Un profesor din Cluj s-a folosit de succesul din România pentru a arăta de ce au eșuat protestele profesorilor din Ungaria

4.075 de vizualizări
Foto: Agerpres Foto / Silviu Matei
”Nici nu s-a pus problema să nu se alăture grevei profesorilor din iunie aproape toată lumea de la Liceul Teoretic Apáczai Csere János din Cluj-Napoca, unde predau, și unde chiar și directorul școlii a susținut protestul nostru” – a declarat profesorul de liceu, János Lukács dezvăluind motivul pentru care profesorii din România au putut realiza în trei săptămâni ceea ce colegii lor din Ungaria nu au reușit nici într-un an și jumătate, transmite publicația Nepszava, citată de Rador, preluată de G4Media.ro.

În timp ce profesorii din România nu doar că au reușit, prin solidaritatea lor fără precedent, să convingă Guvernul de la București să le mărească salariile, dar au mobilizat şi societatea de partea lor, în Ungaria, protestele nici nu sunt adevărate greve din cauza legislației FIDESZ, şi puțini oameni au participat la acțiunile de nesupunere civică care au implicat concedieri și reduceri salariale, iar comunitatea de profesori a rămas divizată.

Adoptarea legii statutului profesorilor, numită de mulți drept legea răzbunării, a fost contestată de aproape mai puțini oameni ca niciodată.

„Contractele noastre au fost suspendate pe durata grevei, astfel încât cei care au ales această formă de protest au renunțat și la salariul lor pentru această perioadă. Deși relativ puțini profesori din școala noastră sunt membri de sindicat, aproape toți colegii ni s-au alăturat, indiferent dacă sunt sau nu membri de sindicat. S-a întâmplat ceva ce a mișcat întreaga comunitate didactică” – a conturat situația de bază profesorul din Cluj-Napoca.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

3 comments
  1. Singura dovada palpabila sant alegerile democratice ( mii de observatori internationali nu au reusit sa conteste democraticitatea). Asa cum Romania nu sta din Bucuresti si Cluj, nici Ungaria nu sta doar din Budapesta. Democratia are un principiu: minoritatea se supune majoritatii. Nu este perfecta, dar cea mai buna la ora actuala.Aveti un alt reper care sa justifice ca Orban nu are sustinere? O tara trebuie condusa de mass media sau de ONG-uri? De aglomerarile “iluminate”, provincia “proasta” si ramasa in urma ( chiar daca sunt in majoritate) sa se dea la o parte ca ei sunt invechiti , imbatraniti? Asta este noua democratie?

  2. Daca tu sustii ca Orban are sustinere populara, e o chestiune falsa. Ungaria a ajuns deja o tara greu de frecventat si care merge… inapoi. Cati in Ungaria isi doresc sa traiasca in Coreea Europei?

  3. Cu toata stima, dar fara a ne adanci concret in ce se intampla in cele doua tari, articolul porneste cu o minciuna imensa: in poza este o demonstratie pro Orban de ziua nationala. Demonstratia profesorilor din Ungaria nu a adunat decat cateva sute de oameni. Inca o dovada despre manipularea opiniei publice de catre mass media…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Ce înseamnă Școala Parteneră Microsoft, proiect pilot pentru “profesorii care au înțeles ce înseamnă transformarea digitală și care vor mai mult” / Participă 100 dintre cele 300 de școli care s-au înscris

Compania Microsoft desfășoară, pe parcursul următoarelor patru luni, un proiect-pilot de certificare pentru profesorii și școlile care manifestă interes profund pentru transformarea digitală, care au înțeles ce înseamnă aceasta, Proiectul,…
Vezi articolul

Elevii capabili de excelență pot promova doi ani de studii într-un an școlar, iar colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să devină unități-pilot, anunță ministrul Cîmpeanu / Acesta își reafirmă sprijinul pentru admiterea prin concurs în clasa a IX-a la colegiile naționale

Colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să obțină statut de unitate-pilot de excelență, iar în aceste unități-pilot “elevii capabili de excelență” pot desfășura activități suplimentare, arată ministrul Sorin…
Vezi articolul