Sorin Cîmpeanu, despre profesorii corectori de la examenele naționale: Ne propunem să folosim exclusiv evaluatori formați

4.690 de vizualizări
Foto: © Pichsakul Promrungsee | Dreamstime.com
„Dacă ne propunem anul viitor să generalizăm evaluarea digitalizată, ne propunem în egală măsură să folosim exclusiv evaluatori formați, iar pentru partea de diferențe mari să fie folosiți experții CNPEE, doar experții CNPEE (Centrul Național de Politici și Evaluare în Educației – n. red.)”, a anunțat ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă.

Iată ce a spus Sorin Cîmpeanu despre profesorii evaluatori formați: „Asta înseamnă că vă pot răspunde ce se poate face pentru a nu mai avea atât de multe note schimbate la contestații. Unul din lucruri este utilizarea doar acelor colegi care au beneficiat de formare pentru evaluare în general și pentru evaluare digitalizată. Mai apoi, pentru nivelul superior de utilizarea experților puternic specializați din CNPEE. Sunt lucruri care vin la pachet cu generalizarea evaluării digitalizate”.

Tot în cadrul conferinței, secretarul de stat Florian Lixandru a atras atenția inspectorilor generali în privința selecției profesorilor din comisiile de organizare și evaluare: „Atrag atenția colegilor inspectori generali că aceste examene naționale sunt de importanță deosebită și, atunci când selectează profesorii atât în comisiile de organizare, cât și în comisiile de evaluare, să fie mai atenți”, a transmis secretarul de stat Florian Lixandru.

Edupedu.ro a scris că secretarul de stat Bogdan Cristescu a spus că important este să fie identificate cauzele care conduc la greșeli de corectare din partea cadrelor didactice. – detalii aici

”Una dintre soluțiile pentru profesorii care au greșit este de a-i ajuta să evalueze și să identificăm ce nu au știut, ce au greșit și de unde apărut eroarea, pentru că scopul nu este să-i pedepsim, sunt colegii noștri, poate majoritatea vor rămâne în sistem”, a spus Bogdan Cristescu.

Informații de context

Contestațiile de la Bacalaureat 2022 au modificat 30.307 note. O rată de modificare uriașă, de 61,7%. Cu alte cuvinte, mai mult de 3 din 5 contestații au produs o nouă notă – lucru care înseamnă că peste 31 de mii de note au fost greșite la Bacalaureat 2022. – detalii aici

În urma contestațiilor aproape 2 mii de candidați au sărit peste pragul de promovare, de sub linie, reușind să ia diploma de Bac.

Potrivit datelor finale anunțate joi, la Evaluarea Națională 2022 au fost depuse 21.854 de contestații, dintre care cele mai multe – 13.324, la Limba Română. 8.265 de contestații au fost depuse la Matematică și 265 la Limba maternă.

  • Din totalul de 21.854 de contestații, 19.663 au determinat modificarea notei. Aceasta înseamnă că nu mai puțin de 89.97% dintre lucrările pentru care au fost depuse contestații au avut nota modificată. – detalii aici

Amintim că Sorin Cîmpeanu a declarat recent că în acest an a „impus” condiția ca cel puțin 70% dintre profesorii care corectează lucrările elevilor să fie evaluatori formați. Anul trecut, au fost situații în care evaluatorii formați nu au fost selectați de către inspectorate, potrivit ministrului: „Au fost eliminați acei profesori care au greșit grav la evaluare anul trecut, așa cum am promis. Doi, anul acesta am impus condiția de utilizare într-o pondere de cel puțin 70% a evaluatorilor formați. Anul trecut am avut evaluatori formați și n-au fost selectați de către inspectoratele școlare județene, ceea ce este absolut stupid: să ai evaluatori formați și să preferi să corecteze alți evaluatori care n-au fost formați, această eroare a fost corectată anul acesta. Sunt cele două motive pentru care, v-am spus, mă aștept la mult mai puține diferențe în procesul de soluționare a contestațiilor”.

Cu referire la rezultatele din județul Dâmbovița, ministrul a precizat săptămâna trecută că au fost diferențe de evaluare și la grile: „Un semn de îngrijorare avem, deoarece am observat situații în care la componenta de grilă au fost diferențe de evaluare, lucru care este inadmisibil și nu poate fi acceptat. Dacă la altfel de subiecte putem să înțelegem oarecum, deși baremul a fost foarte detaliat, diferențe de notare ar putea fi explicabile, la grile nu există niciun fel de explicație”.

Acesta a fost primul an în care au fost corectate digitalizat lucrările elevilor din Dâmbovița de la Evaluarea Națională.

Foto: © Pichsakul Promrungsee | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Secretarul de stat Bogdan Cristescu, despre profesorii care au corectat greșit la BAC 2022: Scopul nu este să-i pedepsim, sunt colegii noștri. Ei evaluează zi de zi elevi, nu evaluează o dată pe an la bacalaureat
Cîmpeanu, despre profesorii care au corectat lucrările elevilor din Dâmbovița: Cunoaștem profesorii care au înregistrat diferențe de punctaj la partea de grilă. Nu poate fi acceptat
Ministrul Educației spune că ar trebui ca la Evaluarea Națională 2023 toate lucrările elevilor să fie corectate digitalizat


1 comentariu
  1. Procesul de evaluare si evaluatorii sunt oglinda mizeriei morale perpetuate de politicienii parveniti, hoti si mincinosi. Evaluatorii nu au modele si nici valori dupa care sa se ghideze.

    Evaluatorul nu trebuie sa fie doar format sau nu stiu ce expert. Trebuie sa fie corect cu sine si cu ceilalti.

    Dar cum sa inteleaga asta traseistul parvenit de la ME? Solutia ar fi ca el si fratii lui masoni, non-masoni etc. sa se duca in Coreea de Nord :)). Poate asa apara niste modele morale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Evaluarea Națională 2019 – Regulile de la examenul de Limba română: la ce oră să fie elevii în săli, cu ce culoare au voie să scrie, cum își corectează greșelile și ce se întâmplă cu elevii care copiază

Evaluarea Națională 2019 începe marți, cu examenul de Limba și literatura română susținut de absolvenții de clasa a VIII-a. Elevii trebuie să fie în săli până cel târziu la ora…
Vezi articolul