Sorin Cîmpeanu: Media semestrială nu a folosit niciodată cu adevărat. A fost doar un factor de stres pentru elevi

9.285 de vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
„Mediile semestriale nu am avut niciodată o relevanță adevărată. Mediile semestriale au făcut parte din acea goană după note, care este extrem de dăunătoare, goana după note din ce în ce mai mai puțin relevante”, a declarat ministrul Educației, la B1TV, când a fost întrebat cum s-a ajuns la eliminarea mediilor semestriale.

Amintim că Sorin Cîmpeanu a anunțat astăzi în cadrul unei conferințe de presă că „se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale”, și că „va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar”. Mai multe detalii aici.

  • Astăzi a avut loc ședința Comitetului pentru Dialog Social în care este prezentat de către Ministerul Educației conținutul noului Regulament de funcționare și organizare a institutțiilor de învățământ din preuniversitar (ROFUIP).

Moderatoare: Există, de asemenea, o modificare în ceea ce privește mediile. Nu vor mai fi medii semestriale. Cum s-a ajuns la concluzia eliminării acestor medii semestriale?

Sorin Cîmpeanu: Mediile semestriale nu am avut niciodată o relevanță adevărată. Mediile semestriale au făcut parte din acea goană după note, care este extrem de dăunătoare, goana după note din ce în ce mai mai puțin relevante. Media semestrială nu a folosit niciodată cu adevărat. Media semestrială a fost doar un factor de stres pentru elevi. Atâta vreme cât profesorul trebuie să aibă libertatea unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar, evaluare care să fie adaptată procesului de predare, fiecare profesor știe că disciplina sa este construită pe unități de învățare, știe cel mai bine cum și când trebuie să evalueze. Și atunci Ministerul Educației, în consultare cu partenerii de dialog social, și chiar astăzi s-au validat aceste lucruri la nivelul Comisiei de Dialog Social, le-am și anunțat public. A rezultat că un număr de N + 3 note este suficient pe parcursul întregului an școlar, fără să existe alte constrângeri pentru profesori. Ministerul Educației așteaptă o singură medie generală, la finalul fiecărui an școlar.(…)”.

Edupedu.ro a publicat în ultimele zile cele mai importante modificări și completări apărute în documentul de lucru obținut. Acestea sunt:


6 comments
  1. Doamne ferește! Scoate tezele, 5 module…. o singură medie…. . Media de la sfârșitul anului școlar contează? Contează dacă eleviii acestei țări învață? Se pare că nu….dovada o reprezintă faptul că suntem pa locul I la mame minore, deci educație și România educată înseamnă muuuuuult sex. Deci bursele se dau în funcție de cât de mult sex fac elevii.
    Felicitări celor care au implementat proiectul România educată, arată genial!!!

  2. Cum nu se foloseau mediile semestriale? dar bursele dupa ce se dadeau? dar corigentele?
    Daca n-ar exista un principiu de evaluare s-ar mai obosi sa invete cineva?

  3. Stai jos! Nu ai înțeles nimic Cârpeanu!
    Ai 4 media pe primul semestru!

    Dar stai liniștit, oricum nu contează! Poți sa continui la fel, nu are nicio relevanță!
    Ești corigent la toate !

  4. Ca profesor de matematica ( 40 de ani) am fost foarte atent ca media semestriala a elevilor mei , pe o scara de la 1 la 10, sa reflecte nivelul real de cunostinte si competente corespunzator materiei parcurse in respectivul semestru. Mediile etapizate pe trimestre sau semestre erau utile ; erau folositoare pentru mentinerea atentiei si efortului in studiu in parcurgerea intregii materii ! Asa insa, elevul interesat fiind doar de media finala/generala, ar putea fi tentat sa invete sustinut doar spre finalul anului scolar sau, sa invete in primele module si sa le neglijeze pe ultimele.

    1. Nicu tu nu ne-ai folosit niciodată cu adevărat. Ai fost doar un factor de stres pentru noi, profesorii. Si totusi esti inca ministrul educatiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Termenul de încheiere a mediilor pe Semestrul I, prelungit cu “o lună-două”, dacă sunt prea mulți elevi cărora nu le pot fi încheiate mediile din cauza lipsei accesului la școala online, anunță ministrul Sorin Cîmpeanu

Termenul de încheiere a mediilor pe Semestrul I ar putea fi prelungit peste cel prevăzut acum în Regulamentul de Funcționare a Școlilor, cu “o lună-două”, dacă sunt prea mulți elevi…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Am stat să mă gândesc ce nu a fost bine în Legea 1. Nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem, nu a fost însoțită de mecanisme care să poată face posibile acele schimbări. În proiectele de lege vom avea în egală măsură schimbări de proces și arhitectură de sistem

Legea 1 din 2011, actiuala legea a Educației Naționale aflată în vigoare, nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem și de de mecanisme care să poată face posibile…
Vezi articolul

Proiectul de lege „Fără prădători de copii pe buletinele de vot” a fost adoptat și extins pentru toate categoriile de infractori / Aproape 16.000 de copii români au fost supuși unei forme de abuz, în 2021, potrivit Salvați Copiii

Proiectul de lege elaborat la inițiativa Salvați Copiii, care interzice participarea în alegeri a celor condamnați pentru infracțiuni contra minorilor, a fost votat în Camera Deputaților, for decizional. Mai mult, a…
Vezi articolul

Articol realizat în cadrul proiectului MINT, dezvoltat de Fundația Terre des Hommes România

Ghidul unui copil nou venit în România, program care poate fi folosit și de profesori. Cum au ajuns câțiva tineri români să fie mentori pentru copii imigranți – interviu cu Rodica Novac, project manager Terre des hommes Romania

Ce i-ați spune despre țara voastră unui copil care acum ajunge în România pentru prima dată? Unele dintre cele mai importante nevoi ale copiilor imigranți sunt acelea de a se…
Vezi articolul