USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

3.187 de vizualizări
Laviniu Lăcusta / Foto: USLIP Iași
„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii analizează câteva dintre aspectele viziunii propuse de Ecaterina Andronescu, „Educația ne unește”, viziune aflată acum în proces de dezbatere obligatorie în toate școlile din România.

Iată poziția integrală a USLIP iași:

În urma consultǎrii draftului elaborat și transmis de cǎtre Ministerul Educației Naționale în toate unitǎțile de învǎțǎmȃnt din Romȃnia, am desprins urmǎtoarele concluzii:

În primul rȃnd considerǎm cǎ forma de dezbatere a acestui material este una nepotrivitǎ, iar indicațiile date pentru organizarea acestor consultǎri sunt chiar jignitoare.  Citǎm din material: „Organizarea clasei în formǎ de semicerc, iar dacǎ este posibilitatea de ceai, gustǎri, cafea, sunt binevenite”. Nu înțelegem sensul acestor sugestii adresate unor oameni maturi care au discernământ și pot organiza „autonom” o astfel de ședință. De asemenea se cere imperativ realizarea unor fotografii în timpul dezbaterii și la final.

Foarte multe dintre ideile prezentate, dacǎ ar fi puse în practicǎ, ar prejudicia grav interesele elevilor și ar produce profunde efecte negative în interiorul sistemului cu precǎdere în zona personalului. Ne întrebǎm în contextul în care am merge cu învǎțǎmȃntul primar pȃnǎ la clasa a VI-a, cum ar putea fi organizate spațiile de școlarizare și încadrare a personalului didactic?

Încadrarea doar cu învǎțǎtori la clasele I – III și eliminarea profesorilor de limbi străine, Religie, Educație Fizicǎ și Sport reprezintǎ o eroare gravǎ din punct de vedere didactic, atȃt limbile strǎine, cȃt și Educația Fizicǎ sunt vitale în dezvoltarea fizicǎ  armonioasǎ și competitivitatea viitorului adult.

Alte probleme de sistem le ridicǎ împǎrțirea învǎțǎmȃntului primar în clasele a I-a, a II-a, a III-a, a IV-a, a V-a și a VI-a prin prezența a doi învǎțǎtori.

Se vorbește despre flexibilizarea curriculumului la liceu, evident fǎrǎ a fi prezentatǎ o analizǎ de impact. Este desființatǎ instituția directorului de școalǎ și este introdus liderul educațional care poate face de unul singur o evaluare a cadrelor didactice din școalǎ.

Se impune întrebarea dacǎ din punct de vedere al mentalitǎții și al organizǎrii socio-politice din Romȃnia nu am crea o portițǎ pentru grave abuzuri?

Nu este precizat cine va face evaluarea externǎ a unitǎților școlare și vorbim practic de o desființare a ISJ-urilor și a ARACIP-ului.

O altǎ propunere științifico–fantasticǎ ține de consilierul de carierǎ care ar trebui sǎ preia rolul dirigintelui. Ne întrebǎm cum pot 1, 2, 3 consilieri la nivelul unei școli sǎ consilieze sute de elevi?

„Primii trei ani” ai parcursului școlar obligatoriu „se desfǎșoarǎ în grǎdinițe sau alte forme de organizare acreditate”. La ce alte „forme” s-au gȃndit autorii acestui material?

Ciclul secundar inferior începe la vȃrsta de 12 ani, dureazǎ trei ani și se desfǎșoarǎ în școli generale sub îndrumarea cadrelor didactice și a unui consilier de orientare profesionalǎ …care preia rolul dirigintelui?

„Se dezvoltǎ în principal interesul pentru științǎ, arte, studiu și muncǎ.” Ne întrebǎm dacǎ Geografia, Istoria, limbile strǎine și Limba Romȃnǎ nu sunt la fel de importante?

În ceea ce privește formarea cadrelor didactice, se are în vedere înființarea unor centre de pregǎtire pedagogicǎ pe lȃngǎ universitǎți în care va exista obligația parcurgerii periodice de perfecționare profesionalǎ! „Promovarea acestor cursuri condiționeazǎ rǎmȃnerea în profesie a cadrelor didactice.” Probabil, profesorii ar fi singura categorie din zona bugetarǎ care, deși a trecut printr-un examen de licențǎ, master, titulaturǎ, definitivat, gradul II, gradul I, are obligația de a participa la cursuri de formare impuse de Minister. Ne întrebǎm de unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de oameni sǎ participe la astfel de cursuri, deși au trecut prin zeci de programe de formare?

Unicul punct pozitiv al acestui material și cu care am fi de acord, dacǎ am beneficia de o infrastructură adecvată și în mediul rural, ar fi introducerea învǎțǎmȃntului obligatoriu de la vȃrsta de 3 ani.

În ceea ce privește Bacalaureatul se vorbește de o formǎ diferențiatǎ și de impunerea unui traseu academic rigid.În acest mod se îngrădește drastic accesul liber la învățământul superior a absolvenților de liceu.

Concluzii: Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond. Nu se ține cont de infrastructura școlarǎ existentǎ, prejudiciazǎ grav interesele elevilor, implicǎ riscul unor disponibilizǎri masive de zeci de mii de oameni, nu este îndreptatǎ spre simplificarea actului de predare-învǎțare și nu în ultimul rȃnd, credem cǎ ar putea reprezenta un grav experiment social pe care Romȃnia nu și-l mai permite.”


3 comments
  1. Cursurile sunt infecte, reprezinta doar sifonare de bani din buzunarul profesorului catre smecheri.
    Imbecilitatea lui andronescu de a socoti cicluri de 5 ani de la def e monumentala.
    Sistemul pute de maculatura, dirextori inepti care ling hartii si cursuri cretine.

  2. De declarații ale sindicatelor suntem sătui.

    Factam non verbam!

    O grevă japoneză (dacă tot importăm modele) măcar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sunt peste 160 de grădinițe private în București, cu 30% mai multe ca cele de stat. Numărul celor private a crescut doar în ultimul an cu 15%, în timp ce statul nu a mai construit nicio grădiniță nouă în ultimii 24 de ani

Numărul grădinițelor particulare din București a ajuns la 161, potrivit datelor Raportului Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), pentru anul școlar 2020-2021. În anul școlar menționat, grădinițele de stat erau…
Vezi articolul
Rata de promovare a concursului național de Titularizare

Titularizare 2021. 97% dintre contestații s-au soldat cu schimbarea notei, diferențele sunt inadmisibile / Rezultatele cele mai slabe sunt obținute de cei mai recenți absolvenți de învățământ superior, spune ministrul Cîmpeanu

Un număr de 6.045 din totalul de 6.248 de contestații depuse la Titularizare 2021 s-au soldat cu schimbarea notei inițiale, a anunțat, marți, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în momentul anunțării…
Vezi articolul

Cercetător: Disciplina școlară „Istoria evreilor. Holocaustul” este temă în campaniile antisemite din social media / Mesaje puține, dar cu impact mare, în cadrul narativelor de negare a Holocaustului

„Istoria evreilor. Holocaustul”, una dintre disciplinele impuse de lege pentru predare la nivelul învățământului liceal, este una dintre temele folosite în mesajele antisemite care sunt distribuite în social media, în…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor și Asociația Părinților Edupart anunță că susțin proiectul de ordonanță al Ministerului Educației prin care sumele pentru decontarea transportului elevilor navetiști cresc de 4 ori

Organizațiile partenere ale Ministerului Educației – Consiliul Național al Elevilor și Federația Părinților Edupart – anunță că susțin proiectul de ordonanță care decontează naveta elevilor cu sume mai mari decât…
Vezi articolul