Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil

1.108 vizualizări
repartizare liceu 2020
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să discutăm cu elevul, să discutăm cu părintele, să implicăm și familia în responsabilitatea aceasta a examenului”. Declarațiile au fost făcute la emisiunea “Profesor și Părinte AZI,” difuzată pe A7 TV

„Acum, în spațiul public a fost așa o dezbatere amplă pe rezultatele care au venit în urma simulării la Evaluarea Națională. Și toată lumea a încercat să caute cine este responsabil. Știți, eu sunt, așa cum ați spus și dvs., și profesoară, pe lângă alte funcții, și sunt chiar dirigintă la clasa a VIII-a. Și pot să vorbesc și din această perspectivă. Căutăm responsabili, haideți să trecem de momentul acesta.

Astăzi, da, ar trebui să ne gândim ce putem să facem după aceste rezultate, ce oferim copiilor ca să nu aibă rezultate la Evaluarea Națională, așa cum au avut la simulare. Deci, să nu mai stăm să căutăm responsabili, ci să căutăm să îmbunătățim ceea ce este de îmbunătățit. Care este de fapt rolul simulării? De ce se dau simulări? Rolul simulării este tocmai să îl învețe pe copil cu emoția unui examen. În primul rând, asta trebuie să gândim. Apoi, să verifice și ceea ce copilul a învățat până la momentul acesta. De aceea, simulările se dau atât de devreme, ca să mai putem îmbunătăți ceva”, a spus Monica Anisie.

Aceasta a spus că rezultatele pot fi mai bune în vară, dacă va exista o echipă formată din profesor, elev și părinte:

„Rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să discutăm cu elevul, să discutăm cu părintele, să implicăm și familia în responsabilitatea aceasta a examenului, să vină și familia și să susțină, poate chiar și emoțional mai mult decât până acum, pe copil. Cred că o să avem rezultate mult mai bune la Evaluarea Națională, dacă fiecare dintre noi, atât profesor, cât și elev, cât și părinte, vom face o echipă și împreună putem să ducem la un rezultat mai bun. (…)”

Monica Anisie a mai precizat că „rezultatele la matematică sunt unele care ne sperie” și „trebuie să facem ceva, să construim ceva în așa fel încât să nu avem aceste rezultate la Evaluarea Națională, la momentul examenului propriu-zis”:

„Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Într-adevăr, rezultatele la matematică sunt unele care ne sperie, să spunem în momentul acesta, dar, tocmai pentru că în acest moment ne sperie, trebuie să facem ceva, să construim ceva în așa fel încât să nu avem aceste rezultate la Evaluarea Națională, la momentul examenului propriu-zis. Și cred că avem suficient timp. Vorbesc acum din perspectiva profesorului. Avem suficient timp noi, ca profesori, să îi susținem pe copii și să reușim împreună cu ei să-i creștem către o notă mult mai bună. (…)”

Fostul ministru al Educației a menționat că rezultatele de la simularea Evaluării Naționale trebuie analizate din mai multe perspective:

„Să luăm rezultatele de la simulare, dacă tot discutăm pe tema aceasta. Cred că ar trebui să lăsăm un pic lucrurile și să analizăm din mai multe perspective: de ce avem aceste rezultate, cum am putea îmbunătăți, cum am putea să-i susținem pe elevi să aibă rezultate mai bune? Avem suficient timp, suntem aproape în martie, mai avem până în iunie când o să avem Evaluarea Națională. Și repet, rolul simulării este acesta, pe de o parte, a-l obișnui pe elev cu emoția unui examen și de a verifica la momentul acesta. Se face o radiografie de moment.

Aici suntem, de aici putem merge mai departe, putem construi, dar asta o putem face doar încurajându-i pe elevi. Dacă noi îi blamăm, dacă noi le spunem „de nota asta ești tu și, de aici încolo, nu se mai poate face nimic”, am pierdut acel copil. Nu asta trebuie făcut, ci trebuie să încurajăm. (…)”

Informații de context

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Comisii din inspectori școlari, profesori metodiști pentru Matematică și Română, activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”, printre măsurile “imediate” anunțate de ISJ Neamț după simularea Evaluării Naționale 2024
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”
SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

1 comment
  1. Aceasta fosta ministru al educatiei, crede ca are cuvant sa faca aprecieri ? Pe ce baza ? Pe baza unei stralucite activitati ca ministru ? Ce realizari a avut ? Cine a oprit-o, atunci, sa initieze actiuni pe care le recomanda acuma si, foarte suspect, cu referire atat de generala – referire la ce trebuie sa faca altii – incat suna doar ca o luare de pozitie politicianista ? Dupa ce si-a pierdut, pe buna dreptate scaunul de mnistru si a intrat in umbra 9anonimat bine meritat) a gasit vreodata timp ca sa organizeze ea, din proprie initiativa, tot felul de actiuni pe care le recomanda acuma ? Eu nu stiu de asa ceva, dar poate ca ma insel si se gaseste cineva sa-i ia apararea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cooperativa „munca în zadar”. Cel puțin 888 de școli, obligate să ceară revenirea în activitate cu prezență fizică, deși toți elevii sunt în vacanță. Circuitul hârtiilor degeaba pune în mișcare sute de funcționari în toată țara

8 școli din București își reiau activitatea cu prezență fizică de astăzi, potrivit unei hotărâri a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență (CMBSU), potrivit Agerpres. „Nu se întorc elevii,…
Vezi articolul