LISTĂ Ce să înveți ca să faci față joburilor din 2022, potrivit Forumului Economic Mondial

3.654 de vizualizări
Învățarea unor materii nu mai are nicio legătură cu prezentul, iar dacă cineva vrea să fie calificat pentru ceea ce se va întâmpla în viitorul apropiat, anul 2022 e luat ca reper, atunci trebuie să aibă câteva aptitudini (skills). Asta arată un nou raport al Forumului Economic Mondial, care dă și o listă cu aptitudini și calificări a căror importanță va fi tot mai mare, în antiteză cu lista aptitudinilor care vor apune.

Ce au descoperit specialiștii WEF:

Faptul că tehnologia avansează foarte repede și schimbă foarte mult granițele dintre îndatoririle unei persoane și cele ale mașinilor și algoritmilor. Dacă transformările vor fi adaptate corect și înțelept, spun autorii, atunci vom avea locuri de muncă de calitate și o îmbunătățire a calității vieții în general. Daca nu, atunci criza forței de muncă se va adânci, iar polarizarea socială va fi și mai mare.

Iata aptitudinile care vor crește în importanță, versus cele care își reduc această importanță.

Deci nu va mai fi nevoie de dexteritate manuală, rezistență și precizie, potrivit raportului citat, ci de gândire analitică și inovare. Și nici de abilități de comunicare orală, sau de o memorie bună, acestea vor fi înlocuite cu învățarea activă. Creativitatea, originalitatea și inițiativa vor fi apreciate în continuare, dar e interesant faptul ca instalarea tehnologiei nu va mai fi un atu, cum este în prezent, și nici monitorizarea și controlul acesteia.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Istoria Evreilor. Holocaustul” ca disciplină obligatorie la liceu: Un proiect de lege aflat la Senat are sprijinul majorității partidelor și al Guvernului / Printre inițiatori: Sorin Cîmpeanu, care în cazul educației sexuale respingea schimbarea planurilor-cadru în Parlament

Un proiect de modificare a Legii educației, prin care “Istoria Evreilor. Holocaustul” urmează să devină disciplină școlară, parte a trunchiului comun, la liceu și în învățământul profesional, primește sprijinul guvernului,…
Vezi articolul

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul