Directoare de școală, despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024: Atât timp cât în şapte ani elevii nu au învăţat să socotească, credeţi că mai învaţă în următoarele luni? Cred eu că o problemă este în clasele primare

15.083 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale Pia Brătianu din București, a declarat, pentru TVR Info, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „atât timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni?”. „Cred eu că o problemă este în clasele primare”, a mai spus cadrul didactic.

„Cred eu că o problemă este în clasele primare. Nu se poate ca la sfârşitul clasei a patra un copil să nu ştie să scrie, să citească, să socotească. Atât timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni? Dar vor intra la liceu cu media 1, cu media 2, că şi aici este o problemă. De ce se intră la liceu cu mediile astea?”, a precizat directoarea.

Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să discutăm cu elevul, să discutăm cu părintele, să implicăm și familia în responsabilitatea aceasta a examenului”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea “Profesor și Părinte AZI,” difuzată pe A7 TV

„Dacă noi îi blamăm, dacă noi le spunem „de nota asta ești tu și, de aici încolo, nu se mai poate face nimic”, am pierdut acel copil. Nu asta trebuie făcut, ci trebuie să încurajăm”, a spus Anisie.

Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Informații de context

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Citește și:
Ligia Deca: Vom solicita ca fiecare școală cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale să aibă un plan dedicat de intervenţie. Planul de intervenție va fi monitorizat prin inspecții, potrivit ministrului Educației
Ce le-au spus elevilor și părinților cinci profesori de Matematică și Română, după rezultatele de la simulare Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor: Rezultatele copiilor noștri sunt rezultatele noastre, fie că ne place uneori, fie că nu. Nu trebuie să le creăm iluzii
Fost ministru al Educației: Rolul inspecției școlare este de consiliere. Nu hârtiile contează. Contează ceea ce face profesorul la clasă
Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil
Elevii cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024 pot depăși această barieră „având încredere în ei” și ”obținând rezultate remarcabile” – inspectorul general adjunct din Dolj, județ unde doar 44% au primit note peste 5 la Matematică
Comisii din inspectori școlari, profesori metodiști pentru Matematică și Română, activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”, printre măsurile “imediate” anunțate de ISJ Neamț după simularea Evaluării Naționale 2024
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”
SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

19 comments
  1. Dintr-odata va facurati deștepți și LOVITI în elevi. Dacă puneți doctorii/medicii cu subiectele făcute doar sa le transcrie veți observa ca nu vor lua niciun punct la sub III.
    Vai de capul vostru dacă va bateti joc în asemenea hal de elevi. Sunteți o generație de rahat, reinventati voi roata … BAAAAA tot rotunda e!
    Directoare pizdii face ea aprecieri în urma unui soft care nu știe sa citească inteligenta.

    Mâncați banii degeaba!

    1. Stimata D-na Director, dvs. si mai mult de jumatate din tara asta, ati uitat ca elevii care au dat acum simulare au prins semestrul II din clasa a IV -a in plina pandemie, au facut lectii on line, clasa a V-a mai mult pe acasa in fata calculatoarelor (sau tabletelor, care a avut asa ceva), si putin din cl a VI-a la fel. Apoi daca ai pierdut aproape 2 ani de scoala, sau semiscoala sau cum vreti sa-i spuneti, la ce rezultate va asteptati??? Nici nu este de mirare, si sa va fie clar ca multe din aceste rezultate, asa proaste cum sunt ele, sunt obtinute datorita investitiei facute de parinti in meditatii, ca cu profesorii vostri….nu se face nimic la clasa, pleaca boi, vin vaci.
      Datoria mea de parinte este sa-i ofer educatie privind bune maniere si respect fata de sine si de ceilalti, sa indemn copilul sa invete, sa faca temele, materia din manuale este datoria profesorului.

  2. Anisie este profesoara titulara de lb.romana ,cu grad.did.I și face dezacorduri și vorbește ca o vânzătoare de flori din colțul pietei.Este clar că nici ea n a avut o învățătoare buna,profesori buni dar uite ce a ajuns o nulitate de profesoara ,de ministra și parlamentar,dar sigur a avut noroc.

  3. Da este o mare problemă atât în sistemul de învățământ dar și în viața de familie ,apropo avem cadre didactice foarte slab pregătite cu note de 2 și 3 la titularizare ,dar și părinții dezinteresați de soarta copiilor lor

  4. În școli sunt buni elevii cu ces, deoarece se fac proiecte Erasmus cu plecări în străinătate… și câte și mai câte dotări, dar nu pentru clase, asta să înțeleagă toată lumea!
    Elevii nu mai învață, nu aruncați vina de la învățători spre profesori sau invers!
    Întâi statul sa și facă treaba:rețele sociale oprite, telefoanele nu…, controale la întrarea în școli (țigări, droguri etc), adică să investească în ce trebuie…, elevul văzut pe stradă sau la bar să fie monitorizat pe o perioadă de timp, legătura cu familia a institutiilir(politie, DGASP…), repetenți să și între în drepturi, politicul afara pe uși…, iar apoi o să avem și rezultate!!!
    Dar când ei se mizează pe anumite chestii cum să mai învețe?!
    E greu să rețină formule, dar ii auzi pe unii elevi de clasa aV II-a folosind un vocabular vulgar de rămâi perplex!!!
    Și mulți fac pregătire de afirmare mai mult de gura părinților!!!!
    Mulți elevi vin din familii cu bani și sfidează învățătura, unii nu au un model în familie, alții poate-s vai de ei…! Sunt tot felul de situații

  5. Mare dreptate aveți!!!!!! CHIAR VĂ FELICIT PT CĂ AȚI AVUT CURAJUL DE A ZICE LUCRURILOR PE NUME !!!!! Și mai este un aspect: învățătoarele care dau gradele pe educatori, învățătoare necalificate.

  6. Părerea mea este că nu se învață! Din ce cauză? 1. Notarea elevilor lasă de dorit! La multe obiecte, li se pune ușor zece, ca să nu zică nimic elevul. Cunosc situații când elevii sunt puși să facă rezumatul lecției și i de pune zece că a … scris frumos ! Unele ore nu se fac, și elevul primește tot zece, ca să tacă! 2 . Ar trebui ca elevii să învețe la toate materiile, iar evaluarea națională să se facă sub formă de cultură generală, nu să îi facem savanți la română și matematică, iar la celelalte…nu știu nimic! EN să se facă pe două paliere:filologie( română, limbă străină, istorie, geografie) și științe ( matematică, fizică, chimie, biologie)-cunoștințe de cultură generală! I am face mai responsabili și pe profesori și pe elevi! Revin, notarea la clasă să fie cât mai responsabilă și atunci lucrurile se vor schimba în bine.

  7. E bine sa mai aflam ,,lucruri” despre cine mai conduce ,,una alta” pe aceste meleaguri. Astfel, ne-am dumirit ca directoarea-i credincioasa ( crede ca … ). Cica nu se poate, cand toti poporenii s-au prins ca se poate. Se poate si ca o mare parte dintre analfabetii functional (cei mai cu tupeu, se intelege) sa ajunga sa-si ia si ravnitele diplome (bac, licente, masterate, doctorate) aducatoare de bunastare. Inca n-a aflat ca-i directoare si la ,,clasele primare”. Asa cum descopera toti ,,directorii” de gimnaziale doar ,,in preajma examanelor”. Primarele-s intr-o hahaiala generala finalizata printr-o impartire de FB-uri ,,fara numar” in relaxanta atmosfera mostenita din gradinita. Doar e evident ca se incepe scoala abia dintr-a V – a. Cu nevoia disperata de meditatii. Spre bucuria ,,profesorilor” care-si tripleaza veniturile pas cu pas, an de an …

  8. Da, aveti dreptate. Atunci eliminati legislatia actuala si introduceti sa putem sa-i lasam repetenti din clasa I, sa nu mai facem imbecilitatea cu incluziunea in scolile de masa, si apoi, stimati profesori, sa aveti coloana vertebrala sa recunoasteti adevarul, nu sa va lingusiti pe langa inspectori, directori, sa nu santajati pentru a scoate ,,promovabilitate 100%” la evaluari, ca da bine.
    Da, recunosc ca padure fara uscaturi nu exista, deci sunt si cadre didactice doar cu titulatura, deci…….

  9. Toate problemele vin din clasele primare, învățătorii de azi au doar titlu de PROFESOR pentru învățământul primar, în realitate nu au o pregătire adecvată pentru ciclul primar. Învățătoarea mea nu avea titluri înalte dar avea o serioasă pregătire pedagogică. Astăzi învățătorul nu-ți verifica tema, nu se apleacă asupra fiecărui copil. Nu,astazi îți deschide televizorul ,doamna are treabă, migrene,pleacă și fumează, nu vorbește decât cu elevii pe care îi pregătește acasă.

  10. toata romania cu scoala sau nu, au injurat profesorii in timpul grevei…
    apoi mai este problema, ca daca odraslele nu invata, mamicile vin cu o falca in cer si una in pamint, sa ceara socoteala profesorii ca ei, odraslele au primit note mici..
    se vede reformele.. din ultimii 30 de ani si scoaterea tezelor..
    ro se transforma intr o tara needucata.. fie ca vreti sau nu…
    ” ce bagi, aia scoti” ( dai 300 de Euro net ( acum 10 ani) scoti aceste rezultate) asta i rezultatl cu sau fara clasa 0 sau clasa – 1 sau alte clase inventate..
    multi, dar prosti…
    sau..
    ” am suferit 10 ani pt un popor de idioti..”

  11. Oh, nuuuu! Problema este a profesorilor din gimnazii….Acolo se pierd copiii. Incep bine, sfarsesc prost. Reusesc copiii meditati sau cei cu foarte putin dascali care isi fac treaba la catedra. Pe restul nu i vede nimeni. Nici macar parintii. Dar parintii stiu ca ai lor copii sunt la scoala, scoala trebuie sa le transmita cunostinte. Doamna este din alt film.

  12. dați cărțile pe față. nimeni nu se implica. părinții nu, tara e năpădită de țigani de sus până jos și ăștia dorm la ore și se zice că sunt cu ces, profesorii buni au plecat în alte domenii înafara țării dau predau la liceele de elita și DC predau in scoli proaste sunt supuși hărțuielii și bullingului pt că fac ore , elevii sunt dezinteresați din mii de motive și la toate acestea contribuie și Statul Român din plin….bani pe nemeritate la lepre împuțite: alocații, bani de haine, șomaj, ajutor social,
    cate 30 de elevi în clasa majoritatea cu CES din majoritatea îndrăciți sau nebuni …..Intr o clasă ai max 2 elevi buni și sănătoși mi tal cu care sa faci ore.
    dar ciudat e că Statul Român provoacă și întreține toate aceste cancere și tot statul român vine și trage la răspundere .
    lumea a treia, mai ales vestul țării unde s au colcosit toți inepții
    rezumat: Statul Român are ce a creat cu succes de la Revoluție până. acum😄😄😄😄👏👏👏👏

  13. pai ce facem? aruncam mizeria in ograda învățătorilor?! cam urat…dar deh ..in branșa asta,se mănâncă unii pe alții,nimic nou:)

      1. Adevărul este că în școala actuală nu se mai face nimic. Iar cei care mai vor să facă ceva sunt priviți cu reticență de directori, că nu fac școala atractivă, de colegi, de elevi că îi pun să învețe. Dacă ar fi să nu evaluăm, am crede că școala merge perfect, elevii par la curent cu multe altele, dar nu cu ceea ce trebuie.
        Totul până la învățare.
        Și mai aud aberații de genul” Ce-i trebuie să știe calcule matematice?
        Are telefon…
        Ce-i trebuie geografie?
        Are GPS.
        Istoria? Prea multe de memorat.
        Limba si literatura română?
        Scriitorii se exprimâ intr-un limbaj greoi, cu multe regionalisme, iar actualmente nu se mai regasește nimeni în poveștile vechi…”
        Pe principiile acestea nu ne mai trebuie nimic. Avem ChatGPT.
        Face si compuneri și calcule și de toate.
        Noi ne întoarcem sigur la Neanderthales…
        Tineți minte!
        Învațătura nu este ceva comod! Nu a fost niciodată. Dar este ceva necesar care ne ajuta să evoluăm ca specie.
        Dar cu toți gibonii din jurul nostru care coboară din mașini de lux, cu teancuri de bani si sfidare, e greu să îi determinăm pe elevi să învețe.
        Mulțumesc, Doamne , că m-am născut in alte vremuri! Am avut modele sănătoase pe care le-am urmat. Ce este astăzi ma îngrozește, pentru că societatea e bolnavă. Oamenii se impart în 3 categoriii: discriminații din timpuri imemoriale care au ramas si azi pasămite tot discriminați, oamenii cu dizabilități, din ce în ce mai numeroși, și cei cu ceafă groasă si obraz cu șorici.
        Restul chiar nu mai contează…sunt cei care muncesc să-i întrețină pe cei mentionați mai sus si aud aceleași cuvinte:”Statul român atât poate! Marș la muncă!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like