cred că fiecare profesor nu uită ce spunea și Plutarh, anume că mintea elevului nu e un vas care trebuie umplut, ci un foc care trebuie aprins”, a spus cadrul didactic.

Simona Ghenea a explicat cum poate tehnologia să fie folosită la clasă:

„Și atunci tehnologia face tocmai acest lucru: potențează, creează contexte de învățare. Mă folosesc de tehnologie, în mod eficient, la clasă, să predau un concept care poate fi înțeles mai greu în alt mod. Și aici mă refer la sistemul solar, de exemplu, sau mișcarea de rotație și mișcarea de revoluție. Sau mă gândesc la posibilitatea elevului de a înțelege, la biologie, ciclul de viață la plante sau la animale.”

Profesorul viitorului nu va fi înlocuit de tehnologie, ci susținut de ea. Cu ajutorul inteligenței artificiale va putea personaliza procesul de învățare, va putea ajunge mai ușor la fiecare copil, indiferent de ritmul sau stilul acestuia”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar în Ministerul Educației și Cercetării (MEC), sâmbătă, 24 mai, la conferința EduFest. El a subliniat că inteligența artificială trebuie privită ca un „aliat, nu ca pe un inamic”, în condițiile în care meseria de profesor se schimbă, dar nu dispare.

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii care nu o să utilizeze metode care să se bazeze pe tehnologie vor deveni „un muzeu, ca să nu spun o rezervație”. „Copiii o să-și facă educația altundeva și, după aceea, noi o să ne speriem că cine sunt copiii, unde s-au format și de ce cred aceste lucruri”, a afirmat acesta.

Recent, profesorul Flavian Georgescu a spus că profesorii trebuie să ajungă la elevi prin metode moderne, aplicate și eficiente. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

„Dascălii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații. Nu mai putem avea aceleași așteptări de la copiii din ziua de azi. E nevoie ca și noi să ne adaptăm la materialul pe care îl avem la dispoziție și să îl modelăm, astfel încât, la final, rezultatul să fie cel dorit de noi, dar la care poate trebuie să ajungem prin alte metode mai moderne, mai aplicate, mai eficiente.”

Într-o altă ediție a emisiunii, cadrul didactic a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.

Citește și:
VIDEO Sorin Ion, secretar de stat în ministerul Educației: Profesorul viitorului nu va fi înlocuit de tehnologie, ci susținut de ea / Nu numai că societatea are nevoie de profesori, dar noi înșine avem nevoie unii de alții
Cine nu va utiliza metode de predare care să se bazeze pe tehnologie, pur și simplu, va deveni, după mine, un muzeu, ca să nu spun o rezervație, spune Daniel David

4 comments
  1. „Experții” în tehnologie digitala, sinecurile, nu de la început, doar de 25 ani, buni, de 65+++, cu salarii maxime și gradații de merit pe bla-bla-uri și hârtii, cu vreo 10000 net, evident, titulari veșnici, vor crea lecții digitale, pentru un „viitor luminos”

  2. Papagali… ori limba de lemn în comunism, ori snobii ăștia cu tehnologia și viitorul . Noi nu rezolvăm problemele actuale care sînt grămadă, dar ei ca un pick-up stricat, au treabă cu viitorul… Fix ca în comunism, fix – ” pentru un viitor luminos” auzeam tot timpul… Cel puțin atunci erai obligat, acum ??…

  3. lumea înconjurătoare cu toate experientele ei este cel mai bun și mai autentic context de învățare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației insistă că dezastrul arătat de PISA 2018 e doar în școlile care au susținut testarea și anunță analize în acele școli: Nu aș generaliza, nu aș spune că este o problemă chiar peste tot

Ministrul Educației insistă că rezultatele obținute de România la testele PISA nu reprezintă o imagine a întregului sistem de educație. „Vom face o analiză” a școlilor care au participat la…
Vezi articolul

Noile propuneri de planuri-cadru ignoră importanța alfabetizării științifice, susțin reprezentanții Centrului de Evaluare și Analize în Educație: Matematica și științele naturii reprezintă una dintre cele două arii curriculare care dispar complet din trunchiul comun în clasele a XI-a și a XII-a

Noile propuneri de planuri-cadru pentru liceu, aflate în dezbatere publică, ridică o serie de probleme esențiale care ar putea afecta negativ calitatea educației, în special în domeniul științelor exacte, potrivit…
Vezi articolul

În România am dezvoltat o cultură generală amplă, dar în Marea Britanie am învățat să articulez ce am în minte, spune Elena Rădulescu, studentă la Oxford și olimpică la dezbateri: Dacă la noi stai în bancă și asculți ce predică profesorul, în Anglia foarte multe dintre ore se bazează pe discuții

În România am dezvoltat o cultură generală amplă, dar în Marea Britanie am învățat să articulez ce am în minte, spune Elena Rădulescu, studentă în anul III la Universitatea Oxford…
Vezi articolul

Amnistie pentru plagiatori? / Un amendament care ar bloca retragerea titlului de doctor plagiatorilor dinainte de 2011 ar fi fost introdus „fraudulos” într-un proiect de lege la Comisia de Învățământ din Camera Deputaților, susține USR

Repezentanții USR în Parlament atrag atenția că un amendament ar fi fost introdus în mod fraudulos într-un raport final al Comisiei de Învățământ care viza o lege discutată anterior, despre…
Vezi articolul