Subiectele greșite de la simulare: Scuze publice din partea instituției care a conceput subiectele de simulare la Limba română, clasa a VIII-a

8.872 de vizualizări
propunerea de scoatere a profesorilor de sport de la clasele primare
Ministerul Educatiei / Foto: edu.ro
Subiectele concepute greșit pentru simulare, la Limba și literatura română clasa a VIII-a, atrag scuzele publice ale instituției din subordinea Ministerului Educației care a realizat cerințele. „Având în vedere faptul că, în structura subiectelor pentru proba scrisă de Limba și literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale, din data de 11 martie 2019, a fost utilizat ca „text la prima vedere” poemul „Stai şi asculţi sub ramuri…”, fără a se menționa că opera respectivă este creația literară a lui Heinrich Heine, tradusă în limba română de Șt. O. Iosif, Centrul Național de Examinare și Evaluare (CNEE) își cere scuze public pentru această regretabilă omisiune”, spune CNEE, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Amintim că Ministerul Educației i-a atribuit, în subiectele de simulare, poetului român Ștefan Octavian Iosif o poezie semnată de fapt de germanul Heinrich Heine și tradusă de Șt. O Iosif, a scris astăzi HotNews.ro. Greșeala a apărut la primul subiect de la simularea examenului de Limba și literatura română pe care elevii de clasa a VIII-a au susținut-o ieri.

Subiectele de la simulări “sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care elaborează subiectele tuturor examenelor naționale – n.red.) și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată”, spune Ministerul Educației.

Comunicatul integral remis Edupedu.ro de către Centrul Național de Examinare și Evaluare

Centrul Național de Examinare și Evaluare

Comunicat presă

Având în vedere faptul că, în structura subiectelor pentru proba scrisă de Limba și literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale, din data de 11 martie 2019, a fost utilizat ca „text la prima vedere” poemul „Stai şi asculţi sub ramuri…”, fără a se menționa că opera respectivă este creația literară a lui Heinrich Heine, tradusă în limba română de Șt. O. Iosif, Centrul Național de Examinare și Evaluare (CNEE) își cere scuze public pentru această regretabilă omisiune.

În același timp, CNEE precizează că această omisiune/eroare de atribuire nu este de natură să afecteze rezultatele și performanțele obținute de elevii care au susținut această probă.

Astfel, subiectul vizează, în conformitate cu programa pentru Evaluarea Națională, receptarea unui text-suport „la prima vedere”, iar itemii nici în acest caz, nici la examenul din iunie, nu solicită informații referitoare la autor, încadrarea acestuia sau a textului în vreun curent literar sau orice altă cerință care să facă vreo legătură cu autorul textului sau care să inducă în eroare candidatul.

Mai exact, subiectul în cauză implică strict noțiuni de vocabular, punctuație, gramatică – morfologie, sensul cuvintelor, respectiv apartenența la genul liric (poezie) a textului.

Informații de background

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a fost înfiinţat în 1998 printr-un proiect al Băncii Mondiale privind profesionalizarea evaluărilor în România. Potrivit analizei făcute în 2017 de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, CNEE are doar “23 de specialişti în testare şi nu posedă capacitatea tehnică necesară redactării şi analizării testelor moderne”.

Instituția are, în schimb, foarte multe atribuții: proiectează și gestionează testările și evaluările naționale ale elevilor, proiectează examenele de definitivare în învățământ și de titularizare a cadrelor didactice și organizează procesul de evaluare a manualelor școlare.

  • Deși nu este o greșeală care să influențeze răspunsurile date de elevi la simulare, greșeala este un simptom al gradului de profesionalizare a CNEE. Instituția care ar trebui să gândească inclusiv teste grilă pentru examene este subdimensionată, spun sursele Edupedu.ro, iar conducerea instituției a dat dovadă de obediență în fața tuturor miniștrilor din ultimii ani.
  • Potrivit surselor Edupedu.ro, NU experții Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) sunt cei care au venit cu ideea de a le da copiilor teste grilă la examen și nici nu au susținut, pe fond, această propunere, a cărei principală miză este creșterea procentului de promovare a examenelor, în ani electorali

Citește și:

 


3 comments
  1. După ce a aprobat diverse manuale cu erori din cele mai diverse, acum Ministerul Educaţiei se face de râs confundând autorii. Este o comedie a erorilor! Situaţia învăţământului românesc e catastrofală, vezi şi articolul http://www.enciclopedie.info/educatia-in-romania/

    1. Va multumim pentru opinie. După cum știți suntem un site de analize și știri din Educație. Vă rog să ne trimiteți toate datele pe care le aveți la dispoziție și care atestă înființarea CNEE. Tehnic, aveți dreptate, actualul CNEE sub denumirea din prezent, a fost înființat prin HG 1401/2009, iar mai inainte s-a numit CENTRUL NAŢIONAL PENTRU CURRICULUM ŞI EVALUARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR, înființat prin HG 231 din 7.03.2007. Dar înființarea acestei instituții datează din 1998, mai exact prin HOTĂRÂREA nr. 327 din 22 iunie 1998 privind înființarea Serviciului Național de Evaluare și Examinare, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 233 din 25 iunie 1998. Adică așa cum scrie în articol, doar că purta un nume diferit. Actul de înființare, pe care îl puteți consulta aici, prevede că ”În temeiul prevederilor pct. (4) lit. b), Partea A, din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut între România și Banca Internaționala pentru Reconstrucție și Dezvoltare cu privire la reforma învățământului preuniversitar, semnat la Washington la 23 mai 1994, ratificat prin Ordonanța Guvernului nr. 24/1994, aprobată prin Legea nr. 126/1994. După cum bine știți, BIRD este partea prin care Banca Mondială finanțează propriu-zis proiectele. Detalii aici! Toate bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Examenul de definitivat, în forma actuală, se organizează până în 2027 inclusiv, prevede proiectul Legii învățământului preuniversitar. Acesta va fi înlocuit cu examenul național de licențiere în cariera didactică / Sunt scose inspecțiile la clasă

Examenul de definitivat se va mai organiza până în anul 2027 inclusiv, în condițiile stabilite de Legea 1/2011, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, document obținut pe surse de…
Vezi articolul

VIDEO Inspectorul școlar general al Capitalei: Inclusiv la grădiniță va fi activitate online / Profesorii pot merge la școală să folosească instrumentele pentru o lecție online de calitate

„Inclusiv la grădiniță va fi activitate online”, a declarat în această dimineață noul inspector școlar general al Capitalei, Liliana Toderiuc. Aceasta a precizat, după ședința convocată de ministrul Educației la…
Vezi articolul

Examenul de Titularizare trebuie regândit, dacă nu desființat, spune directorul Viforel Dorobanțu / Acesta propune ca profesorii să fie angajați pe o durată de 4 ani, la finalul cărora să dea retestări pentru a continua să profeseze

Examenul de Titularizare ar trebui să fie modificat sau chiar desființat, a explicat directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, județul Călărași, Viforel Dorobanțu. În cadrul unei dezbateri online despre…
Vezi articolul

Cum încearcă Ligia Deca să justifice public încă un eșec – Guvernul nu va aloca 15% din Bugetul general consolidat, finanțare pentru Educație, nici în 2024, deși legile Deca-Iohannis prevăd asta: „Nu toate măsurile din lege intră în vigoare în anul viitor, deci probabil că nu de anul viitor” vom avea 15% din BGC

În două interviuri succesive, la Euronews pe 4 octombrie și la TVR Info pe 5 octombrie, ministrul Educației Ligia Deca a spus, direct sau mai pe ocolite, că noua prevedere…
Vezi articolul