Ligia Deca: Vom solicita ca fiecare școală cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale să aibă un plan dedicat de intervenţie. Planul de intervenție va fi monitorizat prin inspecții, potrivit ministrului Educației

21.584 de vizualizări
Foto: Silviu Matei / Agerpres Foto
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție. Potrivit Ligiei Deca, planul de intervenție va fi monitorizat prin procesul de inspecţie.

„Vom solicita, de asemenea, ca fiecare şcoală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenţie, în aşa fel încât să putem şi monitoriza acest plan prin procesul de inspecţie”, a spus Ministrul Educației.

Aceasta a menționat că „avem timp să facem intervenţii până la Evaluarea Naţională”:

„Cred că, pentru orice fel de progres, avem nevoie să știm cum stăm. Pentru prima dată, am putut să avem rezultatele până la nivelul fiecărui item de evaluare. Acum ştim care sunt zonele, în fiecare şcoală, pentru fiecare copil, care au nevoie de o intervenţie remedială. Avem timp să facem intervenţii până la Evaluarea Naţională şi avem timp să evaluăm care sunt zonele care, prin procesul de predare-învăţare, nu sunt suficient de bine înţelese de către elevi. Cred că este un prim pas pentru ca tot ceea ce înseamnă competenţele matematice ale elevilor să fie îmbunătăţite.”

Întrebată care vor fi măsurile pe care le va lua Ministerul Educației până la Evaluarea Națională, Deca a spus că în fiecare școală vor fi discuții cu elevii și cu familia. De asemenea, a mai precizat că fiecare inspectorat școlar va realiza un raport județean cu privirea la perfomanța în fiecare județ:

„În primul rând, am solicitat, atunci când am făcut publice rezultatele sintetice la nivel naţional, ca fiecare şcoală să organizeze sesiuni de discuţii ale rezultatelor în cancelarie, dar şi cu fiecare familie, în aşa fel încât fiecare elev să ştie ce a făcut bine, ce nu a făcut bine şi ce trebuie să recupereze.

De asemenea, vom solicita fiecărui inspector şcolar general să realizeze împreună cu echipa un raport judeţean cu privire la performanţa în fiecare judeţ. Am văzut că unele inspectorate deja au reuşit acest lucru. La Iaşi avem rezultate nuanţate, vizavi de, ştiu eu, performanţa în funcţie de mediu, în funcţie de tipul de şcoală şi aşa mai departe.

Vom solicita, de asemenea, ca fiecare şcoală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenţie, în aşa fel încât să putem şi monitoriza acest plan prin procesul de inspecţie. Ne dorim ca să valorificăm la maximum acest timp rămas, mai ales că acum ştim care sunt zonele pentru care trebuie să insistăm, să spunem, pentru copii.”

Informații de context

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Citește și:
Ce le-au spus elevilor și părinților cinci profesori de Matematică și Română, după rezultatele de la simulare Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor: Rezultatele copiilor noștri sunt rezultatele noastre, fie că ne place uneori, fie că nu. Nu trebuie să le creăm iluzii
Fost ministru al Educației: Rolul inspecției școlare este de consiliere. Nu hârtiile contează. Contează ceea ce face profesorul la clasă
Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil
Comisii din inspectori școlari, profesori metodiști pentru Matematică și Română, activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”, printre măsurile “imediate” anunțate de ISJ Neamț după simularea Evaluării Naționale 2024
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”
SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

15 comments
  1. Totul pleaca de la inv primar..fff multi inv tineri..pana in 50 ani nu stapanesc metodica predarii lb romane si a aritmeticii…inv nepotului din cls I D inv Ciocea Dorina Sc gen 19 Brasov nu stie sa predea..lucreaza ff mult si prost..foloseste auxiliare ,care ii ingradesc creativitatea , nu lucreaza diferentiat..pe fise..doar auxiliare , unde intervine lenea..se completeaza rapid..stii bine nu.., merge si asa, Xerixeaza fise din diferite carti..si gata..tema la gramada..la ora 12 pleaca cu 19 cooii pe care-i mediteaza acasa..Am avut o exprienta f eplacuta si anume: Fiind volmul f mare de teme in auxilire..plus fisa A4 fata verso..plus etc..am asteptat-o ,dupa ore in afara scolii..Dansa a trecut cu grupul cls care il mediteaza desi e interzis..mi-am cerut voie ,,sa-i rapesc 2 min..a zis ok..fisa era nefacuta..deoarece nepotul nu a inteles , 7 ani cls I ..f revoltata mi-a spus ca nu discuta cu mine ca nu sunt bunica lui..desi eram , prin adoptie ci doar cu parintii adoptivi..fata de gr de copii meditat…inadmisibil..am insistat sa aiba gruja cum se exprima si sa se ocupe si de cei nemeditati..Culmea..la ora 17 a convocat toti parintui printr-un mesaj..mie mi-a interzis sa parricip desi eu am fost pusa la ,,zid ,, de dansa..s-a semnat o petitie de parintii prezenti , care au cerut trNsferul cooilului ,desi are 7 ani..invata bine..si nu era corect ceea ce-au facut ..inadmisibil..am 69 ani..am lucrat in sistem..avand o experienta de 38 ani la catedra..dansa are varsta de 32 ani..La sedinta nu au participat decat parintii..dansa si copiii mei..De fapt era vizat,, capul,,lui Petre ..nepotelul meu..A doua zi am cerut audienta urgenta la Inspectorul Gen dansul m-a primit si a ramas uimit de cele intamplate..mi-a promis ca se va ocuoa personal de acest conflict si nepotul nu va pleca..La ora 17:30 din nou inv a org o sedinta ..de data aceasta au fost si dnele dir..mie mi s-a interzis de inv si directoare sa particip pt a ma apara..va dati seaman in ce tara traim..parintii copiilor meditati au sarit cu gura de ce nepotul nu e mutat inca…inadmisibil…erau 2 tabere una cu adevarul si una cu minciuna..sedinta a durat 4 ore..dupa 21 s-a terminat cu obligativitatea transferulyi copilului..Au urmat zile triste pentru nepot..colegii strigau dupa ek..Esti copil al strazii infiat..l-au batut..etc..in final fiul meu a cerut transferul..Consider ca lucrurile trebuie clarificate..trebua sa plece inv care nu si-a facut datoria si culmea isi medita proprii elevi 12..Rog ministrul Ed sa trimita corpul de control la Sc gen 19 Brasov pt a lua masurile care trebuie..luate..Mi-a fost calcata in picioare varsta demnitatea , pregatirea scuzati greselile..am scris in graba si fff suparata..

  2. Care ITEMI doana ministru, aia care nu respecta PEDAGOGIA si METODOLOGIA de redactare a itemilor. Rusine ati folosit ITEMI DESCHISI SUBIECTIVI pe post DE ITEMI INCHISI OBIECTIVI doamna ministru si nu vreti sa recunosteti. Daca traiam in JAPONIA ministrul si cel care a facut subiectele isi cerea public scuze si isi dadea demisia. Haideti sa vedem cum arata subiectele in tari civilizate si cu invatamant la cre aspirama FINLANDA, SUEDIA, DANEMARCA……RUSINE pentru ca nu recunoasteti ca subiectele au fost un dezastru din punct de vedere PEDAGOGIC si METODOLOGIC. Cititi-l pe CUCOAS este in programa de titularizare….sau cine a facut subiectele nu a dat in viata lui titularizare.

  3. Sa intervina cineva, smurdul sau pompierii, anaful, curtea de conturi, oricine, daca inspectoratele sunt mana-n mana si se fac ca ploua. Ca politia-i fixata pe ..combaterea drogurilor”, nu pot ajuta si pe partea de mate, nici macar cu meditatii. Sigur ca toti stiu care-i treaba de multi ani. Stiu si profii, da’ le convine cand ,,apartinatorii” disperati ,,marca banu” rotunjindu-le veniturile. Totu-i un circ zilnic din care ies evident ,,produsele finite dresate”, se intelege. Cand ,,intelighenta artificiala” e gata, gata sa preia tot ce mai trebuie gandit sigur ca nu mai e nevoie nici macar de Dorel ca sa rezolve una, alta. Una e sa ai educati carora sa nu mai ai ce sa le dai de lucru si alta-i sa le poti spune ca-s analfabeti functional si n-au cum sa-si mai gaseasca ceva decent din care sa traiasca, astfel ca sa se multumeasca cu firimiturile lasate de ,,intelighenta artificiala”.

  4. CICĂ măsuri:

    – discuții cu elevii și cu familia
    – fiecare inspectorat școlar va realiza un raport județean un plan dedicat de intervenţie
    – activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”

    pe scurt, FRECTIE CU MARMELADĂ la piciorul de lemn al mesei.

    Atâta timp cât din start:
    – NU se trec notele in catalog
    – TOȚI elevii intră la un liceu (oricare ar fi el, tot liceu e) indiferent de media de la evaluare

    de unde păcatele noastre să fie interes pentru invățătură??? Schimbă asta ministerule și apoi să vezi progrese!

  5. Cred ( sunt sigur ) că este nevoie de un plan remedial ,dar pentru doamna inginer portuar – actual ministru al educației , care într o Romanie eșuată ,pune în aplicare proiectul de țară ROMĂNIA MAI PUȚIN EDUCATĂ !?
    Pentru toate bălbele , ptr o Lege a Edducației aplicată trenuleț ,doamna ar trebui să si caute servici la SNCFR …

  6. Ministerul are mereu aceeași soluție: inspecția!
    Documentele la control! Adică hârtiile! Asta caută inspectorii rupți de orice realitate si numiți politic!
    În sf., i s-a pus o intrebare, a dat un răspuns!

  7. Bună ziua,da….trebuie inspecții in scoli.Profesorii de matematica și de romana nu fac la ore subiecte care se dau la examene,nu fac pregătire cu elevii, forțează într-un fel meditațiile private.Atunci care este justificarea lor profesionala?Intelegem că trebuie respectată programa școlară,însă atât cei din clasele a 8-a cât și cei din clasele a 12-a trebuie sa fie ajutați de profesori sa plece din clasă cu noțiunile puse la punct ,măcar pe jumate.Inteleg că și elevii de astăzi nu-și dau silința suficient,însă baza trebuie creată în clasă.Fiica mea este clasa a 10 .In clasa a 8 a profesorii nu au făcut pregătire la matematica in clasă,drept pt care a luat o nota micuță.La romana in schimb au făcut,a luat o nota foarte bună.Acum la liceu,la matematică în clasă fac lucruri total diferite de ce va urma să fie la bac.La română nu mai zic.Deja copilul meu se gândește cu teamă la examenul maturității,oare asta se cere în țară noastră?Sădim frica și teroare timpurie?De ce se incarca programa școlară cu materii și cu noțiuni pe care clar nu le vor folosi vreodată în această viață?Nu toți copiii vor să iasă profesori ….sa se de-a subiecte accesibile tuturor…iar cine vrea performanță sa se detașeze de restul prin alte examene.

    1. aveți dreptate dar de ce se evaluează elevii doar la romana și matematica doar de aceste două materii au nevoie în viață poate unora le place istoria sau biologia ,chimia sau sportul ce știu eu de ce trebuie sa fie buni doar la romana și matematica părerea mea este ca sistemul trebuie schimbat din temelie nu se învață nimic util ce viitoare generație pregatim acum ?

  8. Un plan dedicat de intervenție doar pe hârtie și inspecții programate, pregătite precum un spectacol de teatru.
    Ce se face la inspecții este foarte diferit de ceea ce se face zilnic la școală, sunt atât de frumos împachetate….

  9. Asta e ceva de genul ,,Hai să mai facem un plan de măsuri!” sau ,, Cei vii se acoperă de hârtii cei….. cu pământ!”
    Soluția corectă nu este una pe termen scurt. Nu mai numiți manageri incompetenți, analfabeți funcțional, scoateți politica din educație, promovați valorile, dati-le o șansă! Dar cine sa mai recunoască în ziua de azi un om valoros sau un manager competent? Cum să-l găsești când TU, la vârf, ești incompetent și lipsit de valoare?

  10. Voi de la minister când uitați să emiteți la timp calendarul de înscriere la școală,la grădinițe,când ați modificat in iunie calendarul de la bacalaureat că n ați văzut că sunt Rusaliile și este zi libera,când ați venit cu erata la subiectele de la simulare,la evaluările de la cls.2,4,6,că nu ați introdus de 2 funcțiile de puericultoare ,de infirmiere in Edusal,când apar variantele de Edusal cu 2 – 3 zile înainte de salarii,ați făcut plan de redresare .Voi ati făcut doar planuri de distrugere a învățământului de 34 de ani.

  11. Acest prag de trecere, 7, a fost scos din burta? De ce 7 si nu 6 sau 8? Asa vrea doamna doctor? Asa a invatat dansa la doctorat?

  12. Cand o sa titularizati profesori dedicati meseriei si nu pe pile politice si pe spagi, cand nu o sa le mai faceti continuitate nulitatilor ce isi iau salariul degeaba, nulitati de profesori ce stau la barfa si la tiktok cu elevii, abia atunci o sa se schimbe ceva. Pana atunci, atata timp cat la inspectii se trece cu atentii si cadouri, cu linguseli si cu influenta, nu o sa rezolvi nimic tanti Deca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Examenul de admitere la colegiile naționale să nu mai fie prevăzut în lege, Limba română să rămână probă distinctă la Bacalaureat, capitolul privind educația specială să fie rescris integral, să existe criterii clare pentru burse, cere Federația părinților / Organizația a depus 105 amendamente la proiectul Legii învățământului preuniversitar

Prevederile privind organizarea unui concurs de admitere în clasa a IX-a, la Colegiile naționale, să fie eliminate complet din lege, solicită Federația națională a părinților într-un set de peste 105…
Vezi articolul

Doar 21% dintre elevii din liceele cu profil agricol au participat la stagii de practică în cadrul unor parteneriate cu companii private în perioada 2020-2022 – raport / Școlile au nevoie de ajutor masiv pentru a încheia parteneriate pentru stagii de practică

Puțin peste un sfert dintre elevii care învață la un liceu cu profil agricol, 21%, au făcut stagii de practică la companii private, în perioada 2020-2022, arată un raport privind…
Vezi articolul