Universitatea din București continuă online în semestrul II pentru 19 facultăți. În cămine sunt cazați 30% din studenți

9.681 de vizualizări
Foto: unibuc.ro
Semestrul al II-lea de la Universitatea din București a început luni, 15 februarie, în format online pentru 19 facultăți, a declarat pentru Edupedu.ro Mirabela Amarandei, purtătoarea de cuvânt a instituției. Doar câteva facultăți fac excepție de la regulă, cum ar fi laboratoarele de la Biologie, Chimie sau Geologie. De asemenea, în momentul de față 30% din studenții universității sunt cazați în cămine.

„În total, 19 facultăți ale Universității din București au început cursurile online în semestrul al II-lea, care a debutat săptămâna aceasta. La patru facultăți, laboratoarele și cursurile practice se susțin în forma fizică cu respectarea tuturor normelor sanitare în vigoare și cu formațiuni reduse de studii. Este vorba de Biologie, Chimie, Geologie și Facultatea de Teologie Ortodoxă, la cursul practic de pictură religioasă. În ceea ce privește căminele, sunt cazați fizic undeva la 30% din studenții universității care beneficiază de locuri de cazare. De asemenea, pentru studenții care nu au acces la echipamente pentru a urmări cursurile online, Universitatea a achiziționat laptopuri. Solicitărilor care au fost făcute acum le vom da curs în perioada următoare. De asemenea, am organizat săli cu calculatoare, unde studenții să poată veni să participe la cursurile online”, a declarat Amarandei.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat pe 14 februarie, la Antena 3 că mai multe universități vor să înceapă semestrul al II-lea cu prezenţă fizică alternativă a studenţilor, cu 7 săptămâni prezenţă online și alte 7 săptămâni prezenţă fizică.

„Sunt multe universităţi care se pregătesc deja să ia decizia de prezenţă fizică alternativă a studenţilor. Asta înseamnă că sunt universităţi care  organizează partea de curs online, iar partea de laboratoare, lucrări practice, proiecte, cu prezenţă fizică. E importantă această alternanţă pentru a reduce la jumătate numărul de studenţi din fiecare cămin. Semestrul are 14 săptămâni şi pot veni 7 săptămâni prezenţă online, alte 7 săptămâni prezenţă fizică, după care cealaltă jumătate revine cu prezenţă fizică.

Cei care au fost cu prezenţă fizică, trec în online. Acesta este sistemul pe care multe universităţi îl vor propune. Rugămintea mea a fost, către colegii rectori, de a anunţa cu cel puţin o săptămână înainte modul în care va începe semestrul doi pentru ca studenţii să aibă timp, mulţi vin din ţară.

Dacă mă întrebaţi pe mine, pentru că am o oarecare experienţă de rector, pot să vă spun că problema nu este prezenţa studenţilor în amfiteatre, săli de curs, laboratoare, problema este prezenţa studenţilor în căminele studenţeşti, acolo unde, cu toţii ştim, este mult mai greu de păstrat.

Data de începere în semestrul al doilea diferă de la o universitate la alta, până acum a început la o singură universitate, UMF din Târgu Mureş. Cele mai multe încep în 1-2 săptămâni semestrul al doilea”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursă foto: Unibuc.ro

Citește și:
Consiliul Studenților din Universitatea București cere instituției să compenseze suma pe care trebuie să o înapoieze studenților din taxa semestrului II, după ce un student a obținut în primă instanță anularea majorării taxelor
Scenariile de predare de la Universitatea București și condițiile de cazare în cămine. Rectorul Marian Preda: „ Nu ne vom mai putea întâlni față în față la fel de des ca până acum, vom lucra pe formațiuni mai mici, vom avea trasee clare în universitate”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Masteratul didactic obligatoriu pentru oricine vrea să devină profesor. Disciplinele de studiu și condițiile de organizare / La masterul de un an lipsesc 4 discipline față de cel din prezent, iar practica are 50 de ore în plus

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat în consultare publică un proiect de ordin care reglementează înființarea și organizarea programelor universitare de masterat didactic și a celor de formare psihopedagogică…
Vezi articolul

Universitatea Cuza din Iași plănuiește proiecte comune cu Universitatea din Kazan, Rusia / Rectorul Tudorel Toader și alți profesori au participat la sesiuni organizate de ruși pe tema „Pregătirea profesorului-educator în secolul XXI”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) anunță că intenționează să încheie un parteneriat cu Universitatea Federală din Kazan, Rusia, pentru derularea de proiecte de cercetare comune și înființarea unui…
Vezi articolul

„Care este diferența funcțională dintre un doctorat profesional și unul științific, în afara diferențelor de nume?” / „Schimbările adoptate de guvern prin OUG nivelează diferențele” – Marius Ghincea, cercetător postdoctoral din Elveția, după ultimele modificări legale privind doctoratele din România

„Schimbările adoptate de guvern prin OUG nivelează diferențele dintre doctoratele profesionale, care devin regula deși reprezentau excepția în versiunea originală a legii, și doctoratele științifice”, apreciază, într-un comentariu publicat joi…
Vezi articolul

Daniel David, președintele Consiliului Rectorilor: Sper ca ministrul Ghinea să reanalizeze filosofia PNRR. În Ungaria, 25% din “PNRR-ul lor” va fi alocat reformelor în învățământul superior. România viza la început doar 3% pentru toată educația

“În Ungaria, 25% din “PNRR-ul lor” va fi alocat reformelor structurale în învățământul superior, astfel încât e foarte probabil ca în următorii ani Ungaria să aibă o garnitură de universități…
Vezi articolul

Cele șase vulnerabilități ale profesorilor universitari identificate de Mircea Miclea: „narcisism universitar, retorită, indiferentism, gloriolă, riscofobie și multifrenie” / „Pot să ducă la dereglări majore și la nivel instituțional și la nivel de individ”

Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească și fost ministru al Educației, a identificat șase vulnerabilități la care sunt expuși profesorii universitari în mediul academic, oferind exemple de unde…
Vezi articolul

Consiliul Rectorilor critică interzicerea informațiilor despre identitatea de gen: Libertatea academică reprezintă libertatea studenților, a cadrelor didactice și cercetătorilor de a învăța, preda, cerceta sau comunica cu societatea, fără îngrădiri de natură ideologică, politică sau religioasă

Consiliul Național al Rectorilor critică interzicerea informațiilor despre identitatea de gen, într-un comunicat în care nu folosește, însă, explicit cuvintele „identitate” sau „gen”. „CNR susține cu fermitate respectarea autonomiei universitare…
Vezi articolul