Universitățile să păstreze elemente-cheie ale educației online atunci când reiau predarea cu prezență fizică – specialistă a Universității din Lancaster

3.354 de vizualizări
Foto: © Rido | Dreamstime.com
Universitățile ar trebui să păstreze, pe măsură ce revin la predarea tradițională, față în față, o multitudine de practici la care au apelat în timpul pandemiei și al predării online, atrage atenția, într-un articol publicat de The Conversation, o specialistă în educația asistată de tehnologie de la Universitatea din Lancaster, Marea Britanie. Kyungmee Lee, lector senior la această instituție, apreciază că, deși dificilă, trecerea în online determinată de pandemie, acum doi ani, a declanșat un val de schimbare care ar trebui să continue în universități, chiar și după reluarea activităților cu prezență fizică.

Autoarea citată scrie că, dacă la începutul pandemiei cadrele universitare și studenții au trebuit să învețe foarte rapid noile modalități de a face școală la distanță și să creeze resurse pentru aceasta, universitățile s-au adaptat și au început foarte repede să ofere sprijin sistematic pentru predare cu ajutorul instrumentelor digitale.

  • Aceasta a crescut nivelul de încredere în predarea online, iar “acest sprijin pentru schimbare ar trebui să rămână parte a culturii învățământului superior. Universitățile ar trebui să continue să-i încurajeze și să-i pregătească pe cei care predau să fie creativi și flexibili în modul cum își concep cursurile și interacționează cu studenții”.

Primul element educațional care ar trebui păstrat în trecerea din online la predarea onsite, invocat de specialista din Marea Britanie, nu ține de digital. Kyungmee Lee notează că, în absența interacțiunilor imediate care au loc la cursurile tradiționale, școala online a forțat multe cadre didactice să facă eforturi suplimentare pentru a dezvolta legături strânse, mai personale cu studenții, ținând cont de nevoile tututor – ale studenților și ale profesorilor – de a face față izolării de comunitate. Autoarea afirmă că, în cazul multor profesori, s-au întărit manifestările de solidaritate prin eforturile de a ține legătura la distanță, fenomen care ar trebui încurajat și după reluarea activităților cu prezență fizică.

Un al doilea element care, în opinia autoarei citate, ar trebui păstrat este păstrarea strategiilor susținute de medii digitale pentru a ține la un nivel ridicat implicarea și motivarea studenților. De exemplu, scrie ea, prin păstrarea unor soluții precum împărțirea activităților în segmente mici, discuțiile de grup, sondajele sau alte instrumente de interacțiune digitală. Ele pot fi folosite și în cazul predării cu prezență fizică.

  • În plus, mai arată ea, predarea hibridă poate să însemne folosirea deopotrivă a instrumentelor tradiționale de predare și a celor digitale în sălile de curs, în activități care să le folosească pe toate, combinate în soluții care să-i țină pe studenți concentrați asupra conținutului. Iar instrumentele digitale pot fi menținute și în activitățile de învățare dinainte și de după cursuri.

Al treilea element menționat de autoarea de la Universitatea din Lancaster este atenția la inegalitățile între studenți: predarea online a dezvăluit diferențele mari între studenți, când vine vorba despre accesul la cele necesare pentru a învăța și a duce un trai decent, dar a oferit și instrumente de predare la distanță ce egalizează accesul la învățare, prin eliminarea multor restricții fizice care îngreunează participarea unor studenți la predarea față în față. Acestea din urmă trebuie să fie păstrate, să devină “un principiu esențial în predarea universitară”.

Foto: © Rido | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Dl Cîmpeanu provine din instituțiile în care nu se poate răspunde la email până nu se întoarce băiatul care ca pricepe la calculatoare…

    1. Domnul ministru bate campii ,e ocupat ,suntem vai de capul nostru cu asa oameni la conducerea tarii !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În universități „ar trebui să fim incluzivi, deci trebuie să acceptăm mulți studenți. Nu-i voie să-i lași în afara educației, că după aceea alunecă în teorii conspiraționiste” – ministrul Daniel David / El susține acces general la studii de licență, după care „începi să te ocupi de specialitate de la nivel de masterat și doctorat”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, s-a exprimat împotriva examenelor de admitere la universitate bazate pe cunoștințe de specialitate, el apelând în două rânduri, săptămâna trecută, la flexibilizarea programelor din…
Vezi articolul
Cursurile Universității Politehnica

Universitățile nu vor fi verificate cum vor preda online în toamnă, după ce va fi adoptată ordonanța ce va legaliza cursurile online, spune Sorin Cîmpeanu: ARACIS „nu va face controale în fiecare universitate, pentru că nu este fezabil”, însă „investim încredere”

Ordonanța de urgență pregătită de guvern pentru a legaliza predarea online în universități, începând din toamnă, va fi adoptată săptămâna viitoare, a anunțat miercuri ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Dar el…
Vezi articolul

VIDEO Primarul din Ploiești în faţa premierului Dăncilă, către studenți: Avem nevoie de competență și meritocraţie, sunt sigur că nu veţi avea probleme cu gramatica şi topica limbii române

Primarul din Ploieşti, Adrian Florin Dobre, le-a spus studenţilor că pentru a-şi dezvolta profesia pentru care se pregătesc şi pentru a-şi dezvolta ţara este nevoie de competenţă şi meritocraţie, potrivit…
Vezi articolul

Jurnalista Emilia Șercan, despre hotărârea Comisiei de Etică a ASE în cazul acuzațiilor de plagiat aduse lui Mircea Geoană: O decizie „mizerabilă” / Comisia „se face că nu vede grosul plagiatului”

Jurnalista Emilia Șercan, cea care a lansat acuzația de plagiat la adresa secretarului general adjunct al NATO Mircea Geoană, printr-un articol publicat în Pressone.ro, califică drept „mizerabilă” decizia exprimată de…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

„România suferă” de pe urma rezultatelor foarte slabe ale educației / Aproape toți indicatorii privind educația și formarea – în stare „critică”, arată un nou raport al Comisiei Europene, la un deceniu de reforme Iohannis-Deca

Educația din România este descrisă din nou în termeni severi de autoritățile europene, într-o raport de țară înglobat în recomandările Comisiei Europene pentru Semestrul European, publicate pe 19 iunie. Documentul…
Vezi articolul