Roxana Mînzatu, comisarul european desemnat pe educație, întrebată despre interzicerea telefoanelor în școli: Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie / Suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă

1.266 de vizualizări
Roxana Mînzatu / Foto: Denis Lomme – European Union 2024 / Source : EP
Roxana Mînzatu, comisarul european desemnat pentru a conduce portofoliul ce conține și domeniul educație, a declarat marți la audierile din Parlamentul European că „suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă și cariera de profesor mai ușoară”. Întrebată de eurodeputatul Nikos Papandreou în legătură cu interzicerea intrării elevilor cu smartphone-uri în școli, Mînzatu a răspuns: „Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie”.
  • Roxana Mînzatu, propusă comisar european de guvernul Ciolacu și desemnată de Ursula von der Leyen vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene cu portofoliul „Oameni, competenţe şi pregătire”, a fost audiată marți, 12 noiembrie 2024, în Parlamentul European de europarlamentarii din cele două comisii care au legătură cu portofoliul său.

La intervenția eurodeputatului Nikos Papandreou (S&D), care a declarat că „profesorii, pe lângă faptul că trebuie să concureze cu infrastructura proastă din școli, pe lângă energia copiilor mici, trebuie să concureze cu iPhone-urile, cu smartphone-urile. Unele țări le interzic în școli. Cred că este ceva ce trebuie să luăm în considerare – aceste idei despre cum să facem față lumii noi”, comisarul desemnat Roxana Mînzatu a răspuns următoarele, în timpul audierii din Parlamentul European:

  • „Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie – adulți și generații tinere deopotrivă. Trebuie să recunoaștem acest lucru.
  • Dar da, cred că trebuie să schimbăm modul în care privim AI [inteligența artificială] în educație. Pe de o parte, așa cum am menționat, este vorba despre faptul că poate crea dependență în rândul generațiilor tinere și că acestea nu sunt atente la orele de curs, dar o putem folosi pentru a face orele de curs, pentru a face programele de studiu mai atractive. Aceasta este provocarea noastră.
  • Evident, acum discutăm despre inteligența artificială generativă și despre modul în care aceasta generează contactul. Și există o mulțime de sensibilități, dar avem Legea AI, care afirmă în mod clar că este un risc ridicat atunci când discutăm despre implementarea tehnologiei în școli. Având în vedere acest lucru, avem grijă să nu exagerăm cu utilizarea tehnologiei. 
  • Cred că suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă și cariera de profesor mai ușoară. Cu verificările și controalele adecvate, cu măsurile adecvate pentru a asigura drepturile, pentru a proteja profesorii, pentru a proteja intimitatea, pentru a proteja confidențialitatea și toate aceste aspecte, nu trebuie să evităm ceea ce tehnologia ar putea însemna pentru educația noastră. Aceasta este abordarea echilibrată.
  • Așadar, aceasta este calea pe care o pot folosi și profesorii. Și pentru ei trebuie să punem în aplicare, în mod evident, finanțarea și îndrumarea – îndrumarea care este deja oferită de unii experți din cadrul serviciilor noastre și al Comisiei în ceea ce privește încrederea în AI și educație. Trebuie să acceptăm inteligența artificială și tehnologia, dar să punem în aplicare reguli de siguranță și protecție. Aceasta este singura cale de urmat”.
Descarcă de aici discursul comisarului desemnat Roxana Mînzatu la audierile din Parlamentul European și răspunsurile integrale la întrebări
Informații de background (sursa și detalii)

După finalizarea tuturor audierilor, Conferința președinților de comisii parlamentare (CCC) va evalua rezultatul acestora și va transmite concluziile Conferinței președinților. Conferința președinților va analiza scrisorile de evaluare primite de la comisiile competente și recomandările Conferinței președinților de comisie. Ea va face apoi o evaluare finală și, pe 21 noiembrie, va declara audierile închise. Scrisorile de evaluare vor fi publicate după ce Conferința președinților declară toate audierile închise.

După încheierea audierilor, președinta aleasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, va prezenta colegiul complet al comisarilor și programul său în plen. Prezentarea va fi urmată de o dezbatere cu deputații europeni. Orice grup politic sau cel puțin a douăzecea parte dintre membrii Parlamentului (pragul redus) poate depune o propunere de rezoluție.

Întreaga Comisie Europeană trebuie să primească aprobarea Parlamentului (cu majoritatea voturilor exprimate, vot prin apel nominal). Votul este planificat să aibă loc în sesiunea plenară din 25-28 noiembrie de la Strasbourg.

După ce este confirmată de Parlament, Comisia trebuie numită oficial de Consiliul European, hotărând cu majoritate calificată.

Citește și:
Roxana Mînzatu, la audierile din Parlamentul European: Alianța Școlilor Europene este direcția pentru o ofertă mai bună pentru tânăra generație, inspirată de alianțele universitare europene / Voi propune o inițiativă privind portabilitatea competențelor
VIDEO Roxana Mînzatu, audiată în Parlamentul European. Întrebări despre legile anti-justiție ale PSD Dragnea, despre casa din Brașov și despre atașamentul față de statul de drept. „Am dormit în același pat cu mama mea până la 17 ani”
Roxana Mînzatu, comisar european desemnat pentru educație: Voi propune o agendă pentru profesorii din Uniunea Europeană, axată pe condițiile de lucru, instruire și pe perspectivele de carieră
O „Agendă UE a Profesorilor” și Planul strategic pentru educația STEM – printre sarcinile pe care le are Roxana Mînzatu, propusă comisar responsabil cu educația și competențele în viitoarea Comisie Europeană
Copiii aflați în risc de excluziune și de sărăcie și relația universități-piața muncii, menționate ca priorități de Roxana Mînzatu, propusă pentru portofoliul de comisar european responsabil cu Educația


3 comments
  1. deci condiționăm voturile de educație și educația de tehnologie.
    pai Maine votanții bat din picior că vor * iarba* , le dam iarba că altfel nu ne votează ?!
    ce studii are femeia asta de a ajuns sa facă legi ce implica educație la nivel de Europa ?!?
    tăiați dracu telefoanele că ne tâmpiți copiii de tot .

  2. Un fel de Deca dar cu aere de europeană.

    Acum înțelegeți cum se distruge educația?
    Prin politicieni impotenți social.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Grevă generală a studenților din Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti, care cer îmbunătățirea condițiilor din cămine și restituirea banilor încasați ilegal de universitate de la studenții din cămin sub pretextul “fond de reparații”

Studenții din Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti sunt (UNEFS) în grevă generală de astăzi, 23 octombrie. Aceștia solicită îmbunătățirea condițiilor din cămine, identificarea și tragerea la…
Vezi articolul

Primarii de municipii acuză Ministerul Educației că încalcă legea când propune ca finanțarea pentru transportul elevilor să fie asigurată de autoritățile locale

Asociaţia Municipiilor din România (AMR) solicită Ministerului Educaţiei Naţionale şi Ministerului Finanţelor Publice să respecte legislaţia în vigoare privind asigurarea finanţării transportului elevilor în interiorul oraşelor de la bugetul de…
Vezi articolul