Evaluare clasa a VI-a 2019: Modele de subiecte la Limba și comunicare, Matematică și Științe ale Naturii

31.651 de vizualizări
Admiterea la liceu, simularea Evaluării Naționale
Foto: Pixabay.com
Evaluarea națională a elevilor la clasa a VI-a începe miercuri, 22 mai, cu testarea la Limbă și comunicare. Proba durează 60 de minute și cuprinde Limba română și prima Limbă modernă învățată în școală. Elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale vor da examen și la limba maternă. Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.

Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a se susține de către toți copiii; concret, elevii sunt evaluați prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele evaluărilor trebuie să fie folosite pentru construirea de către profesori a unor planuri individualizate de învățare pentru elevii la care identifică anumite lacune, precum și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.

Calendar Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
  • 22 mai 2019: Limba și comunicare
  • 23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019

Limba și comunicare – Limba engleză

 

 

 

Limbă și comunicare – Franceză
Limbă și comunicare – Germană
Limbă și comunicare – Italiană
Limbă și comunicare – Spaniolă
Matematică și Științe ale Naturii
Vezi aici toate modelele de teste, precum și subiectele din anii trecuți
Ce spune Legea Educației despre evaluarea de la finalul clasei a VI-a:

Art. 74 – (4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinarelimbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

Informații de background – Ce se întâmplă cu rezultatele

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a VI-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară, dar și de a le da o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale care le-ar fi cele mai potrivite.

Deși se desfășoară la nivel național de 4 ani, aceste evaluări sunt extrem de slab folosite și comunicate de către Ministerul Educației: instituția nu a format profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu copiii acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise de anii trecuți. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Ghid despre Evaluarea la clasa a VI-a:

Brosura Evaluare Clasa VI

Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Au început înscrierile pentru “Hai la Olimpiadă!”, program de pregătire pentru elevii din școlile publice interesați să se pregătească la matematică, fizică sau informatică la nivel competitiv

Elevii din sistemul public de învățământ pasionați de matematică, fizică sau informatică se pot înscrie, până pe 11 octombrie, în programul de pregătire “Hai la Olimpiadă!”, desfășurat de Fundația “Nouă…
Vezi articolul

Anca Petrache, director de formare în Ministerul Educației: OCDE ne-a sugerat să dezvoltăm foarte mult procesul mentoral. Formarea continuă trebuie să se bazeze pe încredere între cel care formează și cel care este format. Este altceva decât formarea inițială

Procesul de mentorat pentru formarea continuă a profesorilor este încurajat și chiar a fost recomandat Ministerului Educației de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), spune Anca Petrache, directorul…
Vezi articolul