Profesorul Marius Lobază: Acea poveste spusă de așa-zisul ministru că li se dau profesorilor ore din aceeași arie curriculară e o tâmpenie. Această majorare a normei înseamnă câteva mii de cadre didactice care, probabil, vor fi șoferi de taxi sau vânzători pe la buticuri

20.812 vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Marius Lobază, profesor la Colegiul Naţional Bănăţean Timişoara, a declarat că „acea poveste spusă de așa-zisul ministru că li se dau profesorilor ore din aceeași arie curriculară e o tâmpenie”. Referitor la creșterea normei didactice de predare, acesta a afirmat că înseamnă, de fapt, „mii de cadre didactice care, probabil, vor fi șoferi de taxi sau vânzători pe la buticuri”. Declarațiile au fost făcute pentru Radio România Timișoara.

Recent, ministrul Daniel David a anunțat că profesorii vor putea preda mai multe discipline din aceeași arie curriculară.

„Această majorare înseamnă câteva mii de cadre didactice care, probabil, vor fi șoferi de taxi sau vânzători pe la buticuri”, a menționat Marius Lobază.

Realizator: La nivel național se va întâmpla asta.

Marius Lobază: Da. Înseamnă că mărim norma celor care sunt titulari și apare o mare problemă aici, în cazul în care nu ai de unde să le mărești. Acea poveste spusă de așa-zisul ministru că li se dau profesorilor ore din aceeași arie curriculară e o tâmpenie, scuzați-mă că spun așa elegant. Nu ai cum să-i dai unui profesor de Matematică ore de Chimie, de exemplu, unui profesor de Arte-pictor să-i dai ore de Muzică. Deci, n-au nicio logică aceste afirmații, iar asta se va traduce, într-un final, în colegi de-ai noștri care nu-și vor mai găsi ore și care vor trebui să renunțe la învățământ, în condițiile în care statul a investit să-i formeze, așa cum a reușit să-i formeze, pentru această ocupație, vor constata că statul nu mai are nevoie de ei. Vor trebui să-și caute și ei ceva de lucru, dar, având o calificare pe educație, foarte greu mai găsești job în mediul privat sau un alt mediu. Atunci, ei vor ajunge să caute acele joburi care sunt de necalificați. (…)

Despre norma didactică

Amintim că vineri seara a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
  • în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
  • cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii vor putea să predea și alte discipline din aceeași arie curriculară, anunță ministrul Daniel David / În situații bine controlate, un profesor de Fizică ar putea să facă și câteva ore de Chimie
OFICIAL Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu au norma didactică de 20 de ore, dacă au cel puțin licențierea în cariera didactică
OFICIAL Din anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială
OFICIAL Profesorii cu peste 25 de ani vechime și grad didactic I vor avea 4 ore în plus de predare în anul școlar 2025-2026
OFICIAL Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime de peste 15 ani și grad didactic I a fost abrogată din legea învățământului preuniversitar
Un profesor debutant cu facultate, master didactic și formare pedagogică este plătit cu 22 de lei pe oră, la plata cu ora, la fel ca un zilier necalificat – ANALIZĂ pe baza Legii Bolojan
OFICIAL Legea 141/2025, legea Bolojan, a intrat în vigoare. Prevederile care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă
OFICIAL Norma didactică pentru toți profesorii din România crește de la 1 septembrie 2025, pentru prima dată în ultimii 30 de ani, prin Legea 141 din 2025
OFICIAL Crește numărul de elevi în clasă de la 1 septembrie 2025, potrivit Legii 141/2025 intrată în vigoare / Modificările se fac pentru toate clasele pe fiecare ciclu școlar: într-o clasă de liceu pot fi din nou 34 de elevi, față de 26 în prezent
OFICIAL Fondul de burse al studenților este redus cu 40% de la 1 august, până în 2028 – Legea Bolojan 141/2025 / Reducerea la transportul cu trenul se acordă și în 2026 doar între domiciliu și facultate
OFICIAL Directorii de școli rămași pe post după comasări au interdicție să mai ia plata cu ora sau cumul, iar obligația de predare crește până la 40 de ore pe lună pentru toți / Regulile de aplicare trebuie decise până pe 25 august, cu două săptămâni înainte de începerea cursurilor
OFICIAL Indemnizația de hrană va fi acordată doar angajaților cu salarii de 6.000 lei net sau mai mici și rămâne plafonată la 347 de lei pe lună
OFICIAL Plata cu ora 2025 în învățământ – tariful brut pe ora suplimentară sau vacantă tăiat cu 50% pentru toți profesorii din România / Exemplu de calcul


28 comments
  1. Totul a pornit de la aceste alegeri prezidențiale. ,,Unde nu e cap,vai de picioare ” și vedeți că chiar așa e,dar nu numai pt educatie. Din păcate s-a văzut tarziu.Vedeți ca legea ce ne este implementată, a fost pregătită dinainte de alegeri,iar ministrul era miere și lapte înainte,ca imediat după aceea să își arate adevărata față și chiar sa falsifice date statistice.
    Singura șansă e înlăturarea ministrului,câteva clauze ca legea sa nu fie modificata ad-hoc fără a trece prin etape specifice și în nici un caz în timpul etapelor de mobilitate etc.,in schimb revenirea la vechea lege nu va fi posibil, deoarece se crează haos efectiv,anul fiind compromis pt multi foști colegi ce nu vor mai fi in sistem.
    Ar mai trebui cerut tragerea la răspundere a celor ce au condus țara spre acest dezastru,nu numai cu eliminarea din partid,ci mult mai mult.
    Noi mai avem avocatul Poporului??? Unde ar fi acum?

    1. Nicăieri! Am făcut eu petiție, înainte de a sesiza CCR-ul AUR, SOS si POT, mi-au răspuns după ce sesizarea lor a fost respinsa de CCR, spunandu-mi că si aceste partide au contestat pachetul 1. Noi nu mai avem stat de drept, legile sunt schimate sau modificate după bunul plac al unor grupuri de interese.

  2. O sa fiu de acord cu salarizarea prodesorilor, doar atunci cand nu o sa mai platesc meditatii pentru copii . Luati bani nefiscalizati, majoritatea dintre voi. La clasa nu va dati interesul, intarziati la ora.
    Aveti 3 Lyni pe an vacanta plarita, sa NU NE MAI PROSTITI cu zicala : Ne pregatim!, veniti la scoala va beti cafeaua, fumati o tigara la șueta, semnati condica si la ora 09.00, ati si plecat.
    Aproximativ 85% dintre voi, *cadrele didactice* NU ATI LUAT NOTA minim 8 la titularizare sau grad.
    Multi dintre voi sunteti mai slabi ( ca sa nu zic prosti) decat elevii vostrii !
    Ma inclin si îi respect pe cei 20% dintre dascali, care au rezultate cu elevii lor , cei dedicati meseriei si nu merg pe principiul ” timpul trece ,leafa merge” !

    1. îi duceți la meditații,pentru a scăpa voi de implicare! Pe lângă faptul ,că elevii sunt tot mai neatenți la ore și vin obosiți la școală,mai este și alergătură prin materie, fără ore de consolidare,apoi muncă superficială în pregătirea temelor acasă…precum și ,goana” după note mari!! Toate schimbările aduse în învățământ au avut drept consecință,dezastrul actual!! ( 40 de ani la catedră)

    2. Tu să vorbești atunci când vei fi la catedră măcar o săptămână și, mai ales, când vei învăța să scrii ,,voștri”, nu ,,voștrii”! Cred că ți-ai urât tare profesorii și ai fost unul dintre proștii clasei, de ai rămas până acum cu sechele!

    3. George Daniel,
      Degeaba va inclininati si respectati 20%, dupa ce i-ati boscorodit nedrept si in necunostinta de cauza pe ceilalti 80% (100-20=80) si, de fapt, 100% nu cunoasteti sistemul de invatamant.
      Tot ce spuneti in mesajul dv e doar rautate pura, fara pic de informatie reala. Sau poate va varsati si dv necazul acumulat in viata pe „tapul ispasitor” al momentului!?

      Totusi, tot ce scrieti e plin de greseli – de ortografie, de vocabular, de gandire…
      O litera, doua gresite nici nu ar conta („prodesorilor, Lyni, plarita” etc) – se poate intampla orcui din viteza, oboseala; dar virgulele sau cele doua puncte plutind permanent la distante egale intre cuvinte, stelutele (asterisc) folosite in locul ghilimelelor, exclamatiile intercalate aiurea in fraze si lipsa punctelor de final sunt semne clare ca aveti probleme cu limba romana si comunicarea. La urma urmelor limba romana e grea mai ales pt cei certati cu scoala.
      In plus, „Ne pregatim!” nu este nicidecum o „zicala,” cum scrieti in mesajul dv; nu este deloc clar de unde ati scos procentul de 85%, iar ideile rasuflate cu iz de barfa prin mahala ca profesorii ar avea „3 luni de vacanta”, ca ei „fumeaza la sueta” si „la ora 9 pleaca de la scoala” sunt doar intoxicari pe care, ca om inteligent, nu le puteti crede nici dv.

      1. Vă înțeleg supărarea dar, din păcate, are dreptate in cele mai multe privințe. Meditațiile au devenit normă pentru orice copil care dorește să intre la un liceu cu notă mai mare de 5 iar la facultate nici nu are sens sa deschidem discuția. Înțeleg și partea cu pregătirea, dar un profesor care face meditații cate 6 ore pe zi, când se pregătește?
        Faptul că există copii care nu iau nota 5 la bacalaureat dar au avut 7 sau 8 la clasă, arată lipsa de implicare a profesorului in evaluarea corectă a elevului: pur și simplu elevul nu trebuia să ajungă la bacalaureat. La fel este și în cazul evaluărilor naționale. Ne este admisibil să termine clasa a 8-a un elev care nu ia nici nota 2 la examen. Nota 2 arată că profesorii din clasele 5-8 nu și-au făcut treabă și nici învățătorii in clasele 0-4. Subiectele pentru nota 4 sunt atât de simple, încât pot fi rezolvate cu cunoștințe din clasa a 4-a.
        Înțeleg că există un dezinteres total din partea elevilor, dar profesorii sunt de vină că tolerează acest dezinteres și nu-l sancționează. Faptul că acceptă tot felul de intervenții din partea conducerii pentru a da note de trecere unei beizadele cu „conexiuni familiale” este și vina profesorilor care, prin această atitudine, fac viața mult mai grea colegilor care nu procedează la fel.
        Apropo, dacă nu sunteți mulțumiți de felul în care știu să scrie oamenii din jur, poate ar fi bine sa va gândiți că este o problemă tot cu sistemul de educație.

  3. Oamenii capabili își găsesc în alta parte de lucru,își fac afacerea lor,adică ori buticul lor ori taxiul lor.Dar nici ca ne mai întoarcem. Sa rămână AI și smecherii ca și asa cine rămâne în condițiile actuale nu va rezista mult la volumul de munca și la stresul care va fi.
    Cred ca va fi mai rău de cei care rămân:bani putini,un loc de munca periculos(droguri,arme albe etc),bătaie multă de joc,multă, multă muncă și stres neuropsihic de nu se poate.
    Va imaginați cum va fi intr-o școală cu jumătate din personalul de acum?
    Vor rămâne cu portarul.

  4. Începeți să deschideți ochii domnilor intelectuali?… cam târziu!
    EI au devenit și mai puternici decât erau, așa că își permit să facă ce vor din aceasta breaslă.

  5. Cele 2 ore nu contează. Măsura e rea pt ca deschide calea spre 8 ore de predat pe zi.

  6. Dar profesori nu sunt platiti la plata cu ora decat cand fac suplimentar, si ce un salahor munceste mai putin decat voi? Sunt meserii diferite, cu toate ca salahorul munceste mai mult. faceti diferenta intre salariu si plata cu ora sau ore suplimentare, astea sunt in plus, iar daca te plangi ca trebuie sa mai faci 2 ore pe saptamana de ce nu plangi cand iei bani la plata cu ora sau ore suplimentare ? Credeti ca 4 ore pe zi e prea mult ptr voi, dar alti muncesc 8 sau 10 ore ca sa va luati voi salariile, plus ca mai vreti si bani ptr meditatii si cadouri

    1. Hai și tu în învățământ, dacă e așa de bine! Doar că mai întâi trebuie să ai niște studii în domeniu, plus licență, apoi să dai și să iei titularizarea, cu notă peste 7, și să mai găsești și post. De ce nu vii, că e nevoie de oameni care să predea câte ore vrea ministrul sau voi, ăștia care comentați de pe margine. Haide, nu te sfii, arată că poți să fii zmeul educației! Deși, la cum scrii, nu cred că ai terminat nici liceul, sau ai trecut cu greu de profesională! Și dacă ești salahor, eu personal mă îndoiesc de performanța ta și la muncă, mă scuzi.

    2. Tt,

      Mergeti in invatamant sa vedeti ce inseamna „2 ore in plus la norma,” de fapt alte 3-4 ore in plus peste cele din programul obisnuit al normei de 18, adica NU 40/luna, ci cam zi lumina, inclusiv in weekend.

      Vi se pare usor, putin si distractiv?
      Intrati in invatamant (daca puteti) si vedeti care e realitatea la catedra.
      E nevoie si in curand va fi si mai mult nevoie de profesori noi, dispusi sa munceasca si mai mult pe bani si mai putini.
      Curaj! Intrati in invatamantul preuniversitar!

    3. 1 dacă compari un salahor cu un profesor, cred că ai o mare problemă în a aprecia oamenii. Că sa simplific, îți spun asta: orice profesor poate face munca de salahor, dar nici un salahor nu poate face munca unui profesor.
      2 faptul că există oameni care acceptă să lucreze 12 ore pe zi (te asigur că există oameni care muncesc și mai mult), asta nu înseamnă că trebuie să facem toți la fel. Aceia sunt un exemplu negativ (AȘA NU), nu sunt un exemplu de urmat.
      3 asta cu numărul de ore (4 pe zi) nu este o regulă de ieri sau de azi. Așa a fost de când s-au încadrat oamenii aceștia în învățământ. Acesta a fost un criteriu pentru o parte dintre ei, atunci când au ales această carieră. Nu mi se pare normal sa schimbi regula în timpul jocului. La locul meu de muncă am program de 8 ore. Dacă mâine vine șeful și spune că s-au răzgândit subit și că vrea că începând de mâine, să lucrez 10 ore pe zi, că sunt oameni în România care lucrează și 12 ore pe zi, tu vezi asta că o normalitate? Eu zic că trebuia să mi se spună de acum 20 de ani, atunci când m-am angajat, că dacă vreau sa lucrez acolo, la un moment dat, s-ar putea să lucrez 20 ore pe zi.

  7. adevărul e că, la ce pregătire și mai ales etică și morală au profesorii din ziua de azi, mai mult de șoferi de Uber și buticari ori livratori de glovo, nu prea pot fi calificați. oricum toți fac asta plus meditații, pus de unghii, gene false și alte meserii din astea nobile, așa că nu-i mai plângeți atâta! o duc mai bine decât marea majoritate a societății! și fără cine știe ce muncă

    1. Sunt curios ce meserie aveți dvs. eu nu sunt profesor, soția mea este profesor. de când au crescut salariile, nu prea mai face meditații. doar cu 2-3 copii, pentru performanță, peste ceea ce e în programă. Nu pune gene false și nici nu face unghii. Se pregătește zilnic câteva ore pentru lecțiile de a doua zi (motiv de ceartă între noi). Și să nu îmi serviți chestia cu vacanța de două luni, vara, când se plimbă peste tot. Am fost în prima partea lunii iulie 2 săptămâni în vacanță. Până la acel moment a lucrat – într-adevăr de acasă, dar a făcut o grămadă de hârțogării pt școală. Ne-am întors duminică, de luni a fost iarăși la școală, cu probleme administrative o săptămână. După vreo săptămână sau două va fi iarăși în activitate (activitate reală, la școală)până la începutul lui septembrie, când va incepe pregătirile pentru ca odraslele voastre să fie primite în condiții bune la începutul școlii. Comentariul dvs este total aiurea. Habar nu aveți. În aceeași logică, ce vă oprește să luați un manual de matematică și să dați meditații, chiar dacă sunteți un salahor care muncește mai multe ore pe zi, cum zicea cineva aici. Dacă profesorii, cum spuneți, au învățat să pună gene false și să facă unghii, puteți și dvs să meditați un copil pt examenul Cambridge. sau dacă e prea mult, la Română, pt Evaluarea Națională. Oricum e simplu ce fac ei. Faceți și dvs același lucru mai ales că aveți vacanță și zile libere la greu. Cine vă oprește? E penurie de profi de STEM. Hai, curaj! Mergeți la examenul de titularizare. Dacă luați peste 7 o să fie trai pe vătrai.

  8. sa intelegem ca daca scoala nu i ofera ore unui profesor acesta este incapabil de alte realizari??? Mediul academic este extrem de vast, cercetarea la fel iar mediul privat abia asteapta sa ofere salarii bune unor oameni foarte capabili si adaptabili asa cum se presupune ca ar trebui sa fie orice dascal…

    1. Alma Deus (??),

      Asa este. Multi cu pregatire de profesori sunt capabili si de aceea au fugit si fug de/din invatamant. Tocmai de aceea in prezent e mare lipsa de cadre didactice, la STEM, dar nu numai.
      Eu cred ca unul din motivele pt care se creste norma didactica este tocmai lipsa de profesori la anumite materii. Asa ca, intrati si dv in invatamant, salvati situatia (daca aveti pregatirea necesara si treceti de examene). Apoi o sa vedeti ce multe avantaje aveti in invatamant si puteti decide in cunostinta de cauza ce aveti de criticat.

    2. mediul privat oferă minim pe economie pe statul de plata,ca sa plătească taxe mici și,eventual,diferența în plic!! Nu mai lăudați atâta mediul privat, când angajații sunt munciți până la epuizarea și umiliți de multe ori!! Mulți nu plătesc salariile la timp au cate 3 luni întârziere și când plătesc o fac doar pentru o luna…nu plătesc nici,macar,atunci când omul își face lichidarea plecând de la ei!!

  9. E bine ca nu au bani pentru profesori dar au pentru contracte cu specialiști peste specialiști care vin sa „educe” copii.

  10. ori noi ori ei
    Unitate maxim,greva generala pe termen nelimitat.
    acum o sa ne dea afara niste colegi,apoi altii,apoi urmam si noi
    ne vor extermina pe rand daca de data aceasta vom ceda:
    -norma marita
    -voucher taiat
    -plata cu ora 20 ron ca la salahor
    -comsari
    -clase marite
    -copii cu c.e.s aruncati cate 2-3in clase
    si lista este lunga
    daca vom ceda acum si acceptam mizeriile lor in 2 ani vom ajunge sa muncim pentru a manca.
    Acum ori niciodata trebuie cea mai mare greva din istorie.

      1. Așa este. Greva în acest moment nu-și are rostul,in opinia mea; am luptat prin sindicate, am ieșit în stradă, și avem acum, totuși niște salarii… aproape de decență. Eu personal, cu gradul I și 24 ani vechime am 5 mii lei in mână , Daca o chirie este 300 euro/ luna – bani care, apropos – nu sunt declarați și deci nu sunt impozitați, cheltuieli ale casei – 500, îmi rămân 200 de euro pt traiul zilnic, mie și celor 2 copii și, de multe ori alocația lor vine că o gura de oxigen.
        Dar să crești norma didactică ar fi justificat numai de un boom demografic. Ne aducem cu toții aminte, cum era, cel puțin în orașe, când eram 36 in clasa. Sufocant, și frustrant, atenția profesorilor arareori putea fi acordata individual, sau unui mic grup de același nivel.
        sa comasezi clase, școli, in condițiile de astăzi înseamnă să condamni copii , familii și așa greu încercate, la eforturi și mai mari. învățământul a fost adesea ținta unor masuri luate peste noapte, .. uneori ilegale, alteori nonbenefice , și , când o fost vorba de drepturi salariale profesorii au știut să și pe apere in justiție. așa trebuie făcut și acum, deși .. este foarte probabil că justiției să i se dicteze „de mai sus”…

      2. Bă are efect și greva, problemă grevelor din educație este că întotdeauna, absolut întotdeauna, au fot abandonate prematur. In primul rând pentru că liderii voștri de sindicat sunt corupți și vânduți (toate grevele voastre nu au făcut altceva decât să facă economie la bugetul de stat prin neplata salariilor pentru câteva zile de grevă) și în al doilea rând, pentru că în rândurile voastre sunt oameni mulți fără coloană vertebrală, care devin spărgători de grevă pentru a nu pierde câteva sute de lei.
        Ia faceți voi grevă cu două săptămâni înainte de încheierea anului școlar și țineți-o o lună sau până renunță guvernul la toate modificările. Sabotați încheierea mediilor și examenele naționale. Sa vedeți cum găsește guvernul soluții pentru toate și bani de salarii decente pe deasupra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Site-urile Evaluare.edu.ro, unde vor fi publicate rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2025 și Admitere.edu.ro, pe care vor putea fi accesate ierarhia și repartizarea elevilor la liceu și colegii militare, au fost publicate

Site-urile Evaluare.edu.ro, unde vor fi publicate rezultatele obținute de elevii de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională și Admitere.edu.ro 2025, pe care vor putea fi accesate ierarhia absolvenților de gimnaziu,…
Vezi articolul

Ministerul Educației, surd și cinic față de nedreptățile produse de comisiile de la Bacalaureat 2023 de la Șincai și Voluntari pentru 80 de tineri. Instituția propune o singură măsură, dar abia de anul viitor: timp de lucru prelungit cu „cel mult o oră“ pentru lucrări anulate

Ministerul Educației ignoră de câteva luni nedreptățile pe care cele două comisii de examen de la liceele din București și Voluntari le-au produs pentru zeci de tineri la sesiunea de…
Vezi articolul

Guvernul nu susține creșterea salariilor profesorilor de la 1 ianuarie 2024 printr-o inițiativă legislativă în Parlament, pentru că aceasta “are caracter discriminatoriu” față de alți bugetari, deși Ligia Deca a spus că se caută o soluție să crească salariile separat în învățământ, dacă legea salarizării nu va fi gata

O inițiativă legislativă înregistrată în Parlament, ce vizează majorarea salariilor cadrelor didactice separat de alte categorii de bugetari, nu este susținută de guvern, arată executivul într-un punct de vedere referitor…
Vezi articolul