Un nou concurs de directori de școli va începe pe 17 ianuarie și va dura trei luni, anunță ministrul Educației / 40% dintre posturi au rămas neocupate și vor fi detașați interimari prin pixul inspectoratelor

26.507 vizualizări
Foto: INQUAM Photos – George Călin
Următoare etapă a concursului de directori începe pe 17 ianuarie, iar cei care trec de probe vor putea fi numiți în 18 aprilie, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul dezbaterii de la Palatul Cotroceni privind lansarea raportului despre „Educația privind schimbările climatice și mediul în școli sustenabile”. Acesta a spus că formarea noilor directori de școli e esențială pentru implementarea educației pentru mediu.

Momentan nu există niciun regulament nou sau vreun calendar publicat, în condițiile în care până pe 17 ianuarie mai sunt 3 zile lucrătoare.

Candidații care vor trece de concursul, alcătuit din mai multe probe, vor fi numiți în funcții pe 18 aprilie, a mai spus ministrul.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a fost întrebat despre cum pot fi implementate la nivelul școlilor, în special în mediul rural, politicile publice și soluțiile din raportul privind educația în școli pe tema schimbărilor climatice. În acest context, acesta a vorbit despre importanța descentralizării și a subliniat că noii directori de școli care nu vor mai fi numiți politic ca până acum, vor avea un rol esențial în promovarea educației.

„Politicile publice se implementează de ministerul educației. Încercăm să promovăm descentralizarea. Am organizat concursuri pentru posturile de directori de școli. Până acum s-au ocupat doar jumătate dintre ele. Următoare etapă a concursului începe pe 17 ianuarie, iar cei care trec de probe vor putea fi numiți în 18 aprilie”, a spus ministrul educației la dezbaterea de la Palatul Cotroceni.

Ministrul a mai anunțat că în prima etapă, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs.

Conform anunțului oficial al Ministerului Educației, au fost scoase la concurs 8.652 de funcții vacante la nivel național (din care 6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct).

În aceste condiții, inspectoratele vor detașa directori pe 40% din posturile de directori și directori adjuncți ale școlilor din România, adică circa 3.460 de posturi. Reamintim că inspectoratele sunt politizate intens, în acest moment 38 de inspectori școlari generali sunt oameni politici, membri ai PNL și UDMR, din cele 42 de instituții existente în țară.


2 comments
  1. Schimbări de directori de trei ori într-un an,profesori rămaşi fără loc de muncă…România lucrului bine făcut?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Săptămâna Verde înseamnă cel mai adesea activități în curtea școlii pentru elevii din mediul rural sau în clasă și la bibliotecă, arată un studiu al Institutului de Științe ale Educației

Elevii din mediul rural fac activități în clasă, la bibliotecă sau în curtea școlii în cadrul programului Săptămâna Verde, arată un raport de cercetare publicat de Ministerul Educației. Edupedu.ro a scris…
Vezi articolul

VIDEO Yuval Noah Harari, despre efectele războiului din Ucraina: E o situație de înarmare care poate scăpa de sub control / Banii care ar trebui să fie alocați pentru educație, pentru lupta împotriva schimbărilor climatice, acești bani se vor duce la tancuri, rachete, la finanțarea războaielor

După 1945, omenirea a trăit o epocă de pace la nivel global, cu câteva conflicte locale, dar reușind să evite până acum declanșarea unui nou război teritorial ca în trecut,…
Vezi articolul

Colegiul Național “Gheorghe Șincai” din București vrea să adopte modelul pilotat de Colegiul “Lazăr”, prin care elevii de clasa a XII-a merg doar 3 zile pe săptămână fizic la școală pentru materiile de BAC, în semestrul II / Proiectul de școală pilot „curăță” și orarul claselor IX-XI, organizând majoritatea disciplinelor pe module, nu pe tot anul

Colegiul „Gheorghe Șincai” își propune să preia modelul Liceului Gheorghe Lazăr din București, care în anul școlar 2021-2022 a aplicat un proiect pilot prin care în semestrul al II-a, elevii…
Vezi articolul