Scenariile oficiale care se aplică din 8 februarie în învățământul preuniversitar

44.113 vizualizări
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Scenariile de redeschidere a școlilor, începând cu 8 februarie, sunt definite oficial în Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență după cum urmează:

UPDATE 4 februarie: Ghidul de reguli pentru redeschiderea școlilor pe 8 februarie – document

„Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – (1) Se propune reluarea activităților care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, după următoarele scenarii:

a) Scenariul verde – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toate categoriile de antepreșcolari, preșcolari și școlari;

b) Scenariul galben – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1.000 dar mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor,

preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, elevii claselor din învățământul primar, precum si pentru elevii claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional si postliceal;

c) Scenariul roșu – incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 – activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.

(2) Se propune ca, indiferent de scenariile prevăzute la alin. (1), stagiile de pregătire practică pentru elevii din învățământul liceal tehnologic, postliceal, profesional și profesional dual, să se desfășoare cu prezența fizică, respectând procedurile privind măsurile de protecție instituite de către entitățile organizatoare de stagii de pregătire practică și prevederile Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

(3) Se propune ca decizia cu privire la modalitatea de desfășurate a activităților ce presupun prezența fizică a studenților în cadrul instituțiilor de învățământ superior, se ia de către conducătorii acestora, în baza autonomiei universitare.

(4) La nivelul localităților unde este instituită măsura carantinei zonale, nu sunt permise activitățile care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ.

(5) În situația modificării ratei de incidență cumulată, care determină încadrarea într-un alt scenariu din cele prevăzute la alin. (1), constatarea și modificarea scenariului se face în condițiile Legii nr. 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și ale Ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și Ministrului Sănătății.

Art.2 – Se propune ca activitățile ce presupun prezența fizică a elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Apărării Naționale, să fie gestionate în funcție de analiza situației epidemiologice realizată la nivelul ministerelor din care fac parte și stabilite prin decizii ale conducătorilor acestora, fără a le fi aplicabile prevederile art. 1.

Art.3 – Se propune elaborarea unui act normativ prin care să fie instituită măsura complementară a suspendării activității, pe o perioadă determinată, pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire și combatere a răspândirii COVID-19.

Art.4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.”

Citește și: DOCUMENT Cîmpeanu a prezentat Hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență care aprobă scenariile de redeschidere a școlilor: În învățământul tehnologic, profesional și postliceal stagiile de practică vor fi cu prezență fizică

Photo 199405274 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. De ce DSP-ul nu se pune de acord cu Comitetul Național pentru Situații de Urgență?

    De ce trebuie să existe dubii referitoare la „culorile semaforului”?

    Se pare că vom afla vineri în ce scenariu suntem. Lucrurile făcute în ultima clipă au un mare succes…

  2. Cum se face că a fost schimbată incidența cumulată aferentă scenariilor verde/galben, iar cei de la DSP continuă sa publice tot felul de grafice conform cu vechile limite (adică verde pănă în 1,5, iar galben peste)?
    S-a creat confuzie. În provincie, nu se știe încă în ce scenariu se încadrează fiecare localitate.
    Cred că ne place haosul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Mai trebuiau făcute măriri la început de an, undeva în jur de 20-30% pentru a atinge nivelul salariului mediu brut pe economie pentru profesorii debutanți. E momentul să înțelegem că educația are nevoie de ajutor, pentru că nu mai avem profesori în școli suficient de mulți și suficient de buni

Majorarea salariilor cadrelor didactice trebuie făcută cât mai curând, în special pentru profesorii debutanți, pentru a face profesia atractivă și a asigura calitatea actului educațional, a explicat ministrul Educației și…
Vezi articolul

VIDEO Inspectorul școlar general al Capitalei: Inclusiv la grădiniță va fi activitate online / Profesorii pot merge la școală să folosească instrumentele pentru o lecție online de calitate

„Inclusiv la grădiniță va fi activitate online”, a declarat în această dimineață noul inspector școlar general al Capitalei, Liliana Toderiuc. Aceasta a precizat, după ședința convocată de ministrul Educației la…
Vezi articolul

Asztalos, președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, îl contrazice pe ministrul Cîmpeanu: Pentru rațiuni de sănătate publică, poate dispune închiderea școlilor și la particular

Pentru rațiuni de sănătate publică, ministrul Educației poate dispune închiderea școlilor și pentru instituțiile de învățământ particulare, așa cum a dispus pentru școlile și grădinițele de stat, a declarat pentru…
Vezi articolul

Daniel David, despre cazul de „revolving door” al Ligiei Deca, actual prorector al SNSPA, care pe finalul mandatului său de ministru a pregătit un proiect de HG prin care 2,3 milioane de euro erau acordați netransparent către SNSPA și UEFISCDI pentru implementarea PIAAC: Sper ca în acest proiect să nu fie implicată doamna prorector

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a precizat în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că nu va interveni în cazul de „revolving door” al Ligiei Deca, după ce a analizat…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

În pandemie, tu vrei să ai învățământ tradițional de aceeași calitate? Păi nu se poate! Logica trebuia să fie „oricât de puțin, cu calitate bună, e mai bine decât nimic” – Daniel David, rectorul UBB

„Este inacceptabil că în toamna anului 2021 n-am căutat și n-am înțeles că va trebui să găsim o altă paradigmă educațională. În pandemie, tu vrei să ai învățământ tradițional la…
Vezi articolul

Mai multe organizații civice protestează față de invitarea lui Petre Roman și a lui Teodor Brateș la o conferință la Facultatea de Filosofie: Este inadmisibilă transformarea mediului academic într-o tribună a imposturii morale

Mai multe organizații civice au transmis marți un comunicat de protest față de invitarea lui Petre Roman, primul premier post-decembrist, și a lui Teodor Brateș, fost redactor-șef al TVR în…
Vezi articolul