USR solicită prelungirea termenelor pentru dezbaterea noilor legi ale Educației la Senat, forul decizional pentru aceste proiecte: „O adoptare grăbită a unor proiecte de o asemenea complexitate ar aduce grave servicii educației din România”

320 de vizualizări
Stefan Pălărie / Foto: Captură video
USR solicită Biroului permanent al Senatului stabilirea unor „termene rezonabile” pentru „o dezbaterea serioasă” a proiectele legilor Educației, intrate joi dimineață în circuit parlamentar și la Senat, după ce au fost adoptate cu o zi în urmă de Camera Deputaților, scrie Agerpres.

Biroul permanent al Senatului şi Comitetul liderilor grupurilor parlamentare au stabilit, joi, că amendamentele pot fi depuse până pe 14 mai, comisiile avizatoare au termen pentru analiza proiectelor până pe 15 mai, iar comisia sesizată pe fond, cea de învățământ, va acorda raportul până pe 19 mai.

Vicepreședintele Senatului, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, citat de Agerpres, că pe 22 mai va fi vot final pe legile Educației în Senat, după ce aceste legi au primit ieri, 10 mai, votul Camerei Deputaților. Procedura rapidă este anunțată și de senatorul Ștefan Pălărie, care o compară cu o “mineriadă” și care comentează pe pagina sa de Facebook: “PNL-iștii de la Senat (…) vor să „termine” cu legile educației în camera Senat în doar 11 zile cu totul.”

USR propune într-o adresă înregistrată la Biroul permanent ca avizele să aibă termen 24 mai, iar raportul să fie acordat până pe 15 iunie, relatează Agerpres.

Dată fiind importanţa deosebită a acestor proiecte legislative pentru organizarea şi funcţionarea sistemului de educaţie din România, considerăm că este nevoie de o dezbatere serioasă care să permită desfăşurarea unui proces legislativ de calitate. În opinia grupului USR, o adoptare grăbită a unor proiecte de o asemenea complexitate ar aduce grave servicii educaţiei din România”, se arată în documentul USR semnat de viceliderul grupului USR din Senat, Ştefan Pălărie.

Cu avizele şi raportul comisiilor, proiectele vor primi votul plenului Senatului.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, miercuri, în plenul Camerei Deputaţilor că pachetul de legi reprezintă proiectul ambiţios pe care coaliţia de guvernare şi l-a asumat, scrie agenția de presă.

Senatul e for decizional pentru aceste proiecte.

Citește și:
Proiectele legilor Educaţiei au ajuns la Senat, după ce au fost adoptate în plenul Camerei Deputaţilor. Amendamentele vor fi depuse până pe 14 mai
Legile educației vor trece prin Senat în doar 11 zile, cu vot final pe 22 mai – parlamentari
UPDATE Proiectele de legi ale Educației au fost adoptate în Camera Deputaților. Nu a fost votată nicio modificare susținută de deputați
Cum presează fondatorii unei universități private, fără studenți noi și monitorizată special, pentru introducerea în legea educației Deca a unei metode neconstituționale de a căpăta mai ușor întreg patrimoniul instituției

5 comments
  1. Se „câștigă” doar pierdere de timp! Deja s-a pierdut enorm de mult timp cu discuții și discuții despre aceste „noi” legi deja vechi și depășite de schimbările tehnologice la galop!
    În această situație trebuie adoptate rapid și corectate din mers….. !
    Profesorii ar trebui să se concentreze mai mult pe ceea ce trebuie să le spună elevilor/studenților și cum să-i capteze în universul disciplinei predate decât să piardă timp cu procesul de adoptare a noilor ( depășite) legi!

    1. O subliniere a faptului ca investitia in Educatie este esentiala, si ca orice societate responsabila trebuie sa aiba grija de viitor (prin Investitii (si/mai ales) in Educatie, Cercetare, Cultura ) si prezent

      1. @DV
        O analiza mai atenta a extrem de concisei mele intrebari v-ar fi scutit de necesitatea elaborarii unui raspuns tipic vorbitorilor dialectului de lemn. Eu ma intrebam doar in ce fel adoptarea grabita a legii ar aduce ”grave servicii”… Lingvistic vorbind.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Anatolie Topala / Foto: Guvernul Republicii Moldova/Facebook.com

700 de copii refugiați din Ucraina s-au înscris ca elevi la grădinițele, școlile și liceele din Republica Moldova, a anunțat ministrul Educației din Republica Moldova, Anatolie Topală. Care sunt măsurile pentru copiii și studenții ucraineni refugiați în Moldova

Peste 48.000 de copii ucraineni și de alte naționalități au trecut granița pe teritoriul Republicii Moldova, în cele 20 de zile de când Rusia a declanșat război în Ucraina, a…
Vezi articolul

Marius Nistor, FSE: În Hotărârea publicată de Comitetul pentru Situații de Urgență nu există grădinițele, școlile primare și nici liceele / Este o bătaie de joc la adresa profesorilor, a părinților și a elevilor / Cerem demiterea Prefectului

Confuzie majoră creată de Hotărârea nr. 24 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, susține Federația Sindicatelor din Educație “Spiru Haret” într-un comunicat primit de Edupedu.ro. Documentul prevede, la capitolul…
Vezi articolul

„Mi-e teamă că vom fi obligați să acceptăm un număr prea mare de elevi care vor repeta, vrând-nevrând, anul școlar”, spune Ministrul Educației: În localitățile care intră în carantină „ne vedem puși cumva cu spatele la zid”

„Mi-e teamă că vom fi obligați să acceptăm un număr prea mare de elevi care vor repeta, vrând-nevrând, anul școlar”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință online organizată…
Vezi articolul

Șefa Inspectoratului școlar Gorj, vicepreședinta filialei județene PSD, vrea să organizeze o excursie gratuită la Parlament cu profesori și elevii de liceu de la toate școlile din județ / Conducerile școlilor trebuie să-i contacteze pe colegii ei de partid

Într-o notă trimisă de inspectoratul școlar județean Gorj către școlile din județ, li se aduce la cunoștința profesorilor că se organizează o excursie gratuită pentru elevii de liceu la Parlament.…
Vezi articolul

VIDEO Domnica Petrovai, psihoterapeut: Două treimi dintre profesori au stări de epuizare, așa-numitul burnout, depresie, care face dificilă și relaționarea cu copiii. Aceștia au dificultăți în a depune efort să învețe

Psihologul clinician și psihoterapeutul Domnica Petrovai a atras atenția asupra procesului de învățare al elevilor care este afectat atât de burnoutul profesorilor, cât și de faptul că elevii au dificultăți…
Vezi articolul