Transferul elevilor la alte școli se va putea face de urgență pentru cei care sunt victime sau martori ai violenței. Procedura de transfer, publicată de ISJ Dolj

2.839 de vizualizări
ID 331936089 | Education © Lacheev | Dreamstime.com
Elevii care sunt victime sau martori ai violenței domestice se pot transfera de urgență la școli recomandate de instituțiile care se ocupă cu prevenirea și combaterea violenței domestice, potrivit ROFUIP. Procedura operațională de transfer pentru anul 2024-2025 a fost publicată de Inspectoratul Școlar Județean Dolj și conține informații despre situațiile în care se poate efectua transferul și documentele necesare.
Situațiile excepționale în care consiliul de administrație al inspectoratului școlar poate aproba transferul elevilor sunt următoarele:
  • „schimbarea domiciliului elevilor/părinților în aceeași localitate, în cazul elevilor din învățământul primar și gimnazial;
  • situații medicale, altele decât cele menționate la art. 144, alin (5), lit. b) din ROFUIP;
  • neadaptarea elevilor la mediul școlar din clasă/grupă/unitate de învățământ;
  • eventuale conflicte care pot să apară între elevi, elevi și profesori, părinți și profesori;
  • situații de reorientare școlară și profesională;
  • practicarea unui sport de performanță în alte instituții decât liceul de profil;
  • în cazul copiilor victime sau martori ai violenței domestice, inspectoratele școlare aprobă transferul urgent, cu caracter temporar, la unitățile școlare recomandate de către instituțiile care oferă servicii sociale pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, conform procedurii stabilite de către Ministerul Educației (OME, art. 138 alin.2)”.

Ultima prevedere enumerată este nouă, fiind introdusă prin noul Regulament de organizare și funcționare a școlilor (ROFUIP). Este vorba despre articolul 138, alineatul 2.

Solicitarea transferului se face în scris, de către părinți/tutori legali, sau de elevi în cazul în care sunt majori. Și unitățile școlare pot cere transferul.

Cererea trebuie să fie semnată de ambii părinți și să conțină cel puțin un număr de telefon sau o adresă de email prin care poate fi contactați. Actul semnat de un singur părinte va fi însoțit de acordul scris al celuilalt părinte, mai precizează ISJ Dolj.

Articolul 139, alineatul (3) din ROFUIP prevede posibilitatea ca transferurile să se poată efectua și în clasele care deja au numărul maxim acceptat de elevi.

„În situaţii excepţionale, bine motivate, în care transferul nu se poate face cu încadrarea în numărul maxim de beneficiari primari ai educației la grupă/formaţiunea de studiu, ISJ/ISMB poate aproba depăşirea efectivului maxim cu cel mult 2 beneficiari peste efectivul maxim, pe baza justificării din partea consiliului de administrație al unității de învățământ. Pentru situațiile excepționale în care se solicită depăşirea cu peste 2 beneficiari primari a numărului maxim de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă/formaţiunea de studiu, aprobarea va fi dată de Ministerul Educaţiei, conform metodologiei în vigoare”.

În aceste situații, aprobarea transferului va fi acordată de Ministerul Educației.

Regulile referitoare la numărul de elevi rămân cele stabilite prin Legea nr. 1/2011 și pot fi consultate aici.

Transferul în timpul vacanțelor

În ceea ce privește transferul în timpul vacanțelor dintre module sau în timpul vacanței de vară, aprobarea este acordată de Consiliul de administrației al școlii la care elevul urmează să se transfere, cu avizul consultativ al Consiliului de administrație al școlii de la care acesta se transferă, se prevede în procedura operațională.

„Doar în situații medicale deosebite, altele decât cele menționate la art. 144, alin (4), lit. b) din ROFUIP, ISJ Dolj poate aproba transferul elevilor din clasa a IX-a a învățământului liceal în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, dacă media lor de admitere este cel puțin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul, în limita efectivelor maxime la clasă stabilite de lege”, este menționat în continuare.

Articolul 144, alineatul 4, litera b) din ROFUIP:

„Transferul beneficiarilor primari în timpul cursurilor școlare se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele situaţii:

a) la schimbarea domiciliului părinților/reprezentanților legali într-o altă localitate, respectiv întrun alt sector al municipiului Bucureşti;

b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza expertizei medicale efectuate de comisia medicală judeţeană/a municipiului Bucureşti;

c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional cu durata de 3 ani reglementat de Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, până la reorganizarea claselor în cadrul liceelor tehnologice;

d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;

e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;

f) în alte situaţii excepţionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.”

Pentru transfer sunt necesare următoarele documente:

I. Cererea de transfer;

II. Dosarul elevului pentru care se solicită transfer conține următoarele documente:

1. Copiile actelor de identitate ale copilului/elevului (certificat de naștere, carte de identitate) și ale părinților (carte/buletin de identitate).

2. Dovada de domiciliu.

3. În cazul părinților divorțați, copia sentinței de divorț, pentru a justifica autoritatea părintească și domiciliul copilului.

4. Documente care justifică motivul solicitării de transfer și încadrarea transferului în situația excepțională.

5. Adeverință care atestă calitatea de elev. În cazul elevilor din învățământul liceal, în adeverință se vor menționa în mod obligatoriu următoarele informații: domeniul de pregătire/specializarea/calificarea profesională, forma de învățământ, media de admitere (în cazul elevilor din clasa a IX-a), media ultimului an absolvit (pentru elevii din clasele X-XII/XIII).

6. Adeverință eliberată de unitatea de învățământ la care se solicită transferul, ce va cuprinde următoarele informații: efectivul de elevi la clasa/clasele (în cazul existenței claselor paralele) la care se solicită transferul, verificarea mediei de admitere a ultimului admis la clasa la care se solicită transferul (în cazul elevilor din clasa a IX-a), verificarea mediei ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul (în cazul elevilor din clasele X-XII/XIII). Adeverința va fi eliberată în ziua/preziua datei înregistrării cererii de transfer la registratura ISJ Dolj.

Documentul elaborat de ISJ Dolj conține și pașii premergătorii unui transfer, de la înregistrarea cererii de transfer la inspectoratul școlar și până la aprobarea sau respingerea cererii. Aceste etape pot fi consultate mai jos.

FOTO Mod de lucru:

FOTO Modele de cerere de transfer:

FOTO Model cerere de transfer pentru unitățile de învățământ:

DOCUMENT Procedura operațională de transfer – ISJ Dolj:

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dragoș Iliescu, autorul Raportului Național de Literație: Cu datele acestea nu ai ce politică publică să faci / Eșantionul a fost unul de conveniență, „nu zicem nicăieri că este reprezentativ”

Raportul prezentat în cadrul unui eveniment al organizației Alfabetar, care reunește mai multe asociații și companii private, raport numit „Raportul Național de Literație” este făcut pe un eșantion care nu…
Vezi articolul