Școlile din capitala Indiei s-au redeschis, după un episod extrem de sever de poluare care a declanșat urgența de sănătate publică

53 de vizualizări
Foto: Captură Youtube.com
Școlile din capitala Indiei, New Delhi, s-au redeschis miercuri după ce fuseseră închise timp de două zile din cauza unui episod extrem de sever de poluare, care a declanşat o urgenţă de sănătate publică şi a provocat proteste din partea rezidenţilor şi a grupurilor de mediu, informează Reuters, preluat de Agerpres.

Elevii indieni, mulţi purtând măşti, s-au întors în şcolile din New Delhi şi din oraşele din jur, chiar dacă poluarea aerului a rămas la niveluri „nesănătoase” în majoritatea zonelor din nordul Indiei, inclusiv în capitală, scrie agenția de presă.

Meteorologii prognozează precipitaţii uşoare pentru miercuri şi semnificative pentru ziua de joi. Dacă ploile slabe pot să deterioreze şi mai mult calitatea aerului, cele torenţiale tind să scadă nivelul de poluare, relatează Agerpres.

Autorităţile au interzis luni circulaţia maşinilor cu numere de înmatriculare impare, într-o încercare de a reduce poluarea.

În noaptea de luni spre marţi, peste 1.500 de oameni s-au adunat la Poarta India, un monument de război din centrul oraşului New Delhi, pentru a protesta faţă de nivelurile ridicate de poluare şi a cere măsuri din partea autorităţilor federale şi statale.

Indexul calităţii aerului măsurat de Ambasada Statele Unite de la New Delhi a rămas la nivelul „nesănătos” de 177 de unităţi miercuri, în scădere faţă de valoarea de 331, înregistrată marţi dimineaţă.

Duminică, un buletin guvernamental a anunţat că indexul calităţii aerului a atins cel mai grav nivel din anul 2019, urcând până la 494 unităţi pe o scală de 500. Luni dimineaţă, nivelul poluării coborâse sub valoarea de 400 de unităţi.

Foto: Captură Youtube.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul

Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, „prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu…
Vezi articolul

Inspectorii școlari și directorii să fie aleși prin concurs – campanie Declic cu peste 1.500 de semnături: „Detașarea trebuie să fie o excepție, nu regulă, așa cum dictează acum partidele” / Toți inspectorii școlari și 1.300 de directori sunt puși din pix

Peste 1.500 de persoane cer încetarea numirilor politice pentru inspectorii școlari și directorii de școli, printr-o petiție adresată ministrei Educației, Ligia Deca, lansată de platforma Declic. „Detașarea [în funcție –…
Vezi articolul