Învățarea remedială se desfășoară înainte sau după programul școlar obligatoriu, pe grupe de 6-12 elevi, iar durata unei activități este de 45 de minute, potrivit Metodologiei de organizare a orelor de învățare remedială în învățământul primar, pusă în consultare publică de Ministerul Educației și Cercetării, vineri, 5 septembrie.
- Amintim că din anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, potrivit Legii nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
În învățământul primar, Programul ÎR reprezintă o componentă obligatorie a activității didactice, fiecare profesor pentru învățământul primar având responsabilitatea de a desfășura 2 ore/săptămână de pregătire remedială.
Participarea la Programul Învățare remedială este gratuită.
Nu se acordă calificative în cadrul activităților de învățare remedială, conform proiectului.
Modul de organizare a orelor de învăţare remedială în învățământul primar, conform proiectului
Art. 2 (1) Programului ÎR se organizează pe grupe eterogene formate, de regulă, din 6 -12 elevi, astfel încât să se asigure învățarea diferențiată, colaborativă și adaptată nivelului individual de competență. În funcție de situația specifică fiecărei clase, numărul elevilor dintr-o grupă poate varia, iar grupa poate fi constituită sub efectivul minim sau peste efectivul maxim prevăzut.
(2) În situații excepționale, un cadru didactic poate desfășura Programul de ÎR și cu elevi din alte clase din unitatea de învățământ, păstrându-se principiul nediscriminării.
(3) Invatarea remediala se desfășoară înainte sau după programul școlar obligatoriu, în funcție de resursele disponibile și se planifică în orar în două zile pe săptămână, pentru a asigura continuitatea și eficiența intervenției pedagogice; durata unei activități este de 45 de minute(4) Activitățile se pot desfășura în spațiile proprii ale unității de învățământ, în alte unități școlare, sau în spații puse la dispoziție de autoritățile locale, cu condiția ca acestea să fie autorizate pentru desfășurarea activităților educaționale.
(5) Este interzisă organizarea activităților remediale în spații neautorizate, în sedii ale partidelor politice sau în spații private aparținând personalului didactic, auxiliar sau nedidactic implicat în program.
DOCUMENT Proiect Metodologia de organizare a orelor de învăţare remedială în învățământul primar





9 comments
Unde a fost publicată metodologia? Astăzi a fost aprobat ordinul și urmează să fie publicată în monitorul oficial. Ce ați prezentat aici este proiectul…
Nu a fost publicată în Monitorul Oficial încă. Ministerul a anunțat că a fost aprobată, dar nu avem încă forma finală. O să anunțăm publicarea când va avea loc. https://www.edupedu.ro/metodologia-pentru-cele-2-ore-in-plus-de-invatare-remediala-obligatorii-in-clasele-primare-din-anul-scolar-2025-2026-a-fost-aprobata-prin-ordin-de-ministru/
profesorul selectează copiii pentru IR,dar părinții și copiii acceptă?? Mă tem ,că va fi mare ,,balamuc”(scandal)!
Nu. Invățătorul recomanda. Parintii fac cerere ca doresc remediale. Nu selectează nimeni nimic.Nu va mai complicați biata. SI asa ne îngroapă într-un morman de hârtii. Mai bine ne modifica planul cadru. O porcărie!
Ne încărcăm cu o tonă de hârtii? Altă muncă în plus? Întotdeauna învățătorii au făcut ore de pregătire pentru evaluări naționale, au făcut o din suflet ,responsabilitate
O mare porcărie pe care o propun învățătorii este desfășurarea orelor remediale on-line. Adică o mare făcătură. Cât stau învățătorii la școală pe săptămână? 20 de ore? Exclus, ele pleacă acasă înaintea propriilor elevi. De ce? pentru că la învățământul primar ultimele ore sunt făcute de profesorii de sport, engleză, religie, informatică
Deși au 14 16 ore de predare pe săptămână doamnele de la primar nu au salariul diminuat.
Le este lene să facă 2 ore remediale pe săptămână la școală?
ORELE REMEDIALE TREBUIE FĂCUTE FIZIC, NU ON-LINE!
Ideea este de mare folos elevilor, numai dacă învățătorii știu ce să facă! Verificarea lor este absolut obligatorie. Totul sub lupă; altfel nu merge la ora actuală!
Foarte eficiente vor fi aceste două ore , la clasa I, ultima oră să se concentreze la exerciții și probleme, sau la dictări , când ei încă de la ora 11 încolo ei nu reușesc să se concentreze, pentru a desfășura ore mai ușoare, cum ar fi Arte, Sport, Muzică.De aceea se pun în orar ore mai ușoare, pentru a ține cont de curba învățării. Ce psihologi v-au susținut în acest proiect de a adăuga aceste ore la final de program?
o tâmpenie. copiii mici stau 5 ore la școală pt ca asa a scos Bolojan din puțul gândirii