RAPORT Câștigul unui român crește cu 11% pentru fiecare an de școală suplimentar. Media mondială e de 9%

1.131 de vizualizări
SURSA: BNR
Rentabilitatea investiției în educație se bazează pe teoria capitalului uman și experții spun că a fost sistematic calculată din anii 1950 încoace. Un raport publicat de Banca Mondială arată că, după o analiză pe 139 de state, rata medie de acoperire a investiției în educație este de 9% pe an. Cu cât e mai înaltă educația, cu atât recuperarea se face mai repede și ”profitul” este mai mare. Iar în țările cu venituri mici, cum este și România, această întoarcere a investiției este chiar mai mare – câștigul orar crește cu 11,4% pentru fiecare an de școală suplimentar celor obligatorii (clasele 0-9).

Educația întoarce venituri bune, consistente, dacă este făcută bine și dacă elevul rămâne timp suficient în școală pentru a asimila toate aceste aptitudini de care are nevoie pentru a fi un angajat ”profitabil”. Educația este direct legată, pentru indivizi, de angajare, salarii, sănătate și reducerea sărăciei. Pentru societăți, înseamnă creștere economică pe termen lung, hrănește inovația, întărește instituțiile și cimentează legăturile sociale, mai arată raportul citat.

Țările în curs de dezvoltare, au făcut eforturi foarte mari să aducă mai mulți copiii la școală (nu este cazul României). Dar chiar dacă sunt la școală și aparent învață, asta nu înseamnă că există o garanție a acestui fapt. Aproape 40% dintre tinerii de 15 ani din România (test PISA 2015) citesc un text, dar nu înțeleg ce au citit.

De exemplu, în SUA randamentul mediu al acțiunilor și operațiunilor pe termen lung, 1966-2015, a fost, în medie de 2,4% versus 10,5% rata de recuperare a investiției în educație. Așadar investiția în educație este mai bună decât orice joc la bursă, indiferent de cât de solide sunt acțiunile.

FOTO: pexels.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre…
Vezi articolul