Un parc senzorial pentru copiii și adolescenții internați la Spitalul Obregia, proiect în premieră pentru România, a fost inaugurat astăzi / Psihiatrul Florina Rad: Nu ne dorim ca un copil să rămână la pat, ci să fie activ pe perioada internării

146 de vizualizări
Parc senzorial la spitalul Obregia / Foto: Agerpres
Un parc senzorial pentru copiii şi adolescenţii cu tulburări de spectru autist sau alte tulburări de neurodezvoltare internaţi la secţia de Psihiatrie pediatrică şi cea de Neurologie pediatrică, a fost inaugurat, marţi, în incinta Spitalului Clinic de Psihiatrie “Prof. Dr. Al. Obregia”, conform Agerpres.

Investiţia a fost realizată în baza unui parteneriat între Primăria Capitalei şi reprezentanţa UNICEF în România

Parcul va deservi copii şi adolescenţii internaţi în Spitalul Obregia la secţia de Psihiatrie pediatrică şi cea de Neurologie pediatrică. 

Spaţiul include aparate menite să stimuleze olfactiv, vizual, auditiv (prin instrumente de percuţie), tactil (o alee care include diverse texturi şi pe care copiii vor putea să se plimbe desculţi) sau chinestezic (hamace şi leagăne speciale, pentru a dezvolta echilibrul). Aparatele vor fi folosite sub supravegherea personalului medical şi a psihoterapeuţilor, dar vor putea fi utilizate şi în prezenţa părinţilor.

Parcul este destinat diverselor categorii de vârstă, până la 18 ani, şi va avea şi un rol de socializare. Totodată, urmează să fie amenajat şi un teren de baschet.

Este un proiect în premieră pentru România un astfel de parc senzorial, în exterior, destinat copiilor care sunt internaţi aici, la spital, cu diferite deficienţe. Un loc în care pot să înveţe, să socializeze, să se joace, să se simtă trataţi aşa cum trebuie”, a declarat primarul general, Nicuşor Dan.

Nu ne dorim ca un copil să rămână la pat, ci să fie activ pe perioada internării, să interacţioneze cu ceilalţi adolescenţi, să organizăm diverse grupuri de terapie, de socializare, de interacţiune socială între adolescenţi şi vor putea folosi acest loc. (…) 

Copiii cu tulburări de spectru autist au un patern de integrare senzorială uşor diferenţiat faţă de al neuro-tipicilor. Ei pot să aibă fi o hiper-sensibilitate auditivă, olfactivă, vizuală, tactilă şi să reacţioneze exagerat la nişte stimuli care nouă ni se par banali, precum sunetul uscătorului de păr. Expunând copilul treptat la diverşi stimuli, reuşim să îl ajutăm să îl integreze, inclusiv ulterior, în mediul lui de viaţă natural. 

În alte cazuri poate să existe o hiposensibilitate şi copilul să nu reacţioneze la durere şi să se expună unor pericole semnificative, fără să conştientizeze acest pericol”, a precizat dr. conf. univ. dr. Florina Rad, medic şef la Clinica de Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului. 

Oana Gabriela Sivache, directorul ASSMB, a declarat că parcul este conceput în aşa fel încât să le ofere micilor pacienţi “o experienţă de joacă şi învăţare”, care să le stimulează simţurile şi îi ajută să se dezvolte.

Anna Riatti, reprezentant UNICEF în România, a atras atenţia asupra faptului că, la nivel mondial, unul din şapte copii este diagnosticat cu probleme de sănătate mintală, în timp ce în România aproximativ 9% dintre copiii au fost diagnosticaţi cu astfel de probleme. Ea a menţionat că UNICEF susţine o serie de proiecte care vizează furnizarea serviciilor de prevenţie, dar şi implicarea comunităţii în gestionarea acestor situaţii.

Preşedinte USR Bucureşti, Vlad Voiculescu, a felicitat Primăria Capitalei şi ASSMB pentru direcţia “către integritate” pe care şi-au asumat-o. El a menţionat că parteneriatul cu UNICEF demonstrează încrederea pe care această organizaţie a căpătat-o în autoritatea locală, conform sursei citate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sondaj al Asociațiilor de Părinți: Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar cred că trecerea la trimestre nu este benefică. Peste 86% spun că manualele școlare trebuie să fie însoțite de auxiliare

Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt…
Vezi articolul