România, printre țările europene cu cele mai scurte perioade de predare față în față, în pandemie, în condițiile în care predarea la distanță a exacerbat inegalitățile – raport comparativ Eurydice, care notează că în 2020-2021 școlile continentului au rămas în mare parte deschise

1.804 vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
România se numără printre țările europene unde elevii au mers cel mai puțin la școală, pentru predare față în față, în pandemie, arată un nou raport al rețelei europene Eurydice, pe tema modului cum au reacționat sistemele educaționale de pe continent în contextul Covid. Același raport arată, totodată, că sistemul de predare la distanță la care au apelat multe sisteme și care a fost folosit în mod consistent în România a exacerbat inegalitățile între elevi.
  • Ce spun datele din documentul Eurydice, unul dintre primele rapoarte cu informații integrate și concentrate la nivelul continentului european, despre modul se compară România cu celelalte țări din Europa, când vine vorba despre reacția sistemelor educaționale la pandemie? 

Analiza ia în considerare anul școlar 2020-2021 și realizează comparații între acțiunile luate la nivelul claselor a IV-a și a VIII-a.

  • La nivelul clasei a IV-a, când vine vorba despre timp petrecut de elevi în școala cu prezență exclusiv fizică, România împarte ultimul loc în Europa cu Polonia și Turcia, cu doar două luni și jumătate în care școala a fost deschisă complet. Pentru restul timpului, România figurează cu perioade relativ egale de școală în sistem hibrid și școală la distanță, pe când în Polonia și Turcia a fost preferată aproape exclusiv școala online, cu foarte puțin timp petrecut în sistem hibrid.
  • La nivelul clasei a VIII-a, România ocupă, iarăși, un loc codaș, cu doar două luni și jumătate de școală în format exclusiv față în față (similar cu Polonia și Bulgaria). Mai puțin de atât au avut doar Serbia, Muntenegru și Macedonia de Nord (0 luni), precum și Letonia (1 lună). De data aceasta, Turcia a avut pentru elevi școlile deschise pentru predare față în față aproape 6 luni, dar este și țara care a avut cel mai mult timp școlile închise total – aproximativ o lună și jumătate.
Sursa: Eurydice

Opțiunea autorităților din România de a ține închise multă vreme școlile, în favoarea școlii online, vine în condițiile în care, în anul școlar 2020-2021, Eurydice notează că școlile continentului au rămas în mare parte deschise. 

În unele țări, precum Spania, Finlanda, Elveția, Islanda și Liechtenstein, elevii din clasele a IV-a și a VIII-a au mers tot timpul la școală, pe când în Suedia școlile au rămas deschise, dar unii directori au putut lua, punctual, decizia de a le trece la modelul hibrid sau online.

  • Documentul menționat citează diverse studii și o analiză a Comisiei Europene, potrivit cărora pandemia a exacerbat inegalitățile dintre elevii cu rezultate slabe la învățătură / din medii dezavantajate, care nu au avut acces la resurse digitale de învățare și cei din avantajate, care au avut de înfruntat mult mai puține obstacole.

Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Din pacate discrepantele dintre judete, saracia, toate isi spun cuvantul, de aici si mai multe inegalitati intre elevi – de parca nu era si inainte de pandemie 🙁 Pt cine are acces la internet totul este mai usor daca se incurajeaza sa se caute chestii educative, nu doar jocuri. Pana si Dex-ul e online acum, gen http://www.dexonline.net Deci nu exista scuza ca nu stiu ce inseamna un cuvant sau ce sinonime are. Intr-adevar, online se invata mai greu, acasa copiii pot fi distrasi mai usor, au nevoie sa mearga la scoala fizic, sa fie langa ei un invatator/profesor, au nevoie de compania celorlalti copii (cat timp nu apare bullying-ul, caz in care mai bine invata online).

    1. Vinovați sunteți voi, cei cu gândire comunistă. Voi, cei care îi respingeți pe copii în loc să vi-i apropiați și nu vedeți decât interesul vostru și după aceea vă mirați de ce ei stau pe rețelele sociale, vă ignoră sau și mai rău să abandoneze școala. Uitați-vă în jurul vostru și după aceea acuzați

  2. Numai la noi online si cand da un sobolan(de-al lui Nicusor Dan) un fas. Numai noi inchidem scoli la primul fulg de nea, facem online, daca sunt alegeri, online si asa mai departe…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
începerea școlii, predare bilingvă

Numărul orelor alocate pentru discipline în proiectul de planuri-cadru de liceu nu ține cont de „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”, perioade „degrevate de cursuri” / În trunchiul comun, principala țintă a criticilor privind eliminarea sau restrângerea unor materii, 120 de ore prevăzute în proiect nu vor exista, de fapt

Alocarea orelor pentru disciplinele din trunchiul comun (TC), la care se raportează și celelalte segmente ale planurilor-cadru pentru liceu, ia în calcul și intervalele ocupate de Școala Altfel și Săptămâna…
Vezi articolul

Degradarea științei “este probabil expresia voinței reale a unui segment dominant al exponenților statului și mediului academic”, acuză organizația cercetătorilor Ad Astra, după ieșirea României din clasamentul Shanghai / Organizația invocă “probleme grave ale legislației, care au fost menținute sau introduse intenționat” inclusiv în ultimele măsuri legislative

Poziția României în clasamentele academice și de cercetare este “foarte departe de nivelul corespunzător măcar unei performanțe medii”, dintr-o serie de motive, de la nivelul finanțării la lipsa de interes…
Vezi articolul

MEGATENDINȚE Profesorii români se lovesc de obstacole ce afectează educația globală, precum schimbările demografice, digitalizarea, inegalitățile – Raport internațional / Datele OCDE contrastează cu raportările de tip „no problem” făcute de directorii de școli din România

Profesorii din România sunt afectați de schimbările demografice, de digitalizare, de echitate și incluziune, dar și de alte „megatendințe” globale, de la situația sănătății la implicarea civică și democratică, conform…
Vezi articolul

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul

Profesorii au nevoie ca statutul social să le fie recunoscut și munca lor apreciată, să lucreze într-un mediu al încrederii, iar salariile nu se corelează automat cu mulțumirea față de profesie – Andreas Schleicher, OCDE, despre lucrurile care fac atractivă cariera didactică

“Dacă îi izolezi pe profesori într-o clădire, societatea nu o să interacționeze niciodată cu respect. Dacă îi transformi în personalități publice, le oferi ocazia să joace un rol, nu doar…
Vezi articolul

Pot fi identificați din timp pedofilii și abuzatorii sexuali din școli și universități? Anca Panfil, medic primar psihiatru: Sunt și metode chimice de restricționare a activității sexuale pentru abuzatorii dovediți, în America. La noi, legislația e încă permisivă / Diriginții, profesorii de biologie trebuie să le explice copiilor ce este permis și ce nu cu corpul lor

Trei profesori și persoane care lucrau cu copiii au fost acuzați în ultimele 10 zile de pedofilie, de abuzuri sexuale, de viol cu victime elevi și studente. Cum apar aceste…
Vezi articolul