Scenariile oficiale care se aplică din 8 februarie în învățământul preuniversitar

44.115 vizualizări
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Scenariile de redeschidere a școlilor, începând cu 8 februarie, sunt definite oficial în Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență după cum urmează:

UPDATE 4 februarie: Ghidul de reguli pentru redeschiderea școlilor pe 8 februarie – document

„Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – (1) Se propune reluarea activităților care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, după următoarele scenarii:

a) Scenariul verde – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toate categoriile de antepreșcolari, preșcolari și școlari;

b) Scenariul galben – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1.000 dar mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor,

preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, elevii claselor din învățământul primar, precum si pentru elevii claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional si postliceal;

c) Scenariul roșu – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.

(2) Se propune ca, indiferent de scenariile prevăzute la alin. (1), stagiile de pregătire practică pentru elevii din învățământul liceal tehnologic, postliceal, profesional și profesional dual, să se desfășoare cu prezența fizică, respectând procedurile privind măsurile de protecție instituite de către entitățile organizatoare de stagii de pregătire practică și prevederile Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

(3) Se propune ca decizia cu privire la modalitatea de desfășurate a activităților ce presupun prezența fizică a studenților în cadrul instituțiilor de învățământ superior, se ia de către conducătorii acestora, în baza autonomiei universitare.

(4) La nivelul localităților unde este instituită măsura carantinei zonale, nu sunt permise activitățile care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ.

(5) În situația modificării ratei de incidență cumulată, care determină încadrarea într-un alt scenariu din cele prevăzute la alin. (1), constatarea și modificarea scenariului se face în condițiile Legii nr. 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și ale Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

Art.2 – Se propune ca activitățile ce presupun prezența fizică a elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Apărării Naționale, să fie gestionate în funcție de analiza situației epidemiologice realizată la nivelul ministerelor din care fac parte și stabilite prin decizii ale conducătorilor acestora, fără a le fi aplicabile prevederile art. 1.

Art.3 – Se propune elaborarea unui act normativ prin care să fie instituită măsura complementară a suspendării activității, pe o perioadă determinată, pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.

Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.”

Citește și: DOCUMENT Cîmpeanu a prezentat Hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență care aprobă scenariile de redeschidere a școlilor: În învățământul tehnologic, profesional și postliceal stagiile de practică vor fi cu prezență fizică

Photo 199405274 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. De ce DSP-ul nu se pune de acord cu Comitetul Național pentru Situații de Urgență?

    De ce trebuie să existe dubii referitoare la „culorile semaforului”?

    Se pare că vom afla vineri în ce scenariu suntem. Lucrurile făcute în ultima clipă au un mare succes…

  2. Cum se face că a fost schimbată incidența cumulată aferentă scenariilor verde/galben, iar cei de la DSP continuă sa publice tot felul de grafice conform cu vechile limite (adică verde pănă în 1,5, iar galben peste)?
    S-a creat confuzie. În provincie, nu se știe încă în ce scenariu se încadrează fiecare localitate.
    Cred că ne place haosul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Camelia Gavrilă

Fostul deputat PSD Camelia Gavrilă, numită director la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași. Primarul Chirică: „Este un imens pas înapoi şi este păcat că unul dintre cele mai îndrăgite Colegii din ţară să intre în circuitul nefiresc al sinecurilor politice”

Fostul deputat PSD Camelia Gavrilă a fost numită, vineri, de către șefa Inspectoratului Școlar Județean Iași, director al Colegiului Național „Costache Negruzzi”. Numirea acesteia este una controversată și a fost…
Vezi articolul

Din prima didactică de 1.500 de lei, profesorii pot cheltui 450 de lei pentru nevoi didactice individuale, fără să existe definiția acestora / 300.000 de carduri pentru profesorii și angajații din Învățământ au fost achiziționate

300.000 de carduri, pe care vor fi virate sumele pentru prima de carieră didactică de 1.500 și cea de carieră profesională de 500 de lei, pentru profesorii și angajații din…
Vezi articolul

Profesorii au acces gratuit la resurse pentru organizarea de activități care îi învață pe elevi cum să-și gestioneze emoțiile / Materialele oferite de UNICEF, disponibile online până pe 20 aprilie

Profesorii pot să acceseze resurse pentru organizarea de activități care sprijină dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor, oferite de UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal de Ziua Internațională a Fericirii,…
Vezi articolul