Unu din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară în ultimii doi ani de pandemie – sondaj al Salvați Copiii România. La începutul anului 2021, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscriși la grădiniță

192 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Unu din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară în ultimii doi ani de restricții pandemice, în vreme ce rata de participare la educație timpurie a scăzut, potrivit unui sondaj realizat de Salvați Copiii România, în februarie. În acest context, organizația extinde programul de educație remedială estivală pentru copiii vulnerabili și deschide, pentru cel de-al 25-lea an, grădinițele estivale, informează agenția de presă Agerpres care citează un comunicat de presă.

31% dintre copiii din învăţământul secundar inferior şi superior afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară în cei doi ani de restricţii pandemice, iar decalajele sunt mai mari în cazul copiilor vulnerabili, au atras atenţia reprezentanţii Salvaţi Copiii România, printr-un comunicat transmis marţi, 12 iulie.

La începutul anului anterior, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscrişi la grădiniţă, deşi cei mai mulţi dintre ei urmau să-şi facă debutul şcolar în toamna aceluiaşi an. La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educaţiei, neparticiparea la învăţământul preşcolar afectează în mod disproporţionat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învăţământul preşcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul celor de la oraşe, faţă de doar 80,9% în ceea ce-i priveşte pe cei de la sate.

România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deşi ţinta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârşitul lui 2020, mai scrie sursa citată.

Şcoala online a agravat disparităţile sociale

286.150 de copii între 7 şi 17 ani erau în afara şcolii pe 1 ianuarie 2021. 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar şi gimnazial şi 14.381 din învăţământul liceal, au abandonat şcoala în 2019/2020. În ceea ce priveşte rezultatele la examenele naţionale, elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de cei de la şcolile din urban.

Rezultatele evaluării activităţilor de educaţie remedială din vara lui 2021 arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învăţare. La Matematică procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 90%, la intrarea în program, la 56%, la finalul lui, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 10% la 44%.

Referitor la Limba română, procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor s-a diminuat de la 91%, la intrarea în program, la 48% la sfârşitul lui, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor s-a majorat de la 10% la 53%.

Potrivit aceluiași comunicat, la Ştiinţe, procentul copiilor care aveau iniţial un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 63% la 33%, la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 37% la 67%.

Reprezentanţii Salvaţi Copiii vor derula activităţi estivale pentru 2.500 de copii, dintre care 385 de preşcolari şi 2.115 de elevi din Bucureşti şi judeţele Argeş, Braşov, Caraş-Severin, Constanţa, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Ilfov, Mureş, Neamţ, Olt, Suceava, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea. În Bucureşti şi judeţele Braşov, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Mureş, Suceava, Timiş şi Tulcea vor participa la activităţile educative şi de socializare şi copii din Ucraina.

De asemenea, Salvaţi Copiii organizează vara aceasta 20 de tabere pentru peste 700 de copii din România şi Ucraina, mai scrie Agerpres.

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Aici este vina ministerului că nu le-a dat copiilor care nu au posibilități materiale, așa cum a promis tablete și laptopuri și a profesorilor, căci unii dintre ei, în pandemie, nu au avut chef să intre și să predea materia în sistemul online. Ei au stat bine-merci acasă, nu au făcut nimic, dar și-au luat salariile degeaba

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, pentru dotarea claselor cu minibiblioteci și cărți noi: “Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le cartea accesibilă”

Doi învățători din Bacău îi solicită ministrului Educației, printr-o scrisoare deschisă, inițierea unui program guvernamental de promovare și susținere a lecturii în școli. „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le…
Vezi articolul

Machete pentru pregătirea școlilor pentru controalele ARACIP, peste 360 de proceduri, în format editabil, de la managementul resurselor umane și până la organizarea procesului didactic, precum și notificări la apariția noutăților legislative, cuprinse în platforma de management Viva (P)

Într-un mediu educațional în continuă schimbare, directorii unităților de învățământ se confruntă cu provocări complexe, de la gestionarea documentelor și asigurarea conformității, la implementarea managementului unității și dezvoltarea profesională continuă…
Vezi articolul
Postlicealele Ministerului de Interne

De la 1 ianuarie 2025, inspectoratele școlare trec la autoritățile județene, dar sunt coordonate de Ministerul Educației, potrivit unei noi variante a proiectului de OUG pentru reducerea deficitului bugetar / Până atunci, trebuie să îndeplinească două condiții pentru a nu fi desființate

Inspectoratele școlare trec la autoritățile județene, dar sunt coordonate de Ministerul Educației, potrivit unei variante actualizate a proiectului de ordonanță de urgență pentru a reduce deficitul bugetar, document publicat de…
Vezi articolul