Profesorul anonim: Pralina de pe coliva educației românești. Ministrul Daniel David repetă obsesiv că titularii nu își vor pierde locul de muncă. Pot să-i dau câteva exemple concrete de oameni care vor deveni șomeri, titulari fiind în acest moment. Despre suplinitori nici nu mai vorbesc. Va fi măcel

7.394 de vizualizări
Foto: G4Media.ro
Din 1990, trăim într-o continuă tranziție, suprapunându-se nenumărate încercări de reformare a statului. Nu există o politică, să-i zicem, coerentă, pe termen mediu și lung, schimbările fiind foarte dese și, de multe ori, proaste. Vizată a fost și educația. Astfel, in 2010, guvernul Boc 2 a considerat că e mai mult decât necesară reducerea personalului didactic și reorganizarea rețelei școlare. În contextul crizei economice, guvernul a implementat măsuri de austeritate. Au fost desființate sau comasate unele unități de învățământ care aveau un număr mic de elevi, iar unii profesori au fost disponibilizați ca parte din măsurile de reducere a cheltuielilor bugetare. Și așa au dispărut, prin desființare sau comasare, foarte multe școli.
  • Nota redacției: Profesorul anonim este un proiect Edupedu.ro prin care orice cadru didactic poate scrie pe adresa redactie@edupedu.ro despre problemele sau soluțiile identificate în școală/învățământ, sub protecția anonimatului. Ideile și opiniile exprimate în aceste articole nu sunt neapărat și cele ale redacției.

A sosit apoi, în 2014, președintele Iohannis, cu al său program „România educată”, care in afară de vorbe pompoase pe o foaie de hârtie nu a însemnat nimic.

Acordarea a 6% din PIB pentru educație este un obiectiv care apare în legislația României, mai exact în Legea Educației Naționale (Legea nr. 1/2011), care prevede că 6% din PIB-ul țării trebuie să fie alocat sectorului educațional. Totuși, respectarea acestui angajament a fost un subiect de discuție și de controversă începând cu adoptarea legii. În practică, nu s-a respectat acest procent. Astfel, în perioada 2016-2019, alocarea pentru educație a fost în jurul valorii de 4-5% din PIB, iar guvernele au promis că se va ajunge la 6% în viitorul apropiat. În 2020, bugetul pentru educație a fost de aproximativ 3,7% din PIB, adică mult sub ținta de 6%. În 2021 și 2022, s-a ajuns la aproximativ 3,9% din PIB, continuând să fie sub ținta stabilită de lege.

Așadar, respectăm legea, mă refer la decidenți, doar când ne convine. Acel trebuie, a devenit doar dacă se poate, ne vom strădui să, acum prioritatea e salvarea țării, suntem la fundul sacului etc. O întrebare retorică, evident, se impune. Cine a adus țara în postura de a fi salvată?

În urmă cu câteva luni, în fruntea ministerului a fost desemnat domnul Daniel David, in care, recunosc, mi-am pus mari speranțe, care însă s-au năruit rapid. De ce? Pentru că măsurile luate în educație vor distruge și ce a mai rămas în picioare în acest domeniu, după ani și ani de „reforme”. Din nou școli desființate, clase dispărute, prin comasare, colective de elevi supradimensionate, creșterea normei didactice de predare și reducerea salariilor dascălilor. 

Domnul ministru repetă obsesiv că măcar titularii (deși nici suplinitorii calificați nu merită să fie tratați ca niște profesori de mâna a doua) nu își vor pierde locul de muncă. Pot să-i dau câteva exemple concrete, atâtea câte știu, dar sunt mult mai multe la nivel județean, respectiv național, de oameni care vor deveni șomeri. Titulari fiind în acest moment. Despre suplinitori nici nu mai vorbesc. Va fi măcel.

După atâția „reformatori” care, de fapt, au fost ciocli și necrofori ai sistemului educațional românesc, domnul ministru ar putea fi pralina de pe coliva școlii românești.


13 comments
  1. Nu bomboană, ci pralină. Tare de tot! Doar e ditamai doctorul și rectorul.

  2. Ieri,in CP la scoala ,unde am fost prezenta ca si educatoare aproape devpensie am asistat la ,,hacuirea” educatie romanesti!Ca la piața….intai iau ore titularii spune doamna director….limba romana,titular ,(am intrat in comasari )din 4 clase vor fi doar doua,copii putini ,10 la clasa avem din toamna simultan,spune doamna,unim clasa pregatitoare cu a IV-a,metodologic nu se poate,dar trebuie…..vor fi 22 la clasa!Pleaca o doamna…..😪😪😪!Bun,acum gimnaziu….,,unim clasa a VIII-a cu clasa a V-a,au intrat titularii in panica,,,,vor disparea ore,de romana,de matematica,fizica si chimie….nu au catedre complete!Acum incepe distribuirea, intai titularii…..doamna de romana,c’è luati,fizica ,chimica sau muzica!….ca la piața, doamna de muzica ,suplinitoare dar foarte dedicata ,a facut lucruri frumoase nu numai cu cei mai inteligenti dintre copii ci si cu cei care nu excelau la romana sau matematica,dar cantau frumos,veneau de drag la scoala….nimic ,doamna de muzica nu este titulara,specialitatea dansei merge la limba romana!…..batut in cuie….Domnul de geografie,luati fizica si chimie ,……dar eu nu stiu…..,,o sa invatati!Doamna de chimica si fizica,suplinitoare dar cu excelența la olimpiade,pleaca, ii ramane ,nimic!Eu in doi ani voi iesi la pensie, dar ochii mi s-au umplut de lacrimi, imi vine sa urlu,,cum ma,tu Stat Roman iti bati joc de viitorul copiilor tai, cum ma, tu Stat Roman permiti sa iti dispara cultura,un popor farà cultura este un popor farà trecut,farà identitate!Nu va bateti joc de copii,de parinti si de dascali! Veniti ,domnule ministru al invatamantului,sa predati o zi la simultan,sa vedeti cum un suplinitor asa cum va place sa numiti cadrele care de ani de zile cauta un post,au si grade didactice ,au si vechime,au si vocatie…dar nu sunt titulari……coborati in satele romanesti,sa vedeti saracia adevarata,cum vin copii la scoala doar ca au un loc cald si un pachetel gratuit,iar cadrele merg sa ii convinga pe cei mai saraci sa vina la scoala,sa nu abandoneze!Asta este vocatia unui dascal titular sau fie el si suplinitor…..veti distruge tot……Am plecat din sedinta cu sufletul incarcat,si repet intr-una,,nu este posibil”!

  3. ,,Reformele sale au avut ca scop modernizarea și extinderea învățământului la toate nivelurile, cu accent pe îmbunătățirea accesului la educație, creșterea calității învățământului și promovarea învățătorilor.”
    Așa va rămâne în istorie Daniel David.
    Scuze, l-am confundat cu Spiru Haret.

  4. Măcel și nu prea, ar trebui să fie pentru cei care s-au obișnuit să nu facă nimic: timpul trece, leafa merge!
    Pentru profesorii serioși și stăpâni pe materie, cu personalitate și verticalitate, asta e șansa vieții lor! Niciun corupt și răuvoitor de director sau inspector nu va mai avea ce să le facă!
    Doar leneșii și nemerituoșii plâng acum pt că le cad rangurile!

    ACEASTA E ADREVĂRATA MERITOCRAȚIE!!!

    RESPECT domnului David

      1. tăiați cuvântul informat!

    1. Nu stiu daca ai citit comentariul doamnei Jecu Dumitra, daca nu ar trebui s-o faci! Si eu sunt titular, si deci teoretic nu voi ramane fara post si fara ore, insa ce doreste acest incompetent, imbuimat, mitoman, lipsit de empatie, slugoi, canalie de ministru, nici in cele mai subre scenarii nu mi-as fi imaginat! Erau in anii trecuți reguli clare despre etapele incadrarii, despre titularizare, sedinte publice, detasare, efective minime de elevi, reguli clare despre situatia in care clasele nu vor putea fi unite. Acest sinistru ajuns vremelnic in fruntea educatiei, a schimbat radical regulile in timpul jocului! Nu este nimic clar in privinta claselor care raman, a numarului de ore, a numărului de cadre, a inlaturat limita maxima de elevi … ca sa poata comasa cat mai multe clase! A mintit in presa ca scolile care sunt cate una pe UAT (comana sa spunem mai pe inteles) nu vor fi comasate! Surpriza: in textul legii din Monitorul Oficial nu se spune nimic despre acest lucru! Acest personaj dubios scrie cea mai neagra pagina din istoria învățământului romanesc!

  5. e logic ca raman fara ore si titularii nu doar suplinitorii, pentru ca odata se restrang clasele si apoi se mareste norma didactica, doua masuri tintite spre reducerea de personal care se doreste.

  6. Bolojane, esti mai tanar decat mine, ai absolvit Gojdu, un colegiu de renume; vrei sa iti bati joc de oradenii tai si de profesorimea romana? Ai un dram de decenta sa intelegi ca ai mers prea departe, ca acestea nu sunt reforme ci o bataie de joc??? Vei reveni la Oradea, mai devreme sau mai tarziu. Cum vei mai da ochi cu foștii tai colegi???

  7. Si totusi, acum cateva luni erau multe articole in care se spunea ca nu sunt suficienti profesori. Ca parinte, pot sa va spun ca si in Bucuresti, la colegii de prestigiu, au fost probleme cu acoperirea orelor cu profesori titulari in anul scolar precedent. De exemplu, la inceputul anului, unul dintre copii a avut o doamna de geografie care le-a spus direct sa nu vina la ora. Nu au mers si nu au primit nicio absenta. La mate a venit de cateva ori un tanar care abia terminase facultatea si le-a predat o lectie exact invers fata de cum era corect. Evident, sunt multi profesori buni, iar ca parinte sunt mai linistita la gandul ca ei vor avea mai multe ore in anul scolar urmator. Ar trebui sa primeasca salarii pe masura si sume corecte pentru plata cu ora, dar sa tina ore, pentru ca avem nevoie de ei!

    1. Cei care nu își fac orele sunt pilele directorilor, cu aprobarea și sub oblăduirea acestor pile politice întra tot felul de neaveniți și nu lasă un tânăr cu examen și calificat sa ocupe un post.Am avut colega pe geografie care a dat examen ani la rând, deșteaptă, curatica, cu note peste 7,nu s-a titularizat ca nu a avut unde.
      Chiar credeți ca nu vine nimeni?Vine dar nu sunt primiți de directori care își aduc oamenii lor cu care împart banii.
      Sunt niște lucruri urâte care nu ar trebui sa se întâmple dar trăim în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii unei școli din Gorj au dat de 2 ori simularea Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară

O anchetă la școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte…
Vezi articolul

Cardurile de carieră profesională de 500 lei, pentru personalul nedidactic, ar putea fi încărcate până la sfârșitul acestei săptămâni, susțin reprezentanți ai Ministerului Investițiilor şi Proiectelor Europene

Cardurile de carieră profesională de 500 de lei, pentru personalul nedidactic din școli și grădinițe, ar urma să fie încărcate până la finalul acestei săptămâni, după cum au transmis pentru…
Vezi articolul