Schimbări majore în Educație / Cîmpeanu: Se renunță la mediile semestriale și obligativitatea tezelor, numărul de note stabilit este N+3. Profesorii vor avea mult mai multă autonomie la evaluare pe parcursul anului

15.267 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Adriana Neagoe
„Se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale, va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorul va avea mult mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar”, a declarat ministrul Educației în cadrul unei conferințe de presă.

Sorin Cîmpeanu a spus că mâine urmează să fie emis un ordin de ministru în privința modificărilor Regulamentului-cadru de organizate și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.

Iată ce a declarat Ministrul Educației despre modificările Regulamentului de organizare și funcționare a școlilor:

„Mâine, aceste modificări se îmbrace forma unui ordin de ministru al Educației și să fie transmise spre publicare în Monitorul Oficial”.

„Se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale, va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorul va avea mult mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar. Au fost mai multe variante de lucru, s-a agreat ca numărul minim de note pentru o disciplină să fie egal cu N + 3, unde N este numărul de ore alocat săptămânal pentru o anumită disciplină. Altfel spus, pentru disciplina care are două ore pe săptămână într-un an școlar vor fi necesare cel puțin cinci note. Profesorul, repet, are totală autonomie în evaluarea ritmică pe parcursul întregului an școlar”.

Întrebare: Putem avea o lună, două sau un modul fără nicio notă și notele să fie trecute în catalog la …?

Sorin Cîmpeanu: Am lăsat la latitudinea fiecărui cadru didactic. Dacă mă întrebați pe mine, vă răspund în calitate de cadru didactic și nu de ministru al Educației: da, aș avea o evaluare într-un fel specific disciplinei pe fiecare dintre modurile de învățare dintre perioadele de cursuri.

Întrebare: Ar trebui să știe unde se situează după fiecare modul?

Sorin Cîmpeanu: Fiecare profesor își face propria strategie, fiecare profesor știe că are un curriculum care este construit pe unități de învățare și va ști, cu siguranță, să facă această evaluare ritmică. Noi solicităm un număr minim de note, să știți că a fost luat în considerare și renunțarea la acest prag al numărului minim de note, dar din discuții a reieșit că cea mai bună variantă (…). Concluziile și deciziile sunt adoptate pe baze științifice (…).

Știrea inițială: Luni la ora 9:00 are loc ședința Comitetului pentru Dialog Social în care este prezentat de către Ministerul Educației conținutul noului Regulament de funcționare și organizare a institutțiilor de învățământ din preuniversitar (ROFUIP), potrivit informațiilor Edupedu.ro.

UPDATE: Ministerul Educației a anunțat în urmă cu puțin timp declarații de presă ale ministrului Sorin Cîmpeanu la ora 10:00.

La această întâlnire participă reprezentanții sindicatelor din Educație, ai Federației asociațiilor de părinți și cei ai Consiliului Național al Elevilor.

Edupedu.ro a publicat în ultimele zile cele mai importante modificări și completări apărute în documnetul de lucru obținut. Acestea sunt:

Articol în curs de actualizare


9 comentarii
  1. Nu au schimbat aproape nimic! La disciplinele cu 4-5 ore pe săptămână, elevul va avea nevoie de 7-8 note anual, iar la cele cu 1-2 ore/săptămână, de 4-5 note! Aceeași Mărie și doar o altă floare la pălărie!!!

  2. In conditiile in care in scoala romaneasca nota este doar un instrument administrativ pentru definitivarea unor hartii si, in primul rand, principalul instrument coercitiv al profesorului, N +3 va fi formula de ingropare definitiva a scolii romanesti, de incurajare a sistemului paralel de educatie prin meditatii particulare etc. Aceeasi Marie, dar cu o palarie ridicola!
    De cate ori, in urma unor rezultate slabe la lucrari/teze, prof copiilor d-voastra a reluat capitolul pt aprofundare si remediere, fara a trece notele in catalog?
    De cate ori s a facut intr un an scolar notarea ritmica si cu scop de verificare a achizitiilor elevilor, adica s au discutat rezultatele, s a facut analiza acestora, s au dat teme cu ex menite sa corecteze disfunctionalitatile constatate? La copiii mei, NICIODATA!
    NICI MACAR mult trambitatele simulari nu au fost comentate la clase, cu elevii, individual si nu s au luat masurile remediale decat pe hartie. ATAT!

    1. Stimabilo, in scolile normale la cap noi facem analiza simularilor, gasim solutii remediale, comunicam si discutam rezultatele si demersurile ulterioare cu parintii atat in sedinte cat si individual, facem analiza simularilor si rexolvarea lor la orele de pregatire speciala EN. Daca in scoala la care faceti referire acest lucru nu se face, e strict o problema particulara. In restul scolilor se face, nu incercati sa invrajbiti. In timpul orelor abia avem timp de predare si cat de cat ascultare. Pentru cele mentionate anterior ne servim de orele de pregatire EN, de orele de consiliere a parintilor, cat si de sedintele cu parintii sau comunicari: aduceri la cunostinta, procese verbale, instiintari scrise sau telefonice etc.

  3. Ca sa concluzionam: nicio modificare imporrtanta care sa aibe impact in calitatea actului de invatamint. Cu alte cuvinte, o alta frectie la picior de lemn.

  4. Se mai dau testările cea inițiala si cea finală despre care s-a vorbit acum vreo 2-3 luni? Cine va face
    sub lor, corectare lucrărilor, impactul lor pt elevi? Sau se rămâne doar la N+3 note, cu cel puțin 2 lucrări decise de prof. Ev nat și Bac-ul pt an sc 2022-2023 rămân la fel?

  5. Numărul de note anual este același cu cel din regulamentele in vigoare, singurul lucru care a dispărut este media de semestrul I.
    Nici o modificare de substanță din acest punct de vedere. Cu profesori plătiți în bătaie de joc nici nu se poate! In țările avansate educațional, care își plătesc profesorii astfel încât aceștia să se dedice total meseriei, s-a renunțat la notare, cel puțin la învățământul primar!
    Schimbările sunt de forma, doar recosmetizari a ce există acum!
    Plus discriminări și politicianiste!
    Componența consiliului profesoral la mana directorilor? Pai cum, dacă un profesor nu este pe placul conducerii, este exclus din consiliul profesoral al școlii? Aici vor fi doar directorii și cățeii lor?

    1. Cred ca faza cu cp-ul e doar la nivel de formalitate, nu ca isi alege directorul oamenii. Eu asa inteleg. Altfel ar fi o mare discriminare. Singurul lucru bun ar fi ca nu ne-ar mai chema pe toti ca oile la 1000 de sedinte de cp lunar. Ne-au chemat chiar si din concedii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like