Titularizarea pe perioadă determinată ar putea face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății, spune ministrul Educației: Cu siguranță există voință politică

21.695 de vizualizări
Foto: © Kantver - Dreamstime.com
Foto: © Dreamstime.com
Titularizarea pe perioadă determinată și nu nedeterminată, cum este în prezent, ar putea face învățământul românesc „mai adaptat la dinamica societății”, spune ministrul Educației Sorin Cîmpeanu la EuropaFM.

Cîmpeanu a mai precizat că ar fi de acord cu o evaluare a tuturor profesorilor pe criterii de performanță.

Întrebat de moderator dacă există voință politică pentru a modifica actele normative și a impune modificarea Titularizării, din nedeterminată, în determinată, Cîmpeanu a spus: „cu siguranță există voință politică”.

Cătălin Striblea: În urma dezbaterilor din luna februarie am ajuns la următoarele concluzii: foarte mulți dintre cei care au vorbit și ne-au scris, ne-au spus în felul următor: că ar vrea măsurarea performanței profesorilor, ăsta este un lucru cel mai important, că ar vrea ca performanța profesorilor să fie legată de performanță a copiilor, atât de în termeni de salarizare cât și de promovare și o să vă mai spun că multă lume și-ar dori să nu mai existe titularizare definitivă. Astea sunt cele trei lucruri de la care am plecat. 

Domnul Funeriu, predecesorul dumneavoastră, a fost aici la EuropaFM și a zis așa: „Aș măsura performanța profesorilor români dându-le o testare generală”. E posibil să măsurați în momentul acesta corect, concret și coerent performanței profesorilor din România?

Sorin Cîmpeanu: Această pandemie am suprapus peste problemele cronice, deja acutizat ale sistemului de educație, o serie de probleme specifice. În același timp, pandemia a scos în evidență problemele cronice ale sistemului de educație din România.

Nevoie de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanțele elevilor este un lucru foarte clar. Este legat și de întrebarea referitoare la titularizare pe perioadă determinată și nu pe perioadă nedeterminată. Este într-adevăr un principiu care ar putea fi ar putea face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății. Să știți că nu numai în România, în general în lume sistemele de educație au avut probleme în ceea ce privește sincronizarea cu viteza de dezvoltare a tehnologiei, în mod special, și a societății în mod general nu numai în România. În România au fost, poate, scoase în evidență încă și mai mult aceste lucruri. Sistemul de educație este cel mai mare sistem public din orice țară ca dovadă ca urmare este un sistem inerțial. Întrebarea dumneavoastră, dacă aș fi de acord, evident că da. Și asta încercăm să facem”.

Ministrul a mai spus că există voință politică pentru a modifica actul normativ privind Titularizarea profesorilor.

Cătălin Striblea: Ăsta e un anunț foarte important, adică ați vrea să faceți un test sau să măsurați capacitatea profesorilor?”

Sorin Cîmpeanu: Trebuie să ai și cu cine pentru că sunt 220.000 de profesori, iar asta nu este o scuză, ci este doar o explicație. Problema nu poate fi tratată și rezolvată fiind scoasă din context, dacă e scoasă din context e egal cu zero, oricât de bine ar suna. Întâi trebuie să clarificăm la nivel macro, managementul de sistem: relația dintre minister – inspectorate – autorități locale – școli. 

Cătălin Striblea: Ăsta este un proces care s-ar putea să dureze tot mandatul.

Sorin Cîmpeanu: S-ar putea să nu. Altfel, știți dumneavoastră cine ar face evaluarea. Inspectoratele de acum?

Cătălin Striblea: Nu sunt bune inspectoratele?

Sorin Cîmpeanu: Nu știu, v-am întrebat pe dumneavoastră, îi întreb pe ascultătorii dumneavoastră.

Cătălin Striblea: Știu că PNL-ul a schimbat foarte multe inspectori, asta am reținut, nu neapărat în mandatul dumneavoastră, mai urmează schimbări și în mandatul dumneavoastră?

Sorin Cîmpeanu: Eu știu că orice structură, la modul general, depinde foarte mult în evoluție de calitatea performanței managementului. Mai știu, de asemenea, că este un mare nevoie de o profesionalizarea performanței în școlile românești. Pentru asta trebuie să ai conduceri în școli selectate pe criterii relevante și obiective. Pentru asta trebuie să ai organizate concursuri pentru directorii de școli. Este un element esențial dacă vrei să faci evaluare, pentru că în orice sistem directorului școlii va fi implicat în evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță, legate de criteriile de performanță ale elevilor.

Cătălin Striblea: Ce să înțeleg că urmează un proces de scoaterea la concurs a tuturor posturilor de directori din țara asta?

Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță da. 

Cătălin Striblea: Chiar și pentru cei care deja sunt pe funcții cu concurs?

Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță da. Chiar mai important să ai conduceri bune școli decât să ai conduceri bune în inspectorate. Și obiectivul este să reușim acest lucru, apropo de estimarea dumneavoastră temporală, înainte de vacanța de vară.

Cătălin Striblea: Să scoateți la concurs costurile de directori?

Sorin Cîmpeanu: Tot. Directori, directori adjuncți, pe structura director educațional-manager sau orice altă structură care va rezulta din dezbaterile care trebuie să fie profunde și rapide, pentru că până în vară nu mai este mult. În cel mai rău caz aceste concursuri ar trebui să se deruleze în lunile octombrie – noiembrie.

Cătălin Striblea: Pentru titularizare, însă, domnule ministru Câmpeanu, aveți nevoie doar de un act normativ, în care să spuneți că nu mai este definitivă. Aici nu mai e nevoie de evaluare, aici e nevoie doar de un anumit tip de voință politică.

Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță există voință politică.”

Declarațiile pot fi urmărite în video:

Articolul este în curs de actualizare

Foto: © KantverDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


35 comments
  1. Cât de prost poți fi să iei în discuție o asemenea tâmpenie. Sosit, soție, încadrați o viață doar pe perioade determinate fără a putea avea garanția unui loc de. muncă, fără a avea acces la credite, cine naiba ar mai rămâne în învățământ? Pun și eu o întrebare… Mințile luminate care vin cu astfel de idei sunt în pragul pensionării sau sunt morți de prea mult timp și ei nu o știu… Să vă fie rușine pentru astfel de articole.

  2. Ministrul acesta este un fățarnic. Spune că directorul va fi ales de titularii școlii, iar în școala mea a fost schimbată o directoare excelentă cu alta pe care nu o vor decât una-două persoane, cei mai mulți colegi considerand-o o calamitate: are o personalitate narcisistă clasică – a mai fost un an director adjunct și a fost un dezastru. Un astfel de director va scapa de toți cei care refuză s-o admire. Asta va fi testarea! Dacă nu vor fi păstrați pe baza carnetului de partid PNL sau schimbați pe bază de nepotism. Eu eram simpatizantă PNL, dar cred că mă lecuiesc! Partidul acesta vrea să nu mai avem coloană vertebrală și să ne ploconim la tătucul Câmpeanu, parcă așa se numește. De fapt, cine este acest domn care dorește supuși temători și obedienți?

  3. Ministru care incutajeaza nepurtarea mastii in spatii inchise ( sali de sport ).
    Incredibil!
    El s-a vaccinat, de restul il doare undeva!
    Vai, mama lui, ar trebui sa raspunda penal pentru toti mortii de Covid.
    Ce mi-e Sosoaca, ce mi-e el………..
    Legat de titularizare, vrea sa instituie coruptia si politizarea in scoli.
    Rusine!

  4. Citind comentariile ,o concluzie este clară.Vă este foarte bine asa ,vreti sa dainuie sistemul asta putred pentru eternitate cu multi prosti ,,invatati carte” de voi ,,valorosilor”.Nu va ganditi ca daca nu se schimba acum ,peste 10 ani ,cu asa profesori 75 % dintre elevi vor fi analfabeti functionali.In tot egoismul vostru ,treziti-va si ganditi-va ,ca nu mai are cine sa i invete carte pe copiii si nepotii vostri.

    1. Se rezolva simplu cu 6% din PIB, titularizarea sa fie corecta, posturi scoase la concurs nu ascunse de directori si inspectorate, sindicatele sa isi faca treaba si politicul sa nu mai faca numiri in sistemul de educatie.

      Mai au si profesorii viata lor nu sa stea in fiecare an sa dea examene. Un examen inseamna si pregatire de cateva saptamani, daca ai uitat ce inseamna un examen. Vezi ca iti scrie cineva care este titular si a trebuit sa dea examen de 3 ori la rand cu note peste 9, de fiecare data, pana sa reuseasca sa prinda un post.

    2. Câmpeanu, tu ești?? Ce pseudonim e ăsta “profesori vai”? Fii mai creativ, ești profesionist doar…

  5. Măi, da’ sindicatele nu cârâie nimic?? Am înțeles, nenea asta de la minister e un politruc incompetent. Îl lăsăm în pace? Capul plecat sabia nu-l taie?? Ba îl taie!…

  6. Domnule ministru, să nu credeți că o să lucrez ca zilier pe plantația dumneavoastră.Mai bine lucrez pe plantația de sparanghel departe de moșia dvs. Parol

  7. Atunci ar trebui sa fie testati in fiecare an si medicii si parlamentarii,absolut toti bugetarii.Ce credeti ca se intampla cu acei dascali si copii care se schimba in fiecare an.Ar fi un haos total.Dascalii fac pe banii lor cursuri de perfectionare care sunt obligatorii,dau examene de definitivat,gr II,gr I.Nu doar s-au titularizat si nu mai fac nimic.

  8. Cursurile CPEECN organizate de minister este posibil sa puna in pericol sanatetea participantilor si sa incalce prevederi din Codul Muncii! Se ajunge la peste 70 de ore lucrate saptamanal si la anularea zilelor libere, destinate recuperarii capacitatii de munca! Dar nu-i nimic! Lasa, ca profesorii sunt rezistenti si accepta tot, inclusiv pierderea titularizarii! Mai ales cand cei care ar trebui sa ii reprezinte tac malc!

  9. In conditiile astea, cu o titularizare pe perioada determinata, mai bine ne angajam ca sudori sau ca instalatori, electricieni, etc. Ca si domnul Funeriu, se doreste performanta si o tara “ca afara” cu investitii zero in resursa umana, fara burse sociale, fara alocatii pentru elevii saraci, fara conditii. Guvernul zero, mai rau ca in epoca pesedista, sau ca in comunism. Cum crede acest domn ca un student bun va fi atras de activitatea didactica fara nicio conditie, doar cu pretentii utopice? De fapt toate aceste masuri sunt pentru subrezirea sistemului educational de stat, pentru a face loc scolilor private si pentru a privatiza sistemul de educatie, este singura explicatie care are sens. Daca vreti o “tara ca afara”, incepeti si dati salarii “ca afara”. #rezist #ghinion #se inchide carciuma

  10. Ce aveti cu profesorii,de unde atâta ură pentru noi? Ce este asă de rău să ai un loc de muncă stabil? De ce să se modificele contractele din perioadă nedeterminată in perioada determinată doar la profesori si nu la toti bugetarii ,la doctori la polițiști ,la militari ,ce ar fi in țara asta…..haos?

  11. Să rămână titularii numai în rural dacă e așa mare discrepanță. Urmăresc cu interes participarea la examen din nou a unor profesoare directoare care nu aveau ore pentru titularizarea unor colegi sau a repartizaților din 1980 care nu se dau duși.

  12. S-au luat de sindicate,apoi de vacante,apoi de titulari si viitorii titulari…
    Asta e agenda de partid,astea sunt metodele,obiectivele si scopurile lor.Atat ii duce capul pe cei mai răsărit dintre ei!E chiar tragic daca nu ar fi ilar!
    Agită apele si cat sunt tulburi ei isi fac treburile lor murdare.
    E pandemie!Blocam examenele si angajăm pe baza de cv,pe cine vrem noi.Cred ca daca s-ar afla tot ce fac,ne-am îngrozi.
    Vai de viitorul nostru!

  13. Titularizarea ar trebui sa fie fix ca la evaluarea nationala, optezi pentru posturi inainte, iar in functie de media obtinuta ocupi un anumit post. Nu ca acum, vi cu lista ta de posturi si pleci cu lista lor. Titularizarea este unul dintre concursurile cu cei mai multi candidati pe loc.

    Poate nici salariile nu mai sunt o gluma, unii au bani de chirii, noi nu putem sa facem un credit pentru un apartament.

    Poate scapam de hartii inutile cu care ne pierdem timpul.

    Miroase a greva!

    1. Am vrut sa iau un credit pentru o locuinta. Profesor cu 14 ani vechime, titular de la bun inceput. Mi s-a spus ca nu ma incadrez, ca am salariul brut prea mic. Nu aveam de gand sa-mi cumpar vila Madonei, doar o un apartament cu o singura camera, aproape o cutie de chibrituri. Trageti concluzia.Poate ar trebui sa ma reprofilez spre REBU. As avea sanse mai mari. Tocmai mi-a spus cineva: 8 ore, 6 zile pe saptamana, 4500 brut. Merita.

  14. Ramai perpex la ce mai declara ministrul pe la TV :).

    “Chiar mai important să ai conducerii bune școli decât să ai conducerii bune în inspectorate.”

  15. Salariu mic, cursuri de perfecționare profesională din banii noștrii, lipsa siguranței postului, respect 0 .
    Munca unui profesor nu se rezumă doar la activitatea de la clasă… pentru că atunci când ajungem acasă , o luăm de la capăt cu hârtiile… ( încă suntem îngropați în teancuri de hârtii chiar și după măsurile luate de dna Anisie).
    E umilitor ce se întâmplă… atâta școală ca să avem salariul mai mic decât un stivuitorist.
    Susținem atatea examene , sustinem atatea inspectii… ca să ce ?
    Sunt curioasă cine o să se mai angajeze în învățământ în lipsa posibilității obținerii unui contract pe perioadă nedeterminată… Nici banca nu te ia în seamă când arăți contractul pe perioadă determinată și vrei să iei un împrumut .

  16. Profesorii au sustinut si sustin de prea multi ani un sistem care nu ii respecta! Toti sunt condamnati si injositi ca ultimii oameni! Ce mai, va propun sa ii faceti lucratori sezonieri! Sa fie multumiti si sa plateasca bilete la intrarea in scoala! Sa plateasca singuri in continuare cursurile de perfectionare obligatorii prin lege si sa isi cumpere toate dotarile necesare, pe care scolile nu le ofera! Sa li se colectivizeze ce au acasa, calculatoare, laptopuri, tablete, internet, ca si asa sunt tratati ca niste sclavi!

  17. Cum adica sa se treaca de la angajarea pe perioada nedeterminata la cea pe perioada determinata? Dupa ce ca avem salariile pe care le avem, in spatele tuturor, alergam dupa un post an de zile, pentru ca stim situatia foarte bine( nu mai sunt copii), dam concurs pe posturi unde sunt 60-70 de candidat, obtinem unul ( in sfarsit), si vin “domnii atotstiutori” si spun ca “nu”, “de azi inainte nu e al tau”. Sa nu putem face un imprumut la banca, sa ne “lege” de maini si de picioare in ceea ce priveste partea materiala. Chiar asa, sa fim ultimii din societate?
    Doreste performanta? Ce performanta sa faci cu copiii dintr-o clasa, in mediul rural, ai caror parinti abia au absolvit, pe vremuri, 8-10 clase si care trimit copilul la scoala fara teme facute , uneori fara mancare? Ce performanta sa faci cu copiii care sunt “bone” la “bebele” de acasa? Abia daca-i mai prinzi pe la scoala in perioadele de munca, atunci cand mamele sunt “cu ziua” prin sat? Stiti ce se intampla cu astfel de copii? Transformi clasa, fara sa vrei , intr-o clasa de “simultan”, sa-i reinveti , de fiecare data, pe cei ramasi in urma, tot ce au uitat ( ca nu poti sa-i abandonezi- doar ti-e mila, nu poti sa-i lasi repetenti- stii sigur ca n-ar mai relua scoala si ar fi mai rau decat acum sau, ti s-ar desfiinta clasa, ca doar suntem platiti la copii, nu pentru ceea ce conteaza), apoi sa continui cu cei cativa care tin pasul. Astea in contitiile in care nu ai la dispozitie nici macar o coala de hartie, o imprimanta, o tabla, un marker, materiale pentru orele de arte, sa aduci totul de acasa, sa participi la cursuri peste cursurui, platite tot din buzunar, dupa ore ( ca acasa familia trebuie sa se descurce din inertie, nemaicontand nici copil, nici mancare, nici curatenie, doar cursuri, teme la cursuri si copiii de la clasa, carora te miri ce sa le mai duci “maine”), sa mai faci si naveta ( platit cu 1/4 din valoarea ei, ca asa e legea) si afli ca s-a tezit un domn adormit intr-un fotoliu pufos, ca a visat ca trebuie sa-ti scoata postul la “licitatie” , singurul lucru cert, pe care l-ai obtinut dupa 15 ani de invatamant, in care ai schimbat profilul , ca primul “nu mai mergea”( nu mai erau ore decat in mai multe scoli din judet, daca erau si acelea), sa te alerge si mai mult decat te-au pus ceilalti. Ganditi putin, domnilor!
    Faceti ca si cu orele remediale, 2-3 de la cls I, 2-3 de la cls a IV-a etc, facem o grupa, ii plimbam pe centre( eventual), dupa ore, obositi, cu alti invatatori, prin rotatie. E posibil? Remediere in sistem “simultan”? Vai de mine! Pe mine stiti unde o sa ma gasiti? Facand voluntariat cu cei din clasa mea, care n-au bani de internet bun sau deloc ( nu are niciunul din cei 11 , apropo’, ca nu isi permit parintii). Pentru ei si pentru mine ( ca nu vreau sa ma dau batuta) sunt acolo, in plus, in fiecare zi cat pot fi fizic la scoala. Gratis! As avea doar o rugaminte, sa nu-mi luati acest drept pe care l-am obtinut muncind si invatand, ca poate o sa pot sa fac un imprumut, sa iau o casa, dupa atatia ani, nu-mi luati “periada nedeterminata”!!!

  18. Si ca profesor titular din 1998 cand legea mi-a garantat contract nedeterminat voi fi platita de catre minister pana la pensie fara sa mai muncesc, eu si toti titularii actuali caci nu cred ca un act normativ poate anula retroactiv o lege. Actualul mod de evaluare, aplicat in prezent pentru obtinerea titularizarii in invatamant, nici macar sa testeze performanta actualilor titulari prin concurs national nu este util caci nivelul este similar examenului de bacalaureat pe care il promoveaza cu note mari elevi pregatiti de catre acesti profesori. Cu acest tip de evaluare au umplut sistemul de nonvalori in ultimii 15 ani. Din toata aceasta ,,Discutie” se intelege clar un singur lucru: ca transferul pe baza de dosar(cu acte dovaditoare ca desfasori activitati de oricare tip numai predare si performanta scolara nu) din localitati rurale uitate de lume in municipii capitala de judet tot nu rezolva problema nevestelor/fiicelor politrucilor locali si s-a gasit solutia: titularizare pe perioada determinata si eventual evaluare pe baza de dosar a suplinitorilor in fiecare an scolar, de catre directorii inlocuiti tot un pic cam ilegal astfel incat acesti suplinitori sa beneficieze de prelungirea contractului an de an in scoala dorita pana pensie. Chiar sunt curioasa cu cine veti evalua toata profesorimea tarii, cum veti face aceasta evaluare cand intr-un an de invatamant online nici tabletele mult promise nu ati reusit sa le alocati si ati pasat primariilor problema. In ultimul an. ministerul educatiei doar a incurcat si acum continua sa faca la fel, ridicand false probleme sub care sa isi ascunda incompetenta. Apropo ce facem cu martisorul? Cum organizati evaluarea lucrarilor de la simulare in conditiile in care suntem in plina pandemie? O platforma unitara a sistemului de educatie si eventual gratuita cand se va lansa? Momentan scolile folosesc platforme care se platesc lunar si banii tot primariile ii aloca. Sunt curioasa, maine ce alta falsa problema va mai lansa actualul ministru cat sa isi mascheze inutilitatea.

  19. Ce sa ne mai obosim!
    Sa fie adus iar Fune(b)riu înapoi.
    Oricum actualul ministru doar repetă aceleași aberații preluate de aiurea.

    Testarea nu înseamnă concurs.
    Titularizarea este Concurs Național.
    Nu poti modifica pt trecut ci pt viitor.
    Titularizarea e cuprinsa in Legea Educației, lege organică.
    Restul sunt aberații.

  20. O porcărie mai mare nu putea sa va dea prin cap… Când sunt scoli in care nu ai incalzire corespunzătoare din cauza lipsei de investiţii voi vreţi performanţă şcolară la gura şemineului sau a sobei şi scriind pe genunchi… Când abia se decontează naveta profesorilor din mediu rural si in mod batjocoritor in limita unui bilet de autobuz (şi cam tot atât pus bani din buzunarul propriu), voi vreţi performanţă și motivare profesională…. Când părinţi cu 0 clase sunt conştientizaţi că ale lor odrasle sunt un pericol public şi ei îţi râd în nas, voi vreţi performanţă şcolară. Se pare că alte probleme nu sunt în sistemul de învăţământ decât performanţa… a cadrelor didactice. Miniştrii educaţiei sau inspectorii şcolari membri de partid care fac prostii pe bandă rulantă şi habar nu au sa conducă un minister sau un inspectorat nu au niciun fel de stress legat de performanță? Să vă văd cum veţi face titularizarea pe perioadă determinată pentru că un drept câştigat, este un drept câştigat, nu poţi transforma un contract pe perioadă nedeterminată într-unul pe perioadă determinată dacă salariatul nu semnează actul adiţional. Sau poate vreţi să concediaţi toţi profesorii şi să scoateţi posturile la concurs sub alte nume cu câteva atribuţii modificate. Dar ca de obicei, PNL (adică Partidul Nu ştie Legislaţie) scoate zilnic câte o mare prostie pe gura. Ca de altfel şi prim-ministrul și ministrul muncii care altceva nu mai știu decât vânătoare de sporuri fără a citi Codul Muncii şi văzând că unele sporuri derivă din el. În toate țările din lume există sporuri salariale, dar se pare ca Partidul Nu știe Legislație nu știe să facă nici corelatie cu legislația muncii din alte state. Numai la spalat WC-ul în Spania si ingrijit batranii in Italia (munci la negru) nu se dau sporuri. Iar pentru performanță se dau bonusuri peste tot în lume. Alocaţiile copiilor sunt adaptate nevoilor reale ale copiilor şi nu generozităţii de partid sau permisivităţii ideologice a primului ministru… iar pentru cheltuieli educaţionale în unele state (ex. Germania), ai o deducere la impozitul anual în limita unei sume… la noi în ţară nu este încurajată educaţia şi nici munca cinstită. Cea mai plauzibilă teorie legată de această vânătoare de performanță este că piloșii și lingușitorii vor primi sporurile de performanță și ceilalți, care poate fac munca în locul lor vor fi plătiți cu salarii mizere pentru că nu au carnet de partid sau poate au coloană vertebrală și nu se pretează la lingușiri. Domnilor de la partidul Poate Ne Lăsaţi în pace cu aiurelile şi nepotismele neruşinate faceţi-vă bagajele şi plecaţi acasă, că sunteţi de un habarnism cras…

    1. Tare curios sunt cum vine : ,, a măsura performanta in educație in funcție de performanțele copiilor”, bănuiesc din logica actualei societăți că este ceva asemănător cu piesele de la strung , halal societate.

      1. Pai cand pentru tine ca ministru omul este doar un obiect, normal ca si elevul este doar o piesa, iar vocatia e meserie. Imi pare rau, dom’ ministru, eu modeleze caractere, nu spanuiesc piese din metal.

  21. Cătălin Striblea: Pentru titularizare, însă, domnule ministru Câmpeanu, aveți nevoie doar de un act normativ, în care să spuneți că nu mai este definitivă. Aici nu mai e nevoie de evaluare, aici e nevoie doar de un anumit tip de voință politică.
    Sorin Cîmpeanu: Cu siguranță există voință politică”

    Evaluarea afirmatiilor precedente:
    Un act normativ actioneaza pe viitor, nu pentru trecut! Daca o persoana are un contract de munca pe perioada determinata, obtinut printr-un concurs sau numire, o lege nu ii poate anula acest contract!
    Un alt aspect ar fi unicitatea si disproportionalitatea masurii aplicate astfel numai profesorilor. Pai hai atunci sa facem profesori universitari pe perioada determinata, politisti pe perioada determinata, magistrati pe perioada determinata, medici si asistente pe perioada determinata. Sa desfiintam cu totul prevederea actuala a Codului Muncii care prevede contractul de munca pe perioada nedeterminata! Sa revolutionam pe plan mondial domeniul muncii!
    Aceasta discutie vine sa acopere lipsa de implicare reala a conducerii educatiei pentru pregatirea si perfectionarea profesorilor! Aceasta este necesara si trebuia asigurata permanent, dar de vreo 12 ani este doar o mimare. Ministerul a pretins ca este interesat de formarea si perfectionarea profesorilor, dar a lasat cu totul aceasta activitate in seama acestora, obligandu-i cel mai adesea sa scoata din buzunarele proprii banii pentru cursurile de perfectionare obligatorii (ca doar creditele erau necesare, fiind prevazute in lege). Multe asemenea cursuri erau oferite cu generozitate de firme binevoitoare, care nu stresau profesorii cu invatatura, ci erau fericite sa le ia banii!
    Sistemul se bazeaza pe oameni. Iar oamenii nu sunt o miriste pe care o arzi ca apoi sa speri ca vor rasarii plante mai sanatoase!

  22. Bună seara! Citesc articolul despre schimbarea învățământului românesc si incerc să înțeleg daca această ” voință politică” e orientată spre performanta sau dimpotrivă. De acord, toți profesorii ar trebui sa dea examen si posturile sa fie ocupate în ordinea mediilor, in școlile bune sa ajungă profesorii buni. Dar cine crede? Pe de altă parte, un tânăr care vrea să intre în învățământ va fi motivat sa o facă știind că va lucra pe perioada determinata SI nu va putea nici măcar să își cumpere o casă? Nicio bancă nu da credit celor care lucrează pe perioadă determinată. Sau nu merită pentru că e profesor? Să ii informeze cineva SI pe domnii politicieni că văd lucrurile doar cum vor. Realitatea este alta…

    1. Credeti că familiei de profesori Iohanis îi mai pasă de credite ptr o casa? Doar au șase case! Unui tânăr profesor i-ar mai rămâne doar varianta sparanghelului in Germania! Cred că asta se dorește! Armata,poliția, justiția, sanatatea,si de ce nu ,clasa politică de ce ar ttebui să fie”nedeterminati” ! Ăștia sunt duși cu capu’!

  23. Problema foarte mare a învățământului este discrepanța majoră intre urban și rural,performanță în rural înseamnă să reduci abandonul școlar, nu premii,si eu personal am premiul 1 pe județ și pe țară în 2019,si asta nu ma ajută la salariu sau sa gasesc ore ,în continuare posturile și orele se pitesc cu ajutorul directorilor,nu trebuie să le dam putere prea mare directorilor care vor angaja prietenii….stiti ce vorbesc și asta este realitatea din România profund coruptă și bolnavă de mult timp. O seara plăcuta!

  24. Se cam pune greșit problema.
    Una este sa fi fost titularizat prin pomana din anul imediat următor Revoluției sau de către Direcția scolii, ca ii plac ochii tai (sau poate cadourile tale) și alta este sa te fi titularizat prin concurs cu probe scrise, unde au fost 8-15 candidați pe loc.
    Înțeleg ca profesorii suplinitori se simt frustrați, dar sa își rezolve frustrarea sau nedreptatea insistând sa li se facă nedreptate și altora, este meschinarie.
    Dumnealor profita ca este acum un nou ministru care este influențabil.
    Iar un ministru care pleacă urechea și este gata sa facă jocul acestora, nu își merita rangul de ministru.
    Nu îl mai tot citati pe cel mai scandalagiu fost ministru. Cel care urăște profesorii și care a pus Politia sa ia cu dubita la interogatoriu profesori care erau numai bănuiți ca ar fi lăsat elevii sa copieze la bacalaureat (era anul introducerii camerelor de luat vederi și era evident ca elevii nu aveau cum sa copieze). A fost însă răzbunarea acelui ministru pe profesori, cu scopul de a-i speria și a lovi în sindicate.

    1. Sunt titular din 2007. Am dat un examen de 4 ore ce continea o parte de metodica si una din dusciplina de concurs. Nu am vazut nici stanga, nici dreapta, daca se omorau doi langa mine tot nu observam, am stat cu capul in foaia mea si mi-am insirat cunostintele pe ea. Si nu, nu erau camere. Sunt titular in INVATAMANT. Mi-am castigat acest drept printr-un concurs greu, pe care unii il dadeau de 10 ani, erau cu parul alb. Eu l-am luat din prima. Ziua munceam, noaptea invatam. Sa-si bata joc un politruc de noi? Asta meritam. In alte tari profesorul este respectat si aparat. In Romania, la instigarea ministrilor ar fi in stare sa ne lapideze la cerere. Rusine! Si mai mult: mi-e rusine mie de rusinea voastra. Nu va ganditi niciodata ca intr-o tara in care un profesor e mai prost platit decat un imgrijitor si aduce totul de acasa, profesorul nu sta in sistem pentru bani, ci din vocatie. Care bani??? Aia 2500 de lei cu sporuri pe care ii iau dupa 14 ani in sistem??? Da, ramaneti cu ideea ca aia m-au imbogatit. Ps: locuiesc cu chirie, statul mi-a refuzat un imprumut pentru o locuinta pe motiv ca am salariul prea mic. Restul…e tacere.cr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Hăncescu, FSLI: Este imposibil ca elevii de clasa VIII-a și clasa a XII-a să fie aduși la studiu în perioada 2-12 iunie și este un mare pericol să se dea examenele naționale. Un examen dat în condiții improprii nu va stabili o ierarhie corectă

Este imposibil ca elevii de clasa VIII-a și clasa a XII-a să fie aduși la studiu în perioada 2-12 iunie și de asemenea, iarăși este un mare pericol să se…
Vezi articolul

Ateliere gratuite pentru copii și adolescenți la mai multe institute culturale din București, sâmbătă, 23 septembrie, de Ziua limbilor europene / Profesorii pot participa la o dezbatere despre strategii incluzive la Institutul Goethe, de la 9:30

Copiii și adolescenții pot participa la mai multe ateliere organizat gratuit de institutele culturale din București sâmbătă, 23 septembrie, cu ocazia Zilei limbilor europene, potrivit unui comunicat primit la redacție.…
Vezi articolul

Școlile să nu mai fie responsabile pentru dosarele sociale ale elevilor, accesul la liceu pentru elevii care nu au luat nota 5 la Evaluarea Națională să fie limitat, printre propunerile profesorilor, elevilor și părintilor pentru creșterea participării școlare și la Evaluarea Națională – raport

Eliminarea responsabilității școlii în realizarea dosarelor sociale ale elevilor, demers care suprasolicită si supraîncarcă personalul școlii, în detrimentul activităților educaționale și limitarea accesului la liceu pentru elevii care nu au…
Vezi articolul