Școlile au la dispoziție câteva zile, de pe 11 august și până pe 14 august, pentru încadrarea profesorilor în anul școlar 2025-2026, după creșterea normei didactice – procedură / În ce ordine vor fi încadrați profesorii

90.435 de vizualizări
Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025
Foto: Pexels.com
În perioada 11-14 august 2025 se reiau activitățile de constituire a posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic de predare şi soluționarea cererilor de completare a normei didactice de predare, potrivit procedurii privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, an școlar 2025-2026. Documentul a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial.

Procedura prevede aplicarea măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare prevede, cunoscută drept Legea Bolojan.

Art. 6 – „(1) În perioada 11-14 august 2025 la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ de stat se desfășoară următoarele activități:

b) reluarea constituirii posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic de predare şi soluționarea cererilor de completare a normei didactice de predare la nivelul unităților de învățământ a personalului didactic care beneficiază de aceste drepturi, în concordanță cu norma didactică de predare stabilită conform prevederilor art. 207 alin. (4) lit. a), b) și i), alin. (6) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, și prevederilor prezentei Proceduri.”

  • În procedura inițială era prevăzută perioada 8-14 august pentru activitățile menționate mai sus.

Procedura trimisă spre publicare în Monitorul Oficial stabilește în ce ordine se va realiza încadrarea profesorilor:

Art. 6 – „(2) Prin derogare de la prevederile Metodologiei – cadru, în fiecare unitate de învăţământ de stat, după reconfigurarea formaţiunilor de studiu şi stabilirea numărului total de ore pentru fiecare disciplină, conform planurilor-cadru de învăţământ aprobate prin ordin al ministrului educaţiei și cercetării în vigoare, raportat la numărul de ore din norma didactică corespunzător activităților de predare-învăţare-evaluare stabilite conform prezentei Proceduri, se realizează încadrarea cadrelor didactice, în ordine, după cum urmează:

  1. cadre didactice titulare în unitatea de învăţământ, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, şi cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologia – cadru;
  2. cadre didactice titulare în unitatea de învăţământ, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, care şi-au întregit norma didactică de predare începând cu anul şcolar 2025-2026;
  3. cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) din Metodologia – cadru, angajate cu contract de muncă pe perioadă determinată;
  4. cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, care au obținut cel puțin media 7 la concursul naţional, sesiunea 2025, denumit în continuare concurs, și care devin titulare începând cu data de 1 septembrie 2025 pe posturile didactice/catedrele pe care sunt deja angajate, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
  5. cadre didactice titulare transferate sau cărora li s-a completat norma didactică de predare pe perioadă nedeterminată, începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ ca urmare a soluţionării reducerii de activitate;
  6. cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv;
  7. cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, care şi-au întregit norma didactică de predare începând cu anul şcolar 2025-2026;
  8. cadre didactice titulare şi cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, repartizate începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ prin pretransfer, respectiv modificarea repartizării;
  9. candidaţii care au obținut cel puțin media 7 la concurs, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru concurs începând cu data de 1 septembrie 2025, în perioada 31 iulie – 4 august 2025, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
  10. cadre didactice titulare cărora li s-a completat norma didactică de predare pe perioadă determinată, începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ ca urmare a soluţionării reducerii de activitate;
  11. cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și (6) din Metodologia-cadru sau cadre didactice angajate pe durata viabilităţii postului, până la data de 1 septembrie 2024, inclusiv, cărora li s-a completat norma didactică de predare pe perioadă determinată, începând cu data de 1 septembrie 2025, în unitatea de învăţământ ca urmare a soluţionării reducerii de activitate;
  12. cadre didactice pentru care s-a aprobat modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei începând cu data de 1 septembrie 2025;
  13. cadre didactice care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ sau care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2025, şi beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, conform prevederilor art. 63 din Metodologia-cadru.”

Iată ce prevăd art. 24 și art. 63 din Metodologia-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026

Citește și:
BREAKING Procedurile de reorganizare a școlilor, a claselor de elevi și de creștere a normelor didactice pentru profesori au fost trimise la Monitorul Oficial, cu patru zile înainte să înceapă calendarul pentru comasare și reluarea tuturor etapelor de mobilitate


5 comments
  1. Nu trebuie sa acceptam situatia creata de o persoana ,,bolojuan,, se gaseau alte metode. concluzia – de ce au venit la conducere sa creeze harababura sau sa aduca ceva nou.

    – reducerea claselor de liceu si crearea de scoli profesionale
    – realizarea de clase cu o singura specializare la invatamantul tehnic
    – la invatamantul minoritatilor daca nu se creeaza o clasa de 25 elevi comasati la scolile unde se realizeaza acest numar
    – desfintarea facultatilor care nu au rezultate
    – accesul la o facultate prin concurs nu depunere de dosare
    – evaluarea elevului de clasa a viii-a sa se faca dupa media mediilor de la finalul ficarui an de scoala. (nu evaluare la doua materii, restul le desfintam ?)
    – si altele

    (Comentariu editat pentru eliminarea majusculelor)

  2. In situația în care, într-o școală există doi profesori titulari pe o disciplină, unul aflându-se la limita de vârstă pentru pensionare, celălalt nefiind încă la această limită, care dintre aceștia va avea prioritate pentru constituirea normei didactice la nivel de școală? Conform cărei reglementări legale se stabilește această prioritate? Mulțumesc!

  3. Profesorii se pot pensiona numai pe data de 1 septembrie. Deci până in acel moment, școala nu are certitudinea că acel cadru didactic se pensionează sau nu. Deci, încadrările din 11-14 august ce rol au?

  4. luna august este luna in care personalul auxiliar putea să își ia ( fragmentar) concediu de odihnă. Anul acesta este ,,,mai bine” decât anul trecut. Nu veți mai avea deloc CO!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației: Ai nevoie de profesori motivați și pregătiți în metode moderne de predare. Mă uit în ultimii ani și văd că cei mai mulți absolvenți nu prea alegeau să meargă în preuniversitar, nu era motivant

Daniel David, ministrul Educației, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că avem nevoie de „profesori motivați și pregătiți în metode moderne de predare”. Din poziția de rector al Universității Babeș-Bolyai…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Granturi pentru combaterea abandonului școlar 2022. Ghidul solicitantului, publicat în dezbatere la aproape două luni de la lansarea programului / Care sunt condițiile de eligibilitate și activitățile decontate

Peste 1.000 de școli sunt vizate, în prima rundă de finanțare, în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului școlar, potrivit Ghidului Solicitantului – condiții specifice de accesare a Schemei de Granturi…
Vezi articolul