Se fac toate demersurile pentru ca profesorii să-și ridice salariile, spune șeful ISJ Argeș, după ce a fost numit un nou director al Școlii Gimnaziale Căteasca / Inițial, profesorii și angajații școlii erau în pericol să nu primească salariile, pentru că unitatea de învățământ rămăsese fără manager

12.433 de vizualizări
Foto: © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com
Dumitru Tudosoiu, șeful Inspectoratului Școlar Județean Argeș, a declarat, pentru Edupedu.ro, că a fost numit un nou director la Școala Gimnazială Căteasca și „se fac toate demersurile pentru ca oamenii să-și ridice salariile și să să se deblocheze situația financiară”. Declarația vine după ce Edupedu.ro a scris că angajații unității de învățământ erau în pericol să nu primească salariile, pentru că unitatea de învățământ rămăsese fără director.

„Astăzi am dat decizie de numire în funcția de director, adică de astăzi avem director acolo și se fac toate demersurile pentru ca oamenii să-și ridice salariile și să se deblocheze situația financiară. (…) Acolo, fostul director, al cărui mandat a încetat la data de 31 august, nu a mai dorit să fie director, deci a fost alegerea domniei sale. Nu a fost demis, nu s-a pus problema sau presiunea că dorim noi pe cineva”, a spus Dumitru Tudosoiu.

Șeful Inspectoratului Școlar Județean Argeș a afirmat că „era ușor să numim din exterior, adică un profesor care provine din altă școală să meargă acolo, să-i conducă, dar am tot insistat să fie cineva din interior”:

„Mai mult decât atât, în două rânduri diferite, colegele mele de la management s-au deplasat la inițiativa mea și a noastră, a ISJ Argeș, la școală, convocând consiliul profesoral, venind cu maximă disponibilitate în fața colegilor din școală, pentru a-i consulta cu privire la numirea în funcția de director, dacă cineva dorește să preia, pentru că era ușor să numim din exterior, adică un profesor care provine din altă școală să meargă acolo, să-i conducă, dar am tot insistat să fie cineva din interior, cineva care este asumat și care cunoaște bine școala (…).”

Potrivit inspectorului școlar general, funcția de director la Școala Gimnazială Căteasca este de astăzi ocupată de Camelia Miezu: „Este profesor de geografie, este titularul școlii și doamna a primit mandat, din partea noastră, de a ocupa funcția de director, detașare în interesul învățământului pe funcția de director”.

Președintele sindicatului SIPA Muntenia, Adrian Voica, a declarat că directorul anterior al școlii nu a mai dorit să ocupe funcția de conducere din cauza prevederilor din Legea Bolojan.

Amintim că directorii și inspectorii școlari trebuie să predea minimum 10 ore pe săptămână și nu mai au dreptul la plata cu ora, în anul școlar 2025-2026, potrivit legii 141/2025, legea Bolojan asumată de guvern.

Directorii din școli și licee și inspectorii școlari generali/generali adjuncți: 

  • pot fi degrevați cu până la 50% din norma de predare, învățare și evaluare,
  • nu pot desfășura activități didactice de predare remunerate prin plata cu ora sau cumul,
  • prin excepție, pot face activități în regim de plata cu ora, în unități de învățământ preuniversitar din zone izolate, cu aprobarea consiliului de administrație al inspectoratului școlar județean, potrivit legii Bolojan.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că actualul model, în care directorii sunt și cadre didactice, trebuie analizat. „Poate vom dori să gândim un model mai managerial. Trebuie să vedem dacă degrevările actuale le permit să funcționeze eficient”, a explicat Daniel David, într-un interviu la  Antena 3, pe 26 august.

Alianța Colegiilor Centenare (ACC) a criticat dur măsurile introduse prin Legea 141/2025, pe care le consideră „un atac la statutul cadrului didactic” și „o compromitere pe termen lung a calității în educație”. De exemplu, obligațiile impuse directorilor de școli de a preda 10-14 ore/săptămână creează ambiguități și inechități, potrivit unui punct de vedere transmis redacției.

  • Ministrul Daniel David a anunțat că va organiza, începând de săptămâna aceasta, consultări în marile orașe, centre regionale, cu directori și inspectori școlari, pentru a decide modelul spre care va merge sistemul: „Sunt 2,3 modele. Le discutăm pe acestea două-trei și să vedem ce propuneri aveți și ce implementăm în țară, atât la nivel de inspectorate, și o să am întâlniri pe acest spectru, cât și cu directorii, fiindcă, în același timp, tot în această toamnă trebuie să pregătim metodologia pentru concursul la nivel de directori, pe care va trebui să îl lansăm tot în prima jumătate a anului viitor.”
Ce s-a schimbat din septembrie 2025

Pe 1 septembrie, Guvernul a publicat în Monitorul Oficial normele metodologice care stabilesc degrevarea de normă didactică și de predare pentru personalul cu funcții de conducere, îndrumare și control în învățământul preuniversitar. Ele intră în vigoare odată cu începutul anului școlar 2025-2026.

Aceste norme, corelate cu Legea 141/2025, prevăd că:

  • Directorii de școală, grădiniță și liceu vor avea o normă fixă de 10 ore de predare/săptămână.
  • Directorii adjuncți vor avea 12 ore/săptămână.
  • Inspectorii școlari vor preda 10 ore/săptămână.
  • Consilierii de la CJRAE vor avea 16 ore/săptămână.

Prin urmare, directorii și inspectorii nu vor mai putea cumula plata cu ora, fiind obligați să predea exact numărul de ore stabilit de lege, cu excepția cazurilor aprobate de inspectoratele școlare (ex. școli izolate).

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Principalele prevederi din Legea 141/2025, care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă

Foto: © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii de la o școală din județul Argeș, în pericol să nu primească salariile, pentru că unitatea de învățământ a rămas fără director, semnalează liderul sindical Adrian Voica: De ce s-a ajuns aici? Din cauza măsurilor „extraordinare” din Legea Bolojan
Directorul Viforel Dorobanțu: Dacă se mai așteaptă cineva din inspectorat sau minister ca vreun director să-și facă numărul de asistențe la ore, atunci are, din punctul meu de vedere, o imaginație bogată. Îmi asum că nu o să le fac, pentru că n-am cum
Ministrul Daniel David a anunțat consultări cu directorii și inspectorii școlari, privind reorganizarea inspectoratelor și concursurile pentru directori: Din toamna lui 2026, vom avea o altă paradigmă
Aproape trei sferturi din directorii de școli și două treimi din inspectorii școlari au avut ore la plata cu ora în anul școlar 2024-2025, arată datele Ministerului Educației / De la 1 septembrie, nu mai au voie să ia PCO decât în cazurile aprobate de ISJ
OFICIAL Directorii de școli, grădinițe și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână în anul 2025-2026, dacă îndeplinesc anumite condiții
Ministrul Daniel David, după ce a aplicat măsurile contabile în educație fără niciun studiu sau analiză de impact ori de eficiență: Trebuie să vedem dacă degrevările actuale îi permit unui director de școală să funcționeze eficient sau nu
Alianța Colegiilor Centenare, despre noile norme: Ce este de fapt directorul? Jumătate de profesor voluntar sau jumătate de director? / Măsurile din legea 141 sunt un atac la rolul profesorului în școală și în societate
ULTIMĂ ORĂ Directorii de școli, grădiniță și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână dacă îndeplinesc anumite condiții / Crește norma de predare a directorilor la 14 ore, dacă sunt mai puține formațiuni de studiu – proiect de metodologie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, despre elevii care folosesc telefoane la ore: Am cerut inspectorilor școlari să monitorizeze și să trimită raport la minister. Așa ceva este de neacceptat. Este o rușine pentru statutul profesorului

Așa ceva este de neacceptat. Este o rușine pentru statutul profesorului, spune ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, despre elevii care intră în direct pe rețelele sociale în timpul orelor.…
Vezi articolul

Ateliere gratuite pentru copii și adolescenți la mai multe institute culturale din București, sâmbătă, 23 septembrie, de Ziua limbilor europene / Profesorii pot participa la o dezbatere despre strategii incluzive la Institutul Goethe, de la 9:30

Copiii și adolescenții pot participa la mai multe ateliere organizat gratuit de institutele culturale din București sâmbătă, 23 septembrie, cu ocazia Zilei limbilor europene, potrivit unui comunicat primit la redacție.…
Vezi articolul

Explicațiile Ministerului Educației pentru reintroducerea lucrării de licență obligatorii, alături de examenul de absolvire: Lucrarea „reprezintă o activitate mult mai complexă” decât examenul „aproape banal” / Aplicarea măsurii la finalul acestui an universitar depinde de momentul când va fi adoptat ordinul de ministru

Lucrarea de licență „reprezintă un act de creație științifică adecvat nivelului studiilor absolvite. Dar acest act îl considerăm necesar pentru formarea unui specialist, pentru formarea unui absolvent de studii universitare”…
Vezi articolul

Școlile și grădinițele cu cea mai mică rată de vaccinare, în rândul profesorilor și angajaților, din Capitală – lista oficială / O grădiniță privată are doar 10% din personal vaccinat, iar una de stat 12,3%

65 de școli și grădinițe din București au o rată de infectare mai mică sau egală cu 50% în rândul profesorilor și angajaților instituțiilor, potrivit listei publicate de Inspectoratul Școlar…
Vezi articolul

Ministerul Educației anunță că menține tezele. Sorin Cîmpeanu explică de ce sunt importante: Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fără a ne minți pe noi înșine

Ministerul Educației anunță că „menține tezele, ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor”. Într-un comunicat emis de Minister și semnat de ministrul Sorin Cîmpeanu, se…
Vezi articolul